Leksands IF

SHL · 27377 inlägg · 1368 ämnen
« · 590148 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Leksand - Färjestad.....
MRMILAN:

Ja men skall de ha nya spelare skall de fan i mig ha nån med lite jävlar annama.. Vad gör bicek egentligen????.. Han var ju enligt många en som skulle kunna vinna Poängligan i es.. vad gör han nu ???

Duttar med klubban.....

Wallenberg och Steen bröderna är de som imponerat mest..

Nej vart är Mr Ryder och Boullion när man behöver dem ;)

mattias - 74:

ja ja men nått måste hända.. man kanske skulle sparka Pirro för att röra om i grytan eller sparka en 5-6 spelare och leta nya !

MRMILAN:

fattar ??? Klart jag gör. Försvaret är under all kritik!!

Men Hade de satt chanserna och haft rejäla skott istället för nå jävla ärtbössor så hade de fan haft 15 p ;)

mattias - 74:

Nej det fattar du väl att backarna är katastrof!

MRMILAN:

Ja och Rickard andersson ist för pajen eller ;)

Sv: Leksand viktigt för dalarna
mattias - 74:

Ja så kan tyckas men man har dock förbokat i Borlänge

mattias - 74:
Trodde det var vuxna män som spela i Leksand!! Nej man har inte nog bra trupp så är det bara! Ta in Öhman i stället för ryssen!!

Sv: Leksand viktigt för dalarna
MRMILAN:

Jaså bra att man inte skall dit idag då ;)

De kör säkert fel och hamnar i Mora ;)

Leksand viktigt för dalarna
Inte kanske rent hockeymässigt utan ekonomiskt ta tex i kväll när 10 bussar med lilagröna suportrar stannar på MC Donalds i borlänge.

MRMILAN:

Nej men spelarna kanske är missnöjda med hans coachning och kanske inte törs säga ifrån... Blir lätt att de åker omkring och har taskigt självförtroende!!

mattias - 74:

Gör Pirro mål??

MRMILAN:

Tror att man är nåt... Du har inte tänkt på att kanske felet står i Båset. tror inte spelarna törs säga ifrån egentligen...

mattias - 74:
Jag bara njuter, så här går det om man åker runt och tror att man är nått!! man måste jobba som ett lag och spela efter resucherna!

mattias - 74:

Snälla Leksand spela hockey ist för att åk och se ut som statister på isen...
sedan väntar Timrå hemma modo borta samt Frölunda hemma...

Måste vara 9 p annars tror du iaf jag att detta är kört.....

Nej.. Städa bilen ;)

Sv: Ingen rolig läsning!!
Det är viktigt att visa att vi inte lagt av, säger "Pirro" Alexandersson till Hockeyligan.se.

Vad säger man asså!!!

moreten:
Leksand behöver föresten kanske lära sig lite mer..... ;)

mora1:
Var bara tvungen att sjunga på en fin Mörbyliga låt när du nämnde dom:

Snälla pappa mer, snälla pappa mer, snälla pappa lär mig mer.......

=)

på slutet av 70 och början av 80 fanns det en grupp som hette Mörbyligan_
deras paroll var segra eller dö(kom inte med några kommentarer om detta nu, jag har ALLA deras skivor hemma) men det vete fan om lif vet vad det innebär, segra---tydligen HEEEELT otänkbart--att offra sig eller dö,---det gör vi alla förr eller senare.
Vad jag menar är, sätt fart för fan, och skjut från höften nu, och sen fram med folk som vill ta en kula i magen..........
Känns å andra sidan skönt att man ligger före laget som ska ta SM (eller var det dm) guld i år.
Många Leksingar sa ju det innan serien började.
KOM IGEN NU DÅ DRANTAR FÅ HÖRA SKITEN OCH FÖRKLARA HUR BRA NI ÄR LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOSERs............................

Alisandali: Ok, tack för info..

brynästigern: Han är avstäng i morgon , och kanske någon match till .
Se länk.

mattias - 74: Hmm, ligger något i det du säger...
Hur som helst, Lycka till i morgon!!

brynästigern:

Nej Nordsröm. Tycker det är dags att den Karln får sig en rejäl omgång för alla ben och leder han har pajat med sitt fula spel....

mattias - 74: Tja, vet ej om han är avstängd i morgon ? Om inte, så kan han ju proppa på Prestberg också...

brynästigern:

synd att det inte Var P Nordström han spöade ;)

mattias - 74: Klart som f-n! Har aldrig gillat den karln...en riktigt ful spelare det är vad han är. Ger man tjuvnyp så ska man banne mig också kunna ta emot stryk.

brynästigern: Utav dom 4 stycken matchstraff som Leksand hitills fått i årets serie , så var det som delades ut igår det mest klockrena .

brynästigern:

Jävla Ölvestad hånflinade.. Skall fan ha spö då :p

mattias - 74: Skamligt ! Ölvestad är en riktig teaterapa enligt min mening, Skrdnko gjorde i o f fel som kasta handskarna men matchstraff? Näää!!

Bättre lycka mot FBK på er "masdjävlar" *L*!

Larionov:

haha vad tror du sj ;)

eltifoso: Men.... tänk om man får en propp i fejat och slänger vantarna för att ta sig för ansiktet och stoppa blodflödet? Åker man ut då med? :)

Sv: Djurgården - Leksand
nr19 Brus:

Bemström missade 2 markeringar gik på fel spelare

mattias - 74:
Vet att du inte gillar Hucko, men vad jag tror så var han inte inne på något mål bakåt igår iallafall.
Granath o Bemström inne på 3 var.

Db_04: Ja denna Mask

zeb: antagligen har väll masken värvat han eftersom han är sportchef.

zeb: De blir tungt mot FBK .....lite trist fö dalahockeyn att båda lagen har de tungt....även om Mora har gjort 2 (Frölunda & Timrå) bra matcher...medans leksand gjort 1 halvbra match (mot LHC)

mattias - 74: Ryssen då som var så jävla bra verkar inte vara nånting, vem har värvat han då

zeb:

Låt nån junior spela då för Hucko är minst sagt Värdelös

mattias - 74: Han har väl inge annat att sätta in, dåligt med backar

zeb:

Ja men det blir det ändå så länga Pirro skall envisas med att ha Hucko på isen

mattias - 74: Då blir det tngt mot Färjestad

Db_04: Går inge bättre för Mora bedrövligt båda Dalalagen helt under isen

zeb:

Srdinko ?? ja 1 match kanske

Db_04: Hur lång avstängning blir det på Bicek eller vad han heter?

Alisandali: Jag vet! Men likväl så står det så i reglerna, om det inte ändrats, boken är ju från säs 02/03 som jag sa

eltifoso: Den regeln används nästan aldrig , jag har bara sett det en gäng .Det var för några år sen , när Leksand hade Tomas Forslund i laget .
I en match mot Modo blev det lite gruff mellan Forslund och en motsåndarback ,Forslund kastar handskarna och backen sticker i full fart mot utvisningsbåset.
Backen får en 2:a för det först bråket , medan Forslund får 2+10 .
När det blir 5:a + 25 för boxning utan hanskar döms det aldrig ut någon 10:a.

eltifoso: Åh tusan! Har jag aldrig hört talas om! Kan ev. bero på att om handskarna ryker så blir det som regel 5+20 i vilket fall som helst, och då döms inte det straffet ut.
I det aktuella fallet var ju rubriceringen tydligen "Abuse", så jag misstänker att ha sa på ren svenska "Go home" eller något liknande till domaren. Leksningar brukar ju säga så. ;)

Larionov: Kollade i regelbok (visserligen från 02/03) regel 528:

"En spelare som avsiktligt tar av sig en eller båda handskarna i samband med ett bråk skall ådömas Misc Penalty 10 minuter"

Diaz:

Fattar inte ens de som trodde den tanken!!

Paddan: 10 minutaren var en "Abuse", dvs han sade väl några mindre väl valda ord till domaren.
Att man skulle få en tia för att man kastar handskarna har jag aldrig hört, däremot brukar straffskalan vara så att slåss man med vantarna på så blir det oftast 2+2 (om det inte urartar till misshandel), kastar man desamma så blir det så gott som alltid 5 min och det automatiskt påföljande game misconduct. Är det dessutom Match Penalty följer automatiskt minst en match avstängning, ev. påföljande matchers avstängning utdöms av den omdiskuterade dsciplinnämnden.

synd att vi inte fick behålla Ryder :( han gör succe i NHL, 1 mål o en assist i första matchen, och 2 mål och en assist i denna match varav ett matchavgörande mål...

« · 590148 · »