Leksands IF

SHL · 27379 inlägg · 1368 ämnen
« · 592381 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vad ska vi ta oss till?
Dream Team: Lotvonen är en defensiv back......var en av dom bättre hos finska Oulun Kärpet i fjol.....
`
Ladislav Benysek är väll också en ganska defensivt lagd back river och sliter...i bland lite ovårdad....men va helt klart en av lagets absolut bästa spelare ifjol

Db_04: Bakåt kommer vi absolut att bli bättre , Lotvonen var på försäsongen bästa back i Leksand .
Men vi behöver någon som gör målen också , det gör ingen av dom .
Även om Lotvonen gjorde två/ tre innan han blev skadad , men det var hans första mål på över ett år .
Alla tre är mycket bra defensiva backar , vilket behövs nu när försvaret läcker som ett såll.
Så det jag vill se i laget är någon som vet var målet är OCH som träffar det .

Db_04: Vilka egenskaper besitter de här tre spelarna? Nemecec vet jag vad han går för, där är det defensiven som kommer först. Men de andra två?

Leksing28: Jag tror faktiskt mycket kommer att lösa sig när vi fått in Lotvonen-Benysek och Nemecek

Vad ska vi ta oss till?
Vad ska vi ta oss till? är byta tränare den rätta lösningen? kanske... men jag känner ändå att vi behöver förstärkningar 2-3-4 forwards och kanke två backar,vi måste få en riktigt första line,och vi behöver ju mer än 1 högerfattad forward.

Sv: Evensson till Leksand!!
Leksand4Life: ja o åter igen man börjar bli trött på köp o köp ska man köpa så köp ny vd o o ny sportschef alla stora företag som går dåligt byter man ofta vd o chefer dags nu att slipsarna tar sitt ansvar o inte köra med svågerpolitik.

Sv: Moraresan inställd... Vad håller ni på med Superstars?
Alisandali: Jaha okej.....antingen blev han felciterad eller så har han kommit på en bättre story :)

Sv: Moraresan inställd... Vad håller ni på med Superstars?
Db_04: Här kan du läsa själv , varför den blev inställt .
Det beror på för få anmälningar och inget annat .
Läs i länken.

Moraresan inställd... Vad håller ni på med Superstars?
Tobbe Olsson säger till Dalarnas Tidningar

Laget kommer inte framåt. En ny röst behövs i båset och jag skulle vilja se en yngre oprövad kraft. Vars tränafilosofi sticker av mot alla gamla störar som härskar i Elitserien.

- Jag vill definitivt inte se Conny Evensson, som en kvällstidning skrev, i Leksand.
------------------------------------------------------

Olsson fortsätter....

Vi i Superstars har till och med tvingats att ställa in supporterresan till Mora på måndag. Supportrarna har sagt att de inte klarar av en eventuell förlust och förnedring av Mora, säger Tobbe Olsson
-----------------------------------------------------

Men snälla herr Tobbe Olsson är det inte i motgång klacken behövs bäst????

zeb: Ja sa redan i Kvalserien för när han kom att han var fel man för den posten...

zeb: vi har inte fallit än!! 3 p imorgon och vi kanske lämnar kvalplatsen!

Db_04: Ja tänk det sa jag till dig innan serien började att pirro blir Leksands fall

Stigsson: hehe de stämmer bra de :)

Db_04: Nu har du läst och gjort en egen glädjetolkning igen ;-)

Det står tydligt och klart att han "börjar träna och kommer tillbaka framöver" vilket är långt ifrån din tolkning att han börjat träna för fullt.

Db_04: Pajen visade åtminstone i FBK-matchen att han kämpade o manade på de andra...och då tog ju Leksand också poäng! Jag tror inte felet ligger på pajen..

Leksand4Life: Jag är också lite skeptisk till Pajjen som kapten.....tycker han verkar ganska lugn å tyst av sig......de behövs en kapten som kan driva på laget...Pajjen är en bra spelare....men är han en bra kapten?.....

Sen tror jag för alla Leksingar skull både ledning , spelare och fans att de vore bra att få bort pirro snabbt...

maki: ´Hmm den stora frågan är om det ligger i ledningen? personligen så tror jag att det gör det.
Men jag tror även att det ligger i psyket hos spelarena! men om någon visar vägen, tar i lite extra, och tar på sig ansvaret att driva laget! (vilket jag inte tycker att persson gör)! så kommer det lossna. För jag tror att många håller med mig om att vi har ett bättre lag än va många andra es lag har! och att vi ska ha tagit mer än 1 poäng!

sen så påverkar självklart att 2 av våra bättre backar kommer så sent och att vi fick börja med 3 raka borta matcher! men som sagt utse en ny lagkapten som kan driva laget! och byt ut tränaren

Leksand4Life: där står bland annat också att Kimmo Lotvonen börjar träna för fullt denna vecka

Db_04: börjar tröttna på allt tjat om masken...det finns väl en sportkommité som bestämmer tillsammans med masken. Masken gör inte värvningarna själv...

mattias - 74:
För mig fanns det ju inget riktigt bra alternativ i omröstningen (förutom möjligtvis Burakowski), men frågan är nog ganska självklar för en leksing väl? Jag skulle tippa att tomrumet efter #16, såväl på isen som vid sidan av, är ganska påtaglig. Eller hur?

Diaz: Ja de kan man fråga sig....dock är det väll lite så att dom 2 bästa backarna inte spelat än....sen ha ju masken gjort 2 floppvärvningar i Golubovsky & Hucko

Diaz:

Kanske för att backarna inte håller es klass kanske ??

Sv: Spol Jansson sågar LEKSAND :)
65selander:

Jag åker så fort jag känner att jag har råd, hockey är allt för mig...

Nu formulerade jag fel.. Naturligtvis skall det inte vara du utan brynäsarna..Förstod om du tog det personligt.. Inte min mening ;)

Tror alla vänder kappan efter vinen nån gång...

Sv: Sparka masken.
Granderock: jag tycker man ska spela hockey helt klart. Våga och vinn!!

65selander:
jag tycker din felskrivning gränsar till komisk. ;0)

Sparka masken.
jag tycker man ska sparka masken helt klart.

65selander: Stöttar skall det vara.

mattias - 74: Påvisa att jag har vänt kappan eftervind någongång så skall jag bjuda på en öl.

Är det inte ni som säger att ni är Hela Sveriges lag och störttar dom i vått och torrt?

Db_04: mattias - 74: í så fall får nog P-E Eklund gå hand i hand med pirro.....

Christer Olsson är enligt mina källor väldigt uppskattad bland backarna

om nu christer olsson är så bra med våra backar, varför läcker dom som såll då?

65selander:

Hur menar du nu?? Är inte du expert på det området vad jag har hört!!!

Db_04: Må så vara men vi vänder dock inte kappan efter vind som vissa andra gör!

51 Roger: förstår att ni Brynäsare har jäkligt skoj för tillfället....tror dock inte ni kommer va fullt så glad i vår

Det finns ett lag ifrån Dalarna,som gärna vill spela hockey i de fina salarna.Men de valde fel dörr,och allt blir nu som förr,så de borde byta namn till kvalarna

mattias - 74: den karln har väll inte alla getter hemma ?:)

Sv: Historier om Leksand???
Dino: Jan Nemecek är inte utlånad vad jag vet.....han har tränat på egen hand och är inte matchtränad

Knogen:

Jag börjar faktikst bli lite orolig för mitt kära Leksand. man kan ju inte vara annat efter de matcher man sett...

Grabbar som Pajen och Lindmark som har rutin i massor visar inte ett skit på planen......

Nej det är bara att bryta ihop och komma igen... Vinst i Ö vik imorgon så är vi inte sist längre :)

eller hur frasse ??? :)

mattias - 74:
"Sedan skall man komma ihåg att Mora är ju faktikst inte så mycket bättre just nu..."

Mja, vi har ju trots allt fyra gånger så många poäng som ni ;-)

Men, visst, tabell- och poängmässigt är vi inte så mycket bättre, det kan jag väl hålla med om då, och det är ju det som till sidst og syvende räknas. Däremot är det en ganska stor skillnad på förlustmatch och förlustmatch. Mora har förlorat flera matcher där de faktiskt varit förtjänade att vinna, medan leksand, som jag förstått, gjort sig förtjänt av sina förluster.

mattias - 74: För han måste väl vara utlånad, så att han får spela? Hittar bara info om Benysek...

Dino:

ingen aning faktiskt

mattias - 74: Vart spelar Jan Nemecek under utlåningen?

JanT:

Kan inte heller fatta.. Måste vara första matchen som de ställt in till mora..
Men känner jag superstars rätt så kommer det komma folk ändå...

Mora matcherna är ju de som är roligast....

Sedan om leksand blir förnedrade har jag svårt att tro men förlora kan de säkert göra...

Men jag tror ju som sagt att Leksand kommer vända detta katastrofala läge i tabellen.... Sedan skall man komma ihåg att Mora är ju faktikst inte så mycket bättre just nu... ;)

Att inte stötta sitt eget lag i motgång är dåligt, då visar de sig vilka som är dom riktiga supportrarna som åker till Mora och verkligen stöttar sitt lag trots denna motgång dom har just nu. Visa att ni är riktiga supportrar och inga falska halv tomtar som bara går på matcherna för att de går bra. Ta erat ansvar som riktiga supportrar.

Sv: Vilka Skall Bort ??
mattias - 74: köp o köp så löser sig det nog. det tycks vara leksands melodi det är nog inte hos spelarna problemet ligger ledningen får väl ta sitt ansv. nu avgå masken har gjort sitt. jag menar han har ju köpt mer spelare sista åren än vad halva elits.gjort ihop. man städar inte en trappa nerifrån utan uppifrån. vet att jag får många leks. på mig nu men för faan ställ krav på ledningen.

mr big: Man ska inte sparka på en liggande person, men att inte åka till Mora och stötta laget i denna svåra stund känns som ett väldigt märkligt beslut.

"Supportrarna har sagt att de inte klarar av en eventuell förlust och förnedring av Mora, säger Tobbe Olsson. "

mattias - 74: Ni får inte ta allting så allvarligt, ni kommer säkert upp ur träsket de gäller bara att ha tron på sitt eget lag så löser de sig till slut.

Kom igen nu, ställa in resan till mora för att ni är rädda att förlora.

Är ni sveriges bästa klack som ni skryter om eller???

Sv: Vill man vinna???
mattias - 74:
det verkar inte ledningen tycka!

General_Moisio:

Som sagt.. det är kul att andra kan garva åt leksands misslyckande ;)

« · 592381 · »