Leksands IF

SHL · 27379 inlägg · 1368 ämnen
« · 595711 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Orkar Snart Inte Mera!!
250kg kärlek:

KLart att det kommer Leksingar det är bara tågresan som blev intsälld... Bilr inte förvånad om det kommer massa leksingar.. Jag skall då dit i vart fall!

Nalia:
nej, du har inte bett mig hålla mig från erat forum, men det finns väl andra?

Alltid_Leksing: Jo..men jag har o andra sidan inte bett dig att hålla dig ifrån vårat forum heller!!!
Vilket du just bad oss att göra. Det var det jag syftade på.

Db_04: Frågan är hur sannolikt det är? Som Leksand spelat de senaste matcherna känns Mora närmare en seger.
Jag såg matchen på TV i eftermiddag och jag måste säga att det dåliga självförtroende Leksand lider av, verkligen skiner igenom. Att förlora mot Frölunda är ingen skam i sig, men på det sätt ni gör det. Vf kontrollerar matchen totalt. De tappra försök som förekom från Leksandshåll motades bort utan några större problem. När Leksand kröp närmare var det som att goa gubbar ökade tempot och vips var det två måls försprång.

Ingen överdrift när jag påstår att det syns vilket lag som spelar med självförtroende, och vilket lag som inte gör det. Kanske är det också skillnaden mellan lagen. Vf vågar samtidigt som de spelar sitt spel, Leksand försöker att våga samt försöker spela sitt egna spel, men det håller inte!

Nu har det snart gått 10-12 omgångar och Leksand befäster sistaplatsen, lika klart som LHC är rotad i toppen. Masken har deklarerat att en vinst på två matcher är ett krav annars måste något hända. Jag tror det blir torsk, ånyo, mot Mora. Leksands organisation behöver ses över. Där är Masken också synerligen involverad. Att sparka Pirro kanske löser problemet primärt. Men fler personer bör granskas och bli ifrågasatt.

Hur blir det förresten med resan till Mora? Kommer FMM-arena enbart bestå av Moringar eller kommer Leksands fans att stötta laget i denna synnerligen viktiga "måstematch"?

Alisandali:
någon måste ju hålla igång forumet.

Db_04 och Alltid _Leksing .

Har Lunarstorm kraschat inatt ??? Eller har ni fest ??
Jag trodde att man tog personliga diskutioner brevledes eller via bubblor

Db_04: hehe, jao. det har du rätt i :)
"masken" bort också :O

Alltid_Leksing: får vi i gång försvaret så lossnar de nog framåt också....

de är några åtgärder som behövs

Pirro bort.... Hucko bort :)

Sen bra tränare + Benysek och nån forward ¨så kanske de lossnar

Db_04:
jo, det hoppas jag också .. :) Men som sagt, vi har ju inga målskyttar :/

Alltid_Leksing: nu hoppas ja dock vi kan vinna på månda så de blir lite tyst däruppe i norra förorten

Db_04:
Hehe, jao :)

Alltid_Leksing: ja....å så kommer de å fortsätta å :) roliga debatter i bland...fast i bland går dom över styr

Sv: Leksand - Frölunda HC
Db_04:
Men abris är cool :D

Nalia:
ni håller er i vårat, vi håller oss i erat

Alltid_Leksing: Innan du talar om att andra ska hålla sig i sina egna forum, så kanske du skulle ta och praktisera det själv?

Alltid_Leksing: Abris vore nog tyvärr en dålig lösning....ja vill ha en tränare som inte har haft så mycke me LEksand å göra förut

WarhawK: de stämmer bra.....alla blir ju iriterad av att se karln oengagemang

mattias - 74:
kallas pirro det för att han skapar nervösa pirrningar i magen på hemma fansen när han drar i gång sin fågelholks look a like imitation i båset eller ?

mattias - 74: hmm kanske....

mattias - 74:
haha, jo. det skulle nog bli skitbra! ;P
Så kan vi typ fixa in Wikegård eller Evensson :P & Abrahamsson :D

Db_04:

Jonas kan väl få vara kvar.... Masken och Pirro kan väl gå till mora :P

Db_04:
jo, det är det verkligen .. Det behövs folk med nya idéer!

Alltid_Leksing: kanske är dags att byta ut dom hela bunten.....speciellt nr 18 och masken

Db_04:
ledningen kan ta sig.

Alltid_Leksing: ja men han slarvade ´´ledningen´´ bort

Db_04:
jo, gauthier var också väldigt bra :)

Alltid_Leksing: Ja tycker han tillsammans me Naumov va dom 2 sämsta målvakterna vi haft dom senaste 10 åren....

Däremot sakna ja Sean Gauthier men de grejjade ju ledningen på sitt sätt....

Db_04:
ja, bra var han ..
kanske inte bäst . Men han var bra.

Anders i Budum: behöver nog mer än så är jag rädd för,inte mycket som stämmer nu leksand kanske tar sin första seger på måndag

StoltLeksing: de va Jimmy Danielsson & Daniel Sperrle med när dom spelade i Leksand

Alltid_Leksing: Bales?

Tycker du att han va bra?

Alltid_Leksing: ja jo de tycker jag också.. Backlund har blivit tippad som en av sveriges kommande stor målvakter

Db_04: Backlund har faktiskt blivit mycket bättre nu än vad han var förra säsongen .. & själv anser jag att Backlund är bäst .. Men det hade ju varit bra om vi hade Bales eller Hedberg kvar ..

Alltid_Leksing: han är bättre än Backlund...

Nu vet jag varför det gick åt helvete idag också .. Vi hade Duba i mål! :@

Anders i Budum:
Håll dig på ditt eget forum .

FORZA LIF!

Alltid_Leksing: jo visst kanske det.. eller det är det väll inte helle.. dom behöver tränas mer.. våga ta för sej. och sen att hjälpa varandra i alla lägen. men endå inte spela för mycket.

Vi i Norra änden på siljan behöver en målskytt. Kan ske det vore idé att värva Niklas Person innan han blir för mossig av det allsvenska spelet...

Forza MIK!

StoltLeksing:
hehe, jo. ut med allihopa vettja :) & min låssas pappa har spelat tillsammans med Pirro :O :/ Men alltså, det är fortfarande inte spelarna det är fel på .. Vi behöver MÅLSKYTTAR! fast, vi skulle ju kunna satsa lite mer på juniorerna ..

Alltid_Leksing: UT MED PIRRO. MASKEN OCH BERGQVIST!! visst dom va väll bra för typ.. 10 år sen men det är nya tider nu.. spelet går fortare behöver bättre spelare. dom behöver inte jämföra spelarna med som dom själva är nu. fixa någon som vet!

BFG:
Man vet ju aldrig .. men jag hoppas det! & vilken tränare som helst skulle ha kunnat få upp oss i ES igen, jag ser det inte som hans förtjänst .
jag tycker faktiskt inte att det är spelarna det är fel på. Dom har ju jobbat på bra , väldigt bra .. men vi har inga målskyttar :(

Alltid_Leksing:
Tror du inte att Pirro får gå redan imorgon då? Han lyckades ju inte särskilt bra i Modo heller...Så att han tog upp er till ES igen tycker jag inte är en sådan jättemerit direkt! För då hade ni bra förstärkingar från NHL och lite andra!
Så att han får sluta tror jag faktiskt bara gynnar er i längden!

Db_04:

i morgon ja hörde att Arbogas tränare var aktuell!!

BFG:
nej, vinner leksand på Måndag så får Pirro stanna . Vilket jag tycker är j-vligt dåligt! & ja, dom borde göra sig av med masken .. Bergqvist också för den delen. Vi behöver nytt blod & nya idéer ..

Sv: Elitseriemardrömmen
norrland:

ja det skulle ha gjorts före modo matchen enligt mig!!!

köp in en målskytt ersätt pirro och masken!!!

MRMILAN: nja.... bli inte förvånad om han får stanna

Db_04:

ok då får vi vänta till i morgon!:)

MRMILAN: nej :) han tänker säkert såhär ....Pirro väntar tills han får sparken

Db_04:

ja tror han har en viss självkritik eller???

Alltid_Leksing:
Nu är det juklart att Pirro kommer ryka...Men tror även att det är dags att göra sej av mej "masken" faktiskt! Det är ju han som är huvudansvarig för spelarvärvningarna..Och som det är nu verkar många inte hålla ES-klass!
Alltså borde han också hållas ansvarig!

« · 595711 · »