så fort som möjligt hoppas jag... Skall bli intressant och se vem han är.. Watt har tydligen tipsat Masken om honom så han är säkert bra.. men det återstår att se..
mikaelkarlsson: Ja just ja. Undra vad han har hittat han på för marknad. Bara att hoppas att Tasken kan slå oss alla med häpnad och få hit en bra kille som sliter och kan hänga med i spelet. Hoppas att han inte blir skadad bara...våra nyförvärv har en benägenhet att bli det av någon anledning.
mattias - 74: Så sant. Tasken sa även att Wikegård var en bra tränare nu när han har lagt av. Men kan nästan säga samma om Tasken. Han gör det bra om han avgår.
Jobbigt att få negativ feedback när man vet att det är sant...
mattias - 74: Håller med dig helt och hållet. Jens och Niklas hade varit tongivande i laget i år. Gett det hela lite stabilitet.
Det är verkligen dags för masken att dra. Nu har han även gett sig ut i medias värld och påbörjat pajkastning mot Wikegård. Bara för att Wikegård sa vad han tyckte i hockeykväll om LIFs ledning och hur "bra" som sköter LIF. Tror att karln är pressad.
Undra om han säger upp sig själv om inte vinsterna kommer nu på lördag och framåt. Vinner man inte så ska tränaren gå, så enkelt är det tydligen. Så nu går Masken Pirros väg...eller vad tror ni?
Inga större konstigheter med det.. karln har misslyckats och det grovt. Värvningarna under all kritik genom åren. Dem enda han som han har lyckats med så här långt var väl Ryder och Boullion. Men listan på fiaskovärvningar kan göras lång.
Att inte behålla Nielsen och Eriksson är grovt tjänstefel.... dessa 2 hade behövts...
Nu vill det till att han abdikerar självmant så fort vi får en ny tränare annars kommer huvuden att rulla.....
we are doomed guys =( kvalserien i år :( tror inte på nått under tyvärr, dt ända skulle väl vara att en ny gretzky kommer fram o skjuter oss till slutspel men den chansen är ju lika stor som att masken skulle göra comeback o vinna skytteligan...hahhahahah :( vi behöver 3 nya backar, 5 forwards som ja ser det...o flemming som coach!!!!!
Metal Guru: Ser inget fel i att vara sammanknutet med Brynäs , det kan nog bara vara positift . Även Mora har nog mycket att "tacka" Brynäs för , om ni inte värvat spelare där i från så tror jag inte att ni gått upp till ES . Ni hade väl t.o.m ett sammarbetsavtal med Brynäs ett tag . Tyckte att vissa spelare pendlare värre än pendelen i en Moraklocka mellan Gävle och Mora . Spelare som inte passar i en av Gävle-Dala klubbarna kankse passar utmärkt i någon av dom andra två , stärker bara hockeyn i regionen.
det är ju bara Evensson och Wikegård som är lediga .. jag tror oxå att vi får leva med han i båser ett bra tag.... Tyvär tror jag att det inte hjälper ..... man måste ta en tränare utefrån!!!!!!
Nej i det här läget behövs en kille som kan lätta upp stämmningen som kan få yt det yttersta av den tunna trupp som masken tyckte va en guld asspirant.... då skiter jag i meriter om vi skall tänka på sånt är ju Lahtine ett allternativ men inte enligt mig ....han har ju kommit till krislag nästan hela tiden...
Ja inte går det bättre med denna interna lösning. först och främst vill jag att dom oxå sparkar Masken. sedan får man övertala Wikegård eller varför inte Tornberg....
mattias - 74: Ja nu får dom fixa hit Niklas. Låt det kosta. Det kommer att kosta ännu mera att inte spela i ES nästa säsong. Han kan gärna ta med sig någon spelare åxå.. :-)
mattias - 74: Tror du att man vågar hoppas på att ledningen har bearbetat han. Ge han bra pröjs så att han inte kan säga nej. Tror att han skulle få ordning på laget och hela organisationen.
mattias - 74: Ja helt klart att många gillar han, det gör jag också. Men tycker nog inte att han ska stå i båset. Plocka in en tränare som har driv och känslor, (då menar jag inte för Leksand) utan en som vågar visa vad han tycker och vad han vill. En Wikegård helt enkelt. Frågan är om ledningen skulle kunna hantare en sådan.
Jonas gör ett toppenjobb som VD. Låt han fortsätta med det. Folket gillar han, företagen gillar han.
ja verkligen samt att Pajen tar mera ansvar och visar att han förtjänar bindeln....
sedan vill jag se mera offensivt spel av backarna.. Tycker många verkar för rädda... Skall bli kul att se Tälje matchen imorgon....