Leksands IF

SHL · 27383 inlägg · 1368 ämnen
« · 638179 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Uppehållstråd!!!
Venne: u will see :P

norrland: Håller fullständigt med Norrland:)

Diaz: Vilken skulle nästa nyförvärv vara då, något som du vet redan nu? skvallra lite...

aftonbladet har skrivit om David Oliver: länk finns!

Venne: han är inköpt för att ge rutin och moral inför dom sista omgångarna, inte för att stänka in poäng, han kommer göra så att dom yngre lirarna kommer känna sig lugnare o säkrare så at dom kommer prestera bättre! klart kommer han stänka in mågra poäng men det kommer främst den nästa nyförvärvet att stå för :)

Alisandali: luktar panikvärvning lång väg! vill inte ha en gammal avdankad spelare, bättre med yngre och hungrigare lirare!

Metal Guru: Vilken fest det blir i omklädningsrummet! Duba spelar tuba, Jesper ollas så att Jarrod ramlar och slår i skallden....Sen bjuder masken på oliver! Watt a party!!!!

Bifogar en scoutingreport på maskens nya "målkung"

Metal Guru:
Dry Martini utsmyckad med oliver lär ju säkert vara en humörhöjare i omklädningsrummet :-)

mattias - 74:
Mycket matprat nu. Själv njuter jag fortfarande av #77 Janssons frestelse, när han stänkte in 2-0 på Timrå förra veckan.

Sen kommer plötsligt oliver med i bilden också. Men det skär sig nog lite att ha oliver med i en Jansson. Oliver passar bäst i en Dry Martin(i) :-P

Ok, jag såg kopplingen, men kunde inte komma på nåt bättre än det här :-P

Stigsson:

Han är också i rakt nedstigande led ättling till Oliver Hardy (eg. Hårdy Oliver), mer känd som Helan i komikerparet 'Helan och Halvan'.

'Masken' Carlsson säger i en intervju i den brittiska hockey-nättidningen Hockey Int'l att han blir värvad mest för att höja stämningen i omklädningsrummet. 'Ett bra val' är samstämmiga kommentarer från de Brittiska öarna.

Diaz: Här är lite statestik på David Oliver .

norrland: Lite tyngd (i alla fall på forwards) är väl just vad ni har saknat så här långt. ;-)

Stigsson: Låter ju bra, men dom kanske blir feta istället och det går ännu sämre än vad det gjort... :-)

norrland: Han är en yngre bror till den mer kända Jamie Oliver så spelarna lär inte gå hungriga i fortsättningen.

Alisandali: David Oliver kan bli en bra förstärkning med tanke på rutin, men är han den snipern vi letat efter? oliver är lite bättre än Skallde..men vi får hoppas på det bästa!

Alisandali: Någon som vet om denna David Oliver är något att ha?

mattias - 74: Enligt Borlänge Tidning så är David Oliver så gott som klar för Leksand , se länk .

mattias - 74:
Ett vinnande koncept tycker jag väll det inte är...även om dom har tagit några poäng dom sista omgångarna.

K Söderlund:

ja kanske det... men jag tror precis som du. DVS att man inte skall ändra på ett vinnande koncept :-)

mattias - 74:

Jag tror som dig Mattias - 74...
Det blir nog inget spektakulärt nu under uppehållet.
Kanske Masken tar hem någon trött spelare som har sett sina bästa dagar.
Och tyvärr så är väll det nu sista chansen innan tåget går.
Det skulle väll behövas 2 starks forwards om leksand ska komma upp över strecket, och slippa kvala.

87bth01:

Han kommer inte värva,,, tro mig.. kanske lika bra också med tanke på att vi faktikst börjat plocka lite p nu sista matcherna innan jul och grabbarna verkar ha roligt och kanske inse att de kan fixa ett mirakel .-)

mattias - 74:

Lugn, suget kommer att komma tillbaka innan den 27:e i takt med att masken presenterar några riktigt heta nyförvärv ;-)

Uppehållstråd!!!
Startar en ny tråd där det är fritt och diskutera om vad som händer över uppehållet.....

Själv tror jag inte det händer ett förbannade skit mer än att jag kommer att äta en hel form Janssons Frestelse på julafton :-)

Är så less på hockey nu :-)

Sv: Brynäs-Leksand
mattias - 74:
ja, det kliar onekligen i fingrarna att rådda över den här framtidsvisionen.

Metal Guru:
Året efter hamnar naturligtvis våra pensionspengar i chefernas fickor igen, samtidigt som Södertälje flyttas till Göteborg, och arenan döps om igen - denna gång till SSKandiavium.

Hemska tanke.

Metal Guru:

erkänn att du vill bo i i bygda ?? :-)

Ola:
Nuvarande Leksand Stars kan flytta till Häradsbygden, och som det lantliga livet där bjuder bli farmarlag till Leksand Indians.

På så sätt slår vi två flugor på smällen, och Hästhoppningssverige får samtidigt en nationalarena i Scandinavium - som byter namn till SKandiavium efter den nya storsponsorn, som i ett anfall av rättsväsen gräver ner våra pensionspengar där, istället får i chefernas fickor.

87bth01:
Då återstår väl alternativet, som håller på att hända i Pittsburgh. Ett lag i elitserien får flytta till Leksand. Frölunda flyttar till Leksand, och byter namn till Leksand Indians. Några nya tröjor behövs inte, eftersom Frölunda bara har Indianen som emblem. Båda dalalagen kommer då spela i röd-vit-gröna dräkter.

87bth01: tack! äntligen nån som förstår mej!

Metal Guru:

Det som menas är väl att Ejendals Arena jämfört med de arenor som allsvenska lag spelar sina matcher i är för fin för att spela just i allsvenskan. Man tycker att arenan är värd att spela elitseriehockey i, även fast laget som spelar i den kanske inte håller ES-kvalitet (därom råder ju meningsskiljaktligheter).

Diaz:
Om det är att vara iq-befriad, om man värnar om det sportsliga i idrotten hockey, så är jag gärna det.

vad är du i så fall?
Mensa-mannen med den stora ishallen?

mattias - 74:
I Allsvenskan kommer du få klagomål om storleken :-)

Vilken j-vla sak att skriva om klart man inte skall gå efter arenorna men stor publik och en egen ägd arena inebär mer pengar och förhoppningsvis bättre lag eller??

Vad Handlar det om? Fattar inte Vitsen :D :S

Metal Guru: ni är ju iq befriade hela bunten :S

Metal Guru:

Jag brukar aldrig få klagomål om storleken :-)

Metal Guru: Man kärnar inte smör med tandpetare vet du... ;)

hörru, mattias - 74:

har du inte alltid fått höra att "storleken inte har nån betydelse"?

;0P

...eller AIK förresten. De borde ju ligga på en permanenterad 3:e plats i ES med tanke på Hovets kapacitet.

Diaz:
Aj fan! Är det storleken på ishallen som avgör om man ska vara ett elitserielag? Då ligger vi nog lite skrynkligt till.

Men vad gör då MIF där nere?

Metal Guru:

Jag tror inte att dem beslutade att bygga den om de inte skall spelas Elitseriehockey i den eller ??

Diaz:

tycker du att det är ishallen som ska avgöra ES-status eller inte???

Metal Guru:

Jag tror inte på statistik :)

Vi får se efter 50 omg vem som får rätt....

vi måste iaf komma tillbaka som ett annat lag med några heta värvningar om vi ska ha någon som helst chans om vi inte vill kvala såklart :S orkar inte med ett återtåg till...leksand ska vara ett elitserie lag med tanke på ishall osv! keep up the tradition!

mattias - 74:

efter tjugo omgångar hade ni 11 pinnar upp.
nu har ni 10 upp.

statistiskt sett är ni ikapp efter 130:e omgången.
se till att ni då har bättre målskillnad ;0)

zeb:

Inte är vi så långt efter..?? 1 poäng efter SSK och 10 efter DIF! ingen omöjlighet att a in på 20 matcher....

mattias - 74: SSK kanske men Brynäs är ett bättre lag än Leksand tyvär, tror nog att leksand får det svårt ,är lite för långt efter

Db_04:

SSK OCH sedan vet man inte men man kan ju hoppas på BIF :-)

nån som vet nått ang. nyförvarv??

Steff: ja sa inte att vi va bättre....men fick ja som ja ville så skulle ni och Brynäs spela kval....ingen av er behöver nödvändigtvis åka ur men tror Brynäs skulle behöva ett kval :)

« · 638179 · »