Leksands IF

SHL · 27383 inlägg · 1368 ämnen
« · 641714 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Stefan Hellkvist ??
Db_04: Ja om man jämför med Steenbröderna så tycker jag han spelar "fint" som du säger. Heller rejäla tag och fysiskt spel än en massa tjafs och tjuvnyp å fula grejer efter avblåsning osv....

Sv: JULTRÅD!!!
mok:

Nope... Nåt mycket bättre, och det har ingenting med ishockey och göra..

En digitalkamera :)

Sv: JULTRÅD!!!
mattias - 74: En Frölunda halsduk?

JULTRÅD!!!
Eftersom Julen stundar så startas en tråd med julsnack..

Jag vet iaf vad jag får i julklapp :)

Metal Guru:

Haha haha haha skrattar så jag dör ;)

det finns humor i er moringar också :P

superovve:

Masken kanske borde inrikta sig på att värva singlar..?

Har inte en ända "Gubbe" kommit till Leksand?? Jag har hört att dom har Frågad en j*kla massa men ingen vill gå till Lif..? Är det så eller? Någon som vet????!

Dino: jag tycker inte dom spelar så himla fult....

men..vad tycker du om er nummer 13...spelar han fint?

Dino:

Men du att du orkar.. Hur mycket skit tror du inte bröderna Steen få höra av motspelare under matcherna ?? vad är det som dom har gjort som du retar dig på? Nånting måste det ju vara ???

mattias - 74: Nej men det var nåt tjafs om våran nummer 6.....Sagt det förut och säger det igen, - så länge man har bröderna Steen i sitt eget lag så ska man inte prata om fega spelare eller fula påhopp. Jag brukar kalla sånt att "kasta sten i glashus"............

mattias - 74: Är det Leksand du menar då?????????

Stigsson: ne inte ja heller de enda ja kommer i håg från den matchen var när eran 43 fick rejält me stryk :)

Loppan kan vi vara utan, försök med karlberg istället =)
tiilikainen kan vi ju släppa...ska ju inte bära runt på en skadad spelar när vi kan få in en färsk! Oliver hoppas ja fortfarande på + 2 strikers!

mattias - 74: Han behöver inte han står rätt istället.

Dino:

Jag skrev inte han jag skrev backar .-)

Tribuntsovs är väl en iaf....

mattias - 74: Var det nån som sa att inte Smrek kan åka skridskor? Hmm......

Stigsson:

Köp backar som kan åka skridskor istället :-)

mattias - 74: Köp forwards som hinner titta upp istället. ;-)

mattias - 74:

Om långsintheten finge råda, kan vi lägga ner hockeyn och istället få njuta av hämnd, blodshämnd och återhämnd.

Öga för öga, tand för tand. Crosschecking för crosschecking, boarding för boarding. Kapprusta! Terrorbalans! Stäng elitserien!

Stigsson:

Han gick säkert inte in för att skada honom medvetet men han lär få igen .-)

mattias - 74: Kan faktiskt ärligt säga att jag inte minns händelsen överhuvudtaget.

Stigsson:

Både du och jag vet att det han gjode på tiilikainen va inte snyggt.....

Db_04: ?!? Vi visste inte att det var en match där man inte fick tacklas.

Stigsson: Mer eller mindre ja! tack vare eran nr 6

65selander: Det lan missförstås det stod ju att sidan var uppdaterad den 13/12.Då kan man kanske tro att det gällde detta fönstret.Men om man läste igenom den riktigt så sade de att det blev inget nyförvärv denna gången.Det skrevs den 17/12.

mattias - 74: Jag bara läste det som stod i artikeln :-)

65selander:

aha ok misstänkte det eftersom ingen nämnt honom i detta fönster .-)

mattias - 74: Sedan så gäller detta rykte vid kommande fönster som dyker upp i Januari

Db_04: Tiilikainen står kvar som forward också. Har inte han gett upp?

mattias - 74: nej inte just nu iaf.... men svenskafans brukar ha ganska dåliga rykten :)

mattias - 74: Men herregud, kan man inte få nå annat än Loppan? om det där nu stämmer

Stefan Hellkvist ??
Nån som kan förklara om varför Stefan står med som ev nyförvärv i detta transferfönster...

se länk!!

Nån som hört nåt ??

Sv: David Oliver
mattias - 74: typ ha han kvar inom organisationen ....han lär knappast få mycke speltid i Dallas....blir väll Iowa

Sv: David Oliver
Leksing28:

Nej Dallas kom på i sista stund att de ville han honom....

David Oliver
Är David Oliver klar?

Sv: Uppehållstråd!!!
Projta: är väll så :)

Db_04: Beror väll på om Dif åker ur ES..annars skulle ja inte tro det.

Projta: tror dom ökar serien till 14 lag till säsongen 2007-2008

mattias - 74: Ja er styrelse producerar på tok för lite mål framåt. Däremot så verkar de väldigt duktiga på att marknadsföra Leksand och drar följdaktligen in en hel del stålar. ;)

mattias - 74: Precis! dess värre skulle det vara om vi åkte ner, då kommer vi nog alldrig upp mera, om dom inte ökar serien!

Projta:

Ja det kan man fråga sig, men mitt tips är att nästa år är alla 3 utbytta.. ( Jonas, Masken, Johansson ) Blir det KS även denna säsong är det 3 ggr på 5 år med samma styrelse..

svennis:
Problemet är att ingen annan liga har transferfönster, så när ett ES-lag tex drabbats av några långtidsskador eller någon värvning floppat och försöker värva.
Så har varken spelaren eller dess agent lika bråttom med att skriva på ett kontrakt. Då blir det lätt att man i panik erbjuder högre lön än vad som ahde behövts i ett normalt läge då man haft tid att förhandla fram kontraktet.

Salcin: Jag tycker det är bra med transferfönstrena.Scautingen gör man på våren då man värvar för nästa säsong.Floppar någon spelare som man har värvat så får man ut o jaga spelare och man kan scouta spelare innan transferfönstrena det behöver man inte göra under de dagar som det är öppet.

Får man 13nej på 5dagar! vad fan äre för Styrelse o skiit som inte kan fixa nått..

mattias - 74: Jo jag läste det jag också hela 13 stycken!!

mattias - 74:
Hoppas att det idiotiska påfundet med transferfönster försvinner till nästa säsong, 2 säsonger där klubbarna fått leva med pressen att försöka fixa värvningar under kraftig tidspress är mer än nog.

En deadline 31 jan utan restriktioner är det enda rätta, mer tid till scouting och förhoppningsvis slipper vi se utländska floppar i lika hög utsträckning som dom senaste säsongerna

Venne:

Leksand har tydligen fått massa nej av spelare!!

www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,748428,00.html

Sv: Omröstningar i Leksands Gästbok
Här är resultatet av den senaste omröstningen

Vad händer under JUL ?? Röster
Spelarna käkar för mycket julskinka och sjunker som en sten i tabellen :-) .......................................................................................17 (30.9%)
Spelarna tränar hårdare och klarar nytt kontrakt.. ...................17 (30.9%)
Masken och Jonas tränar för comeback mot Luleå?? ..................9 (16.4%)
Jag orkar inte rösta .............................................................12 (21.8%)

Sv: Fredrik Svensson?
65selander: Verkligheten - vilken verklighet, talar du om? Den att vi har en inkompetent brünäsare som sportchef, eller en inskränkt styrelse som vägrar ta ansvar för sina misslyckanden... Om det är det du syftar till, så är det "old news" för de flesta Leksingar sedan en längre tid tillbaka - det vet du!

Näe, fyfan... Selander, tugga på medans tid är. Vi lär mötas fler gånger!

Sv: Fredrik Svensson?
Diaz: Varför skulle ni få en massa spelare i sista fönstret när ni inte har fått någon ännu?

Inse det att verkligheten har kommit ikapp er ;-)

« · 641714 · »