Tycker klacken bara blir mer pinsam för varje år! Åldern sjunker och ramsorna blir mer och mer omogna för varje år. Håller mig till Expertpanelen på Läkterna :D
leksandboy: Jag kan knappt kolla på Leksand Hemma. i nya arenan.. Det e nästan hela sverige man måste åka.. men vad gör man inte för Laget?? men ändå. surt..
danne79: hehe nej , jag är säker på att leksand tar hem första matchen. men det blir en tuff andra match i jönköping. vi börjar juh med 3 borta matcher=)
Db_04: Det stämmer säkert. Och precis som FBK var är Leksand i stort behov av en ny arena. Om jag minns rätt använde FBK Ottawas Corel Centre som förebild när man byggde LLA, om än dock med mycket lägre publikkapacitet. Bra att det byggs nytt i Sverige!
Grattis till nya arenan Leksand! Kommer dit den 8:e oktober o spanar in!
På tal om arenor..ta en titt på denna.. Var där och såg J-VM i vintras. Där lovar jag att både Ejendahl, Cloetta o LLA ligger i lä.. Snyggt in i minsta detalj, både invändigt och utvändigt. Lyxiga mjuka skinn(imitation?)sitsar med gott om stoppning o naturligtvis ölhållare vid varje sits..
Rayman: Man har nog kopierat väldigt mycket av LLA de beror mycket på att Färjestads Ishall och Leksands Isstadion var väldigt lika innan dom byggdes om
mattias - 74: Verkar som om man använt LLA som förebild när det gäller det invändiga.. (precis som Linköping, härmisar!!!) Väldigt likt! Men jag får väl erkänna att Ejendahls ser bättre är fagrare utvändigt.. :)
mattias - 74: På tv sporten just om Luleå. Den nya tränaren vill spela en blandning av tjeckisk och kanadensisk hockey. Det kan bli kul att se hur det kommer att gå för tunga Luleå att spela så.
ser bra ut men tror ändå man skall vänta en 10 15 matcher innnan man kan söga hur det går! Skall man stirra sig blind på trupperna så har enligt mig Djurgården Brynäs och Modo tunnasdt trupp!
Tror Leksand tar sig till slutspel! där kanske det tar stopp :D
norrland: Ja.. Hoppas på Backe.. Kul med en svensk Representanti kassen.. Inget emot duba. Men backe kan nog vara Hetare.. får se när serien börjar.. vet man aldrig innan..
superovve: Håller med, Hedberg var klart överskattad. Synd att behöva säga det, men så var det. Hoppas att denna säsong till allas belåtenhet. Vi borde ju klara en slutspelsplats. Heja Leksand!!!
Db_04: Jag tror stenhårt på Backlund! Jag viker inte en tum på att han får sitt stora genombrott i år. Duba är en perfekt "sparringpartner" och tillsammans kommer dom 2 att bilda ett ruskigt målvaktsteam som räddar mången poäng åt oss i vinter... Tyckte att Backlund var jämnare än Hedberg och borde därför fått stå betydligt mer än vad han fick.
Att Hedberg stod förklarar jag endast med att han kostade mer och skulle göra skäl för lönen :)
Db_04: precis..det talar för att Duba kommer stå i premiären. Sen ska ju inte det ha ngt med saken att göra...Dessutom fick Backlund stå i allsvenskan, han var bänkad i superallsvenskan ;)