Leksands IF

SHL · 27383 inlägg · 1368 ämnen
« · 620789 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mora - Leksand
mattias - 74: Du åker la skoter mattias :)

Stigsson:

Skoter kanske :-)

Vet faktikst inte.... men jag antar att de tar sig opp för egen maskin... dvs bilar kanske nån idiot åker båt :-)

mattias - 74: Hur åker superstars till Mora idag? Båt, tåg, häst och vagn?

mattias - 74:

ja vad kan hända??

Tror inte att det kommer att hända kanske ett på Ullman men men

MRMILAN:

Tror att det kommer bli mer utvsningar och stök än skönspel :-)

Törs man tippa på minst 2 matchstraff för vardera lagen :-)

lind75:

Ja visst kan det de...

MRMILAN:

Mitt tips 2-3.

Men i derbyn kan det gå hur som helst.

mattias - 74:

Mitt tips är att resultatet bli 1-3

Efter mål av Magnus Hedlund , Lotvonen och Persson i tom kasse för LIF och så sätter Kalle Kerman ett oxå

MRMILAN:

Leksand vinner 4 -1 mål av bicek x2 Oscar steen och Meijer...

Moras Tröst mål görs av Janne Simons grabb....

Mora - Leksand
Hur går det ikväll??

Vore bra om Leksand kunde ta en trea nu!!
Vill se både Leksand och Mora i Kvalserien..*S*

Sv: Bif light!
mattias - 74: Stackars hockeyspelare som fått lov att åka skridskor i 25 minuter extra. Hur är dom tränade egentligen?

Sv: Bif light!
bradberry:

Men herregud... Har karln blivit galen... Wahlberg är inte den typen av spelareLeksand behöver... Leksand behöver en målkytt av rang och i det facket placerar man inte wahlberg.....

Bättre att försöka ta nån från finska ligan efter jul nu när bottenlagen i Finland spelat färdigt....

Bif light!
Masken på gång att skapa ett nytt Brynäs light? Vi vet ju alla hur det gick förra gången... ;-) (Se länk)

Sv: Kvalserien ?
mattias - 74: Jaa går vi inte om mora, så vore et oxå en skandal tyvärr =)

mattias - 74: Har laget samma ambitioner som dig Mattias? Bara vi går om Mora så är det fina fisken?

Venne: Ja lycka till!!!!!! L

Projta:

Nej men vi kan ju iaf gå om mora :-)

Steff: Ni kommer alltid att vara LILLEBROR bare sig ni vill det eller inte...

Projta: Lycka till i nästa serie i Mars där ni hör hemma LILLEBROR=)

skellefteå_elit: Ja det ä ju dom oxå! tar vi inte en seger imot Mora, då ska den dära maskenfå se på annat!!

Venne: de vore gött

skellefteå_elit: Jadå moringarna ska krossas!=)

Projta:
2 p. mot DIF borta är väl snyggt jobbat - nu gäller det bara att vässa klorna tills 6 - p matcherna mot Moraträsket.

65selander: Sorry 2p skall det vara

Projta: Många matcher kvar och vi gör väl inte mycket nytta heller just nu. iofs 3p på två matcher.

65selander: hehe njaa, alltid nått, men va fan vi kommer inte ikapp nån..

Projta: Äh ni fick ju 2p och Lotvonen gjorde alla mål i kväll :-)

65selander: fy fan!! nu går jag ut och dricker nå starkt! det kan behövas...

Projta: 1-1 21sek kvar

jaa 0-1 fan va rätt visst, kom igen nu!!

Metal Guru: nej...har ja påstått de?

Db_04:
Så Maskens meriter pre Leksand var alltså vansinnigt mycket bättre än TJ's pre Brynäs?

Tubest: Jo ....han största merit som tränare var en serieseger i Div 2....nu tränar han återigen falun....som ligger nästjumbo i div 1 c....

Metal Guru:
Jonsson i Brynäs måste ju ha varit en ren panikåtgärd, helt omeriterad från större sammanhang vad gäller tränarskap

Tubest:
"Kan ju inte tänka mig att Brynäs hade anställt en leksing bara för att han spelat några säsonger där."

Bättre motförslag än Fleming är väl Tomas Jonsson - och han spelade inte alls i Brynäs.

maki:
Förra säsongen var det Lockout i NHL , där har du orsaken .. Nu är enligt många Flyers en kandidat ta hem Stanley Cup , enligt mig har dom för dålig målis för räcka hela vägen om inte tradar in nån

Så att han lämnar Flyers nu krävs nog att han får sparken av dom eller nå liknande

WarhawK: menar att Flemming var i Brynäs förra säsongen i kvalserien alltså..Tror inte heller han kommer tillbaka..

maki:
Flemming lär knappast dra från Flyers för att bli tränare i ES det är jag ganska övertygad om

maki:
Flemming är väl en halvkass sk räddare i nöden i mina ögon va;))

Tubest: Fleming är väl leksing...typ ;)

maki:
Det säger väl sig själv att det inte går att ha en Brynäsare som sportchef i LIF......det är ju värre än att svära i kyrkan.

Kan ju inte tänka mig att Brynäs hade anställt en leksing bara för att han spelat några säsonger där.

mattias - 74: Japp, sluta inte hoppas än! Mer än halva serien kvar!!

Håller dock med om att det borde rensas upp lite i ledningen. Jag vill inte hänga ut någon speciell, men helt uppenbart måste någon/några ha gjort något fel, när vi inte kan etablera oss!
Då tycker jag att de som känner ansvar för de dåliga resultaten ska ta sitt ansvar, men inte mitt under säsongen. Det får vänta, så det inte skapar oroligheter i laget...

K Söderlund:

Håller med dig fast jag tror ju innerst inne att vi slipper kvalserien för det finns ju fortfarande ett litet hopp och hoppet är ju det sista som överger en :-)

Heja Leksand!

K Söderlund: amen!

Kvalserien ?
Som lexing så ser det lite bistert ut när man kollar tabellen.
Vad göra för den närmaste framtiden ?
Realistiskt så tycker jag dom borde göra nått drastiskt efter denna katastrofala början på säsongen.
Själv så tycker jag att dom skulle börja städa i ledningen, så att ny Hungrig kompetent personal kom på plats.
Och det är ju inte Minst viktigt för kommande säsong, att ha tilltro och att Varumärket Leksand Hockey kan ta till sig några bra lirare i framtiden.
Hur tror ni att övriga hockey sveriges lirare vill spela i Leksand om detta får fortsätta ??
Jag är nog ganska säker på att locka någon svensk storspelare, är nog jäkligt svårt som det ser ut nu.
Nej rensa upp så vi kan stå emot I kvalserien till Våren, och så vi får se Elithockey nästa år åxå.

Sv: Leksand - Djurgården
eltifoso:

haha gör du... Apropå tränare... Roger Melin skall tydligen ha gått in till domarna och sagt ett och annat efter matchen :-)

mattias - 74: Humor, var det någon som skrev att det var erfarna tränare i LIF, man bör väl ändå kunna reglerna. Två tappade poäng ikväll igen, bådar inte gott för segrarna i MästarCupen. Men DIF igen nästa match där tippar jag att proppen går ur och leksand för tvåsiffrigt.

mattias - 74: Ja vi närmar oss kvalserien , kan man inte göra mål på SEX perioder på hemmaplan , så blir det KS .

Alisandali:

Herregud Leksand... Hur fan kan man ta ut Målvakten i Sudden..... Får man inte göra :-) Tur att det var 15 sekunder kvar... hahaha Lite skoj... Haha

0-0 .. 1 p i alla fall... Nu kommer Vi :-)

Sv: DIF - LIF 19:e November.
mattias - 74:

hehe Okej! :) Ha så kul där då! ;D

« · 620789 · »