Metal Guru: Pavel Trnka sägs vara mer eller mindre klar
Leksand värvar tjeckiske storbacken Pavel Trnka. 29-åringen har spelat över 400 NHL-matcher för Anaheim och Florida.
Invasionen av tjeckiske spelare till Sverige fortstätter dygnet för det att transferfönstret stänger. Leksand gjorde i helgen klart med tjeckiske landslagsforwarden Jaroslav Kalla. Och i dag blev Plzens storback Pavel Trnka, 29, klar för Leksand. - Han flyger till Leksand på onsdag och bör hinna spela på torsdag, säger agenten Jaromir Henys
Nu när det snart närmar sig vår och Leksand troligtvis inom kort återigen kommer att påbörja ett "Återtåg" så kan man stanna upp en stund och fundera lite på vad själva ordet återtåg egentligen betyder.
Metal Guru: Hur Skallde gå? Spelet har ju varit minst sagt dubiöst. Watt är det egentligen som händer? Jag tror nog att det blir kalla handen från hockeyligan inför nästa säsong.....
En av Sveriges mest lovande skidåkerskor heter också Kalla. Charlotte Kalla. Hon är just nu på väg tll JVM. Fast jag tror inte att hon är släkt med Jaroslav.
Aldrig mött en bättre klack i Timrå! Superbra! Egna ramsor och ett outtröttligt stöd för laget! All respekt! Önskar att vi får se det klassiska LIF i eliten nästa år också!
Så här står de på kladnos hemsida.... en lite rolig grej är att en annan spelare lämnar Kladno det är den gamle AIK backen Libor Procházka som återigen kommer att spela för AIK dock inte Solna AIK denna gång utan Skellefteå.... vilket med största sanolikhet innebär att Kalla och Libor Procházka stöter på varandra i kvalserien
Jean1: håller me dig, tycker ni har en superklack ni ska vara stolta över!!! synd bara att vi slåss för våra varande el icke vara i elitserien nu!! tycker definitivt Leksand hör hemma i elitserien!!! lycka till hoppas ni fixar de här!! men de vet jag att ni gör!!!
Marcus: Jag håller med! Vilken klack!!! Ni var bäst! Tur att Timrå vann, i alla fall; känner jag. Öm i halsen & hes + spänningshuvudvärk. Men vad kan en liten kvinna som jag med stark stämma bidra till i TIK-klacken en dag som denna?! Hoppas Leksand håller sig kvar i elitserien; med denna elitklack är ni värda det!