« Föregående · 1027733 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: HV-LHC
Larionov: nä, inte somnar man.. men nog fasen blir det trist i längden med icingpuckar och strikt styrspel. Men på andra sidan myntet så finns det ju en skönhet i det också... lite kluvet.
Jag har sagt 4-2 i matcher till lhc, så jag håller kvar det, även om jag inte trodde vi skulle norpa den första bortamatchen. Fast.. magen säger nu 4.... 0.... fast... det kan väl aldrig... eller... SM GUL.... ;)
Jag har sagt 4-2 i matcher till lhc, så jag håller kvar det, även om jag inte trodde vi skulle norpa den första bortamatchen. Fast.. magen säger nu 4.... 0.... fast... det kan väl aldrig... eller... SM GUL.... ;)
Et tu Brute: Tack! Men. Njaaa... riktigt så enkelt är det nog inte. Vinst för HV på fredag (med 2 hemmamatcher på raken) och det är ett helt annat läge. Och någonting säger mig att den matchen kommer att ha samma karaktär som den här, dvs. tight hemåt och lite slumpmässiga lägen som avgör. Nog för att jag tycker att LHC skapade fler och vassare chanser idag, men det här är inte på något sätt över.
Så där ja, nu kan ni nog börja ställa in skumpan på kylning. Skall ju till ett smärre mirakel för att vända på detta, som ju heller ingen har gjort sedan det blev bäst av 7. Så där för finns det faktiskt inte inom felmarginalen...ännu.
Små marginaler...Obefintlig struktur i anfallsspelet...Dump and Chase. Vem fan kom på det? Finlandsfärjan uppe i korvkön, näää, det är inte mycket som talar för att den statistiken skall brytas nu heller...Mycket att lipa över nu... Jag återkommer... Grattis föresten!
LHC-girl: Ja, skrika dig hes kommer du med all sannolighet att göra, då du har plexiglaset en meter ifrån dig. Även om du skulle släppa en atombomb från det där jävla kobåset, så skulle nog inte spelarna höra det heller.
Jag hoppas ni hanterar HV bättre än vad vi gjorde på bortaplan.
LYCKA TILL !
Jag hoppas ni hanterar HV bättre än vad vi gjorde på bortaplan.
LYCKA TILL !
distanserad: Nja, så illa var det inte. Det handlade väl mer om knuffar med handskarna från Melichar än "riktiga" crosscheckings. I liten varsam takt så han var i lagom obalans när den sista knuffen kom och han stöp.
Men som sagt, jag tror inte jag hade protesterat för mycket mot en utvisning där...
Men som sagt, jag tror inte jag hade protesterat för mycket mot en utvisning där...
FreddanVF: Kuben höll väl en ganska varierande nivå på utvisningar matchen igenom tyvärr, men just i de där situationerna (frilägen) verkar alla domare ta stenhårt för "spelförstörande moment". Jag är därför inte förvånad över att det blev straff, för visst var det lite småhakningar och annat på vägen. I en "vanlig" situation hade det inte blivit ett skvatt av det, men nu är ju bedömningen som den är. Sedan om det ska bli straff eller inte är ju en till slut fråga om spelaren ifråga tilläts avsluta "normalt" eller inte, och där finns nog lte olika åsikter... :)
Tycker ändå att det var mer irriterande vid andra situationer. Tony åkte på en holding efter att ha blivit nergjord 3 gånger i situationen som föregick hans utvisning. Och i ärlighetens namn var upprinnelsen till 1-0 målen nog på gränsen, när Davidsson blev lite omilt behandlad av Melichar.
Men ändå, slutspel är slutspel. Det är nog inte helt lätt att sätta en lagom nivå så att man verkligen (konsekvent) tar för de spelförstörande grejerna, men samtidigt tillåter spelarna att göra upp om det utan att blåsa sönder matchen.
Tycker ändå att det var mer irriterande vid andra situationer. Tony åkte på en holding efter att ha blivit nergjord 3 gånger i situationen som föregick hans utvisning. Och i ärlighetens namn var upprinnelsen till 1-0 målen nog på gränsen, när Davidsson blev lite omilt behandlad av Melichar.
Men ändå, slutspel är slutspel. Det är nog inte helt lätt att sätta en lagom nivå så att man verkligen (konsekvent) tar för de spelförstörande grejerna, men samtidigt tillåter spelarna att göra upp om det utan att blåsa sönder matchen.
Et tu Brute: Jo, en match som hade det mesta. Och som sagt, vi får tacka stolparna i sista perren. Samtidigt hade ju LHC ett par i virket också, och var ruggigt när att gå fram till 5-1 när det istället blev mål åt andra hållet, två gånger om.
Krasst sett hade vi också lite flyt med att Ledin drog på sig en synnerligen onödig femma, det bromsade upp den forcering som inleddes i slutet av andra perioden. Jag är ändå imponerad över att LHC reste sig i sista och stod upp bra.
Ward är en stor tillgång för... LHC. Maken till korkade utvisningar får man leta efter.
har en känsla av att tränarna kommer att lägga rätt mycket krut på att lugna ner somliga herrar (i bägge lagen) inför nästa drabbning...
Krasst sett hade vi också lite flyt med att Ledin drog på sig en synnerligen onödig femma, det bromsade upp den forcering som inleddes i slutet av andra perioden. Jag är ändå imponerad över att LHC reste sig i sista och stod upp bra.
Ward är en stor tillgång för... LHC. Maken till korkade utvisningar får man leta efter.
har en känsla av att tränarna kommer att lägga rätt mycket krut på att lugna ner somliga herrar (i bägge lagen) inför nästa drabbning...
Sv: Pelle Prestberg?
Larionov: Ja... ska bli grymt spännande.
Tror faktiskt båda lagen kan vinna borta så jag tror inte det är så matchavgörande - men å andra sidan - vinna första matchen är viktigt. Och jäkligt viktigt för oss.
Tror faktiskt båda lagen kan vinna borta så jag tror inte det är så matchavgörande - men å andra sidan - vinna första matchen är viktigt. Och jäkligt viktigt för oss.
Sv: Pelle Prestberg?
distanserad: Nja, det där är väl Tomas Ros som sitter och hittar på.
Tvivlar på att det finns någon substans i det. Om Prestberg vill röra på sig blir det nog utlandet.
Det lät ju på Hemlin som att Weinis & Tonys ersättare är klara sedan en tid tillbaka. Gissar att det handlar om antingen hemvändare från Ryssland, alternativt spelare han gjorde klart med den senaste trippen över pölen. Pesonen har ju också varit med i diskussionen, realistiskt eller inte har jag ingen aning om.
Men om ett par veckor vet vi.
Ska bli spännande...
Nu först gäller HV ikväll. Man är redan lite smånervös. Vinst i afton känns ganska nödvändigt, även om inte HV på något sätt varit överlägsna oss på hemmaplan tidigare. Det här ska bli kul! :-)
Tvivlar på att det finns någon substans i det. Om Prestberg vill röra på sig blir det nog utlandet.
Det lät ju på Hemlin som att Weinis & Tonys ersättare är klara sedan en tid tillbaka. Gissar att det handlar om antingen hemvändare från Ryssland, alternativt spelare han gjorde klart med den senaste trippen över pölen. Pesonen har ju också varit med i diskussionen, realistiskt eller inte har jag ingen aning om.
Men om ett par veckor vet vi.
Ska bli spännande...
Nu först gäller HV ikväll. Man är redan lite smånervös. Vinst i afton känns ganska nödvändigt, även om inte HV på något sätt varit överlägsna oss på hemmaplan tidigare. Det här ska bli kul! :-)
Fysisk hockey: Varför inte gå till www.fotbollsforum.nu/ istället då.
Iväg - bums med dig.
Iväg - bums med dig.
« Föregående · 1027733 · Nästa »