Vicke_LKPG: Jaa vad ska man säga!! det kan nog inte bli sämre än vad det är nu (hoppas jag) matchen igår var en katastrof!! var inte kul att se.. men vi får hoppas på mirakel-så vi säger väl flipp...
för övrigt undrar jag vad det är för ärthjärnor (2 st) som har röstat på Phil som hetaste nyförvär... jisses.. jag blir förvånad om han tar plats. Mattias är naturligtvis vårt hetaste hetaste hetaste alla kategorier hetaste nyförvärv.
Tomas Surovy klar för NHL(rykten säger Phoenix Coyotes)
Mycket tråkigt, men som redan nämnt vi har ju fortfarande en riktigt bra forwardssida med elelr utan Surovy. Nu kanske vi kan lägga lite mer krut på en bra back.
bobbe: Det är ju annars det som brukar vara det roligaste med den första isträningen, att se hur stappliga första skär de eventuellt tar.
Fast, det är klart, nuförtiden ska ju isträningarna vara stora happenings inför tusentals åskådare där spelarna gör några halvljumma försök att se ut som att de istränar.
Tacka vet jag en gråkall tisdagsförmiddag i Kempehallen med ett knappt tiotal åskådare, men med en rent ut sagt helvetisk träning istället
bobbe: Man skulle iofs kunna sätta in Pihl och Majesky en meter framför mål med en hink med puckar var. Jag är övertygad om att ingen av de kommer att ha placerat en enda puck i det öppna målet. ;)
Lumber Jack: Instämmer i funderingarna. Pihl hade problem med sin storlek och "domarnivåerna" redan för två säsonger sedan, frågan är hur det har blivit nu. Hur som helst finns det två monster i truppen nu, sätt Pihl och Majesky framför kassen i boxplay... :P
PappaKeno: Undra hur det ska gå för Pihl med den nya bedömningen. Redan på hakningstiden lyckades han skrapa ihop 100 minuter under en säsong, och då snackar vi bara tvåor!
Fy fan vad jag är avundsjuk på att ni fick tillbaka Pihl man hoppades ju lite på att han skulle kunna tänka sig Mora igen men men...en spelare som man hatar att ha emot sig och älskar att ha i laget! Synd att han spelar i Linköping ;)
distanserad: Min poäng var att Modo inte brukar behöva ge marknadsmässiga lön till "hemvändare" eftersom de har hjärta för klubben, och att Weinhandl inte kommer eftersom han inte har hjärta som de andra.
scim: Klart man kan det. 300k i månaden känns lite mycket för en enögd pirat som aldrig har spelat bra i NHL, men å andra sidan har han varit produktiv i elitserien och gått skapligt i AHL.
Klart det är money talks med Weinhandl. Modo brukar inte ge hemvändare marknadsmässiga löner, eftersom de ändå ska välja föreningen i deras hjärta, och det finns ingen anledning att göra ett undantag med Weinhandl. Så himla bra är han inte. Dels ojämn och dels otroligt beroende av omgivningen.
Jaa vad ska man säga!! det kan nog inte bli sämre än vad det är nu
(hoppas jag) matchen igår var en katastrof!! var inte kul att se..
men vi får hoppas på mirakel-så vi säger väl flipp...