Linköpings HC

SHL · 7302 inlägg · 777 ämnen

Match i kväll!


Match i kväll!
Ja, så var det då dags för första träningsmatchen hemma... uppladdningen pågår... i kväll ska tjurarna få lite att bita i! :)

Sv: Match i kväll!
Det känns onekligen lite extra kul med den här matchen.
Första hemmamatchen.
Första gången man får se nyförvärven.
Första gången transatlanterna visar upp sig.
Känns också som om matchen gäller lite mer än bara träning, även om alla inblandade givetvis skulle förneka något sådant. Men HV är ju trots allt en derbykonkurrent, och turerna med Skröder gör ju att det blir lite extra puls.
Det jag hoppas få se är bra och distinkta avslut. Dvs att man sätter chanserna. Vis av erfarenheterna från förra ES-vändan vet vi att målchanserna knappast blir fler jämfört med förra säsongen, och under denna tyckte jag det var lite si och så med skärpan framför mål. Convery, Myran, Eklund hoppas jag skall visa vägen här.
Backspelet var under den gångna vintern mycket bra, men för att hålla i ES krävs även här förbättringar med några snäpp. Ska bli kul att kolla av vad Richter tillför, även om det kanske kommer att se lite vilset ut för hans del eftersom det är första matchen på stor rink på mycket länge.
Tror även det kommer att bli mycket folk. Kul för stämningen!

Sv: Match i kväll!
Må bästa lag vinna o lycka till =0)

« · 5519
Vilket lag vinner SM-guld 09/10?
HV71
20% (12)
Timrå IK
18% (11)
Linköpings HC
13% (8)
Brynäs IF
12% (7)
MODO Hockey
8% (5)
Frölunda HC
7% (4)
Färjestads BK
5% (3)
Luleå HF
5% (3)
Rögle BK
3% (2)
Södertälje SK
3% (2)
Djurgårdens IF
2% (1)
Skellefteå AIK
2% (1)
Bryr mig inte (håller på ett blåbärslag)
2% (1)

Antal röster: 60 st   | Kommentera (3)

Sidan sköts av: bobbe distanserad Vicke_LKPG