« Föregående · 256924 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Kvalserien
Sven Savage: Jadu, det var bra förutsett. Vilket inte var vidare bra.
Linkping och pölsan drar ifrån nu. Schleffte tappar onödigt hit och dit, mot de som inte har något att lira för. Samma lag åter i eliten nästa säsong. Synd! Det enda de borde ta sig för, med pölsan, är att frysa ner eländet till kelvins nollpunkt och saluföra gävlarna som Magnums dödssynd nummer åtta...
Linkping och pölsan drar ifrån nu. Schleffte tappar onödigt hit och dit, mot de som inte har något att lira för. Samma lag åter i eliten nästa säsong. Synd! Det enda de borde ta sig för, med pölsan, är att frysa ner eländet till kelvins nollpunkt och saluföra gävlarna som Magnums dödssynd nummer åtta...
Sv: perlskogs
knaskamilla: Bra idé, testet. Här kommer första frågan:
Var vänlig välj ett av nedanstående alternativ:
A. MooDoo kommer säsongen 03-04 att lira med såväl ettan som tvåan från NHLs poängliga föregående säsong.
B. Den i övik gängse uppfattningen om plantskolan MooDoo förutsätter att kommunen övik inkluderar det område som ligger syd. Om nordpolen.
C. Det är visserligen fegt att skicka rullar och överklaga, men helt OK att skicka rullar, och fråga om det de visar, visar att överklagan bör ske.
D. Intet av ovanstående är korrekt. Fast bara lite.
E. Allt ovanstående är korrekt. Inklusive alternativ D.
Smal sak att fixa, för en sann MooDooist!
Var vänlig välj ett av nedanstående alternativ:
A. MooDoo kommer säsongen 03-04 att lira med såväl ettan som tvåan från NHLs poängliga föregående säsong.
B. Den i övik gängse uppfattningen om plantskolan MooDoo förutsätter att kommunen övik inkluderar det område som ligger syd. Om nordpolen.
C. Det är visserligen fegt att skicka rullar och överklaga, men helt OK att skicka rullar, och fråga om det de visar, visar att överklagan bör ske.
D. Intet av ovanstående är korrekt. Fast bara lite.
E. Allt ovanstående är korrekt. Inklusive alternativ D.
Smal sak att fixa, för en sann MooDooist!
Sv: Kvalserien
Portello: Kvalserien är körd.
Men Sverige tog ju en mycket viktig seger i sparkbollen. Allbäck två mål. Kanske fick Lars-Tommy betalt nu för bytet man inte gjorde i VM?
Vad slutade hockeylandskampen?
Men Sverige tog ju en mycket viktig seger i sparkbollen. Allbäck två mål. Kanske fick Lars-Tommy betalt nu för bytet man inte gjorde i VM?
Vad slutade hockeylandskampen?
Sv: Kvalserien
Albert Hall: Nu blev det tyvärr så att SAIK förlorade och LHC vann.
Trist men sant.
Fö så målade Rönnqvist ikväll.
Trist men sant.
Fö så målade Rönnqvist ikväll.
Sv: Kvalserien
Vad pysslar SAIK med i början av perioderna? Nu har AIK utökat till 3-0 efter 1.51.
3-1 reducering nu.Kom igen nu!
3-1 reducering nu.Kom igen nu!
Sv: Kvalserien
Vilken rivstart AIK har stått för. 2-0 efter 1,45 av den första perioden. Inte bra alls. Jaja, det är ju två perioder kvar att vända på.
Sv: Kvalserien
Paddan: Alls icke så, jantagligen för nåra dif-are med, för att det ska visas. Istället visas oumbärliga succeer som Camp Molloy o Fame Factory. På 4+ kval-håkky. På 5:an böllspärkare.
Vart går världen?
Vart går världen?
Sv: Kvalserien
Antar att varken kvällens sammandrabbning mellan Tre Kronor och Schweiz uppe i Umeå eller matchen på fredag visas på någon svensk tv-kanal. Skulle ju vara intressant att se ifall Enström får någon speltid.
Sv: perlskogs
perlskogs:
På:
www.modohockey.se
...finns det ett forum där du inte står ut ur mängden.
Testa det, vetja.
På:
www.modohockey.se
...finns det ett forum där du inte står ut ur mängden.
Testa det, vetja.
Sv: Paddan-en kung ?
Lulekickan:
Måste vara den här temporära vintern som påverkat dig, för det kan ju absolut inte ha någonting med det trevliga trådnamnet att göra...
Måste vara den här temporära vintern som påverkat dig, för det kan ju absolut inte ha någonting med det trevliga trådnamnet att göra...
Sv: Paddan-en kung ?
Paddan: Sluta svamla nu Paddelände.
Kvalserieomgång igen. Jag hoppas att Schtaan plockar 3 pinnar och Linkping inga alls. Dessutom är det ju landskamp i Umäää så det blir väl att pallra sig dit för att sedan se del 2 i Luleå på fredag.
Kvalserieomgång igen. Jag hoppas att Schtaan plockar 3 pinnar och Linkping inga alls. Dessutom är det ju landskamp i Umäää så det blir väl att pallra sig dit för att sedan se del 2 i Luleå på fredag.
Sv: Paddan-en kung ?
Hälge:
Jäklar, idag skulle man ha behövt en sån där gångtunnel. Riktigt ordentlig snöstorm ute så nu får man ju möjlighet att verkligen träna upp armföringen för den där stavgången...
Det var för övrigt just för bland annat detta ändamål som gångtunnlarna på Gotland har projekterats. För att kunna säkerställa återväxten inom denna fina sport kommer vi också att anordna ett träningsläger i Stavre lett av den store gurun Stavros Tryga.
Jäklar, idag skulle man ha behövt en sån där gångtunnel. Riktigt ordentlig snöstorm ute så nu får man ju möjlighet att verkligen träna upp armföringen för den där stavgången...
Det var för övrigt just för bland annat detta ändamål som gångtunnlarna på Gotland har projekterats. För att kunna säkerställa återväxten inom denna fina sport kommer vi också att anordna ett träningsläger i Stavre lett av den store gurun Stavros Tryga.
Sv: Kvalserien
Sven Savage: Mjaa, jo,kanske, men ändå inte...Jag såg 2:a perren, o så myckna 'Indianare' o missade pass/uppspel, var ett tag sen man såg.Övertända?Nervösa? Vem vet. Kanske de 'goa gubbarna' samfällt blir lika skakis som gamle Carnbäck, då blire Torsk påTallin, nej ScaniValium. Jaja, väldans öppet ännu.
Änkligen, skall det Sportsliga åxå tillmätas en match!! Aldrig mer en KrokBoltic-vinst.
www.hockeyligan.se/nyheter/index.phtml?nid=1957
Om än 1 dag för sent...
Änkligen, skall det Sportsliga åxå tillmätas en match!! Aldrig mer en KrokBoltic-vinst.
www.hockeyligan.se/nyheter/index.phtml?nid=1957
Om än 1 dag för sent...
Sv: Kvalserien
Hmm...utan att vidare leta lämplig tråd tänkte jag kommentera hockeyfinalen. Jag gitter vanligen inte bry mig om vad som vidare händer när lule lämnar slutspelet, och så är det i år också. Men av misstag kom jag att titta på tredje perioden i går.
Blixtlåset imponerar. Otroligt hur de emellanåt kunde trycka ner warulfven i den warulfvska zonen, fast det var warulfvspuck. De lila spelarna lyckades inte ens få ut pucken, det var förnderdrande att se, som ett elitlag, mot något mycket sämre. Och som blixtlåset offrade sig gång efter annan. In i böken och ta ett hugg eller två för att lyckas peta pucken vidare.
Warulfven, däremot, syntes mest ovilliga och uppgivna. Man försökte, men bara några, bara lite, jämfört med vad man borde kunna. Som vore de uppågivna på förhand.
Jag har inte trott det tidigare, men nu är jag övertygad. Detta blixtlås lirar som ett mästarlag. Väldigt svårt att tro att warulfven skall ha någon chans överhuvudtaget. Å andra sidan har man tidigare lärt sig att aldrig räkna ut ulfven. De kan resa sig på nio och sedan öka krokandet och dragandet i klädedräkter på ett sådant sätt att vem som helst tappar lusten för hockey: det har de flera gånger praktiserat mot oss. De kan komma att visa att gamla sanningar fortfarande gäller:
Warulfven är...Warulfven.
Men fan trot. Blixtlåset ser ut att vara värdiga mästare redan nu och jag har svårt att se hur ett sådant lag skall kunna stoppas. Blir väl kul för göteborgarna att änvinna, änkligen: nu, eller aldrig! Roliga vara de att se också. Inga burskydd och vårda pucken i första, andra och tredje prioritetsordning utan pang på rödbetan bara. Som lule, förr i tiden.
Såvare kvalet också. Halva lirad redan, och förutsättningarna har ändrats. Bajen har ett bättre slutprogram än andra, men är ju redan borta. Gnögle och Gnaget ligger lite bättre, men har varit alldeles för kassa för att orka utmana om de tre översta.
Återstår Pölsan, Linkping och Schtaan. Pölsan har lite svårare program framöver. Fler bortamatcher, bl a mot de två konkurrenterna skellefte och linkping. Även om de troligen klarar det, med så många pinnar de redan - ofta turligen - knaprat åt sig; även om de nog tyvärr gör det, är de inte klara ännu. Börjar de tappa, kan det komma många tapp på raken.
Linkping har inte övertygat, men ändå är de med och nu har de både sctaan och pölsan hemma. Kan mycket väl ta resten, om det vill sig.
Rätt kärvt läge för sctaan, alltså. Imponerande att vara med så långt som de varit, men sagan kan strax vara över, för den här gången. Ändå är det laget jag helst vill se upp. Men då måste de överraska även i senare delen av serien. Får gärna starta redan ikväll.
Grundtips att pölsan och linkping snabbt drar ifrån nu och har avgjort långt innan serien slutspelats. Tyvärr.
Blixtlåset imponerar. Otroligt hur de emellanåt kunde trycka ner warulfven i den warulfvska zonen, fast det var warulfvspuck. De lila spelarna lyckades inte ens få ut pucken, det var förnderdrande att se, som ett elitlag, mot något mycket sämre. Och som blixtlåset offrade sig gång efter annan. In i böken och ta ett hugg eller två för att lyckas peta pucken vidare.
Warulfven, däremot, syntes mest ovilliga och uppgivna. Man försökte, men bara några, bara lite, jämfört med vad man borde kunna. Som vore de uppågivna på förhand.
Jag har inte trott det tidigare, men nu är jag övertygad. Detta blixtlås lirar som ett mästarlag. Väldigt svårt att tro att warulfven skall ha någon chans överhuvudtaget. Å andra sidan har man tidigare lärt sig att aldrig räkna ut ulfven. De kan resa sig på nio och sedan öka krokandet och dragandet i klädedräkter på ett sådant sätt att vem som helst tappar lusten för hockey: det har de flera gånger praktiserat mot oss. De kan komma att visa att gamla sanningar fortfarande gäller:
Warulfven är...Warulfven.
Men fan trot. Blixtlåset ser ut att vara värdiga mästare redan nu och jag har svårt att se hur ett sådant lag skall kunna stoppas. Blir väl kul för göteborgarna att änvinna, änkligen: nu, eller aldrig! Roliga vara de att se också. Inga burskydd och vårda pucken i första, andra och tredje prioritetsordning utan pang på rödbetan bara. Som lule, förr i tiden.
Såvare kvalet också. Halva lirad redan, och förutsättningarna har ändrats. Bajen har ett bättre slutprogram än andra, men är ju redan borta. Gnögle och Gnaget ligger lite bättre, men har varit alldeles för kassa för att orka utmana om de tre översta.
Återstår Pölsan, Linkping och Schtaan. Pölsan har lite svårare program framöver. Fler bortamatcher, bl a mot de två konkurrenterna skellefte och linkping. Även om de troligen klarar det, med så många pinnar de redan - ofta turligen - knaprat åt sig; även om de nog tyvärr gör det, är de inte klara ännu. Börjar de tappa, kan det komma många tapp på raken.
Linkping har inte övertygat, men ändå är de med och nu har de både sctaan och pölsan hemma. Kan mycket väl ta resten, om det vill sig.
Rätt kärvt läge för sctaan, alltså. Imponerande att vara med så långt som de varit, men sagan kan strax vara över, för den här gången. Ändå är det laget jag helst vill se upp. Men då måste de överraska även i senare delen av serien. Får gärna starta redan ikväll.
Grundtips att pölsan och linkping snabbt drar ifrån nu och har avgjort långt innan serien slutspelats. Tyvärr.
Sv: Kvalserien
Zoogin: Ja du, självklart hoppas jag på seger för SAIK borta mot AIK samt vinst för BIF borta mot LHC. Den tredje matchen spelar mindre roll.
Sv: Silly season i Luleå
Verkar som att husse går förlorad vilket jag tycker är väldigt,väldigt trist.Man får bara hoppas att dom kommer överens om ett nytt kontrakt.
Sv: Kvalserien
knaskamilla: Ett par platådojjor från 1975, kanske? Såna som Agneta och Annifrid hade.
Sv: Kvalserien
Portello:
Det är inte direkt något jag kan påverka, ifall jag ska stå bakom LJ eller inte. Ibland har jag försökt vänta ut honom, men han väntar alltid så förbaskat länge med att gå och ställa sig...
Det är inte direkt något jag kan påverka, ifall jag ska stå bakom LJ eller inte. Ibland har jag försökt vänta ut honom, men han väntar alltid så förbaskat länge med att gå och ställa sig...
Sv: Kvalserien
knaskamilla: Har du inte lärt dig att man inte ska stå bakom långa personer när man vill se något?
Fast å andra sidan förstår jag om du inte vill se Modo spela ;P
Fast å andra sidan förstår jag om du inte vill se Modo spela ;P
Sv: Kvalserien
Paddan:
Där sa du något vettigt! Det vore väldigt bra, så kunde man se matchen fastän man står bakom honom (om han står lite bredbent, vill säga).
Där sa du något vettigt! Det vore väldigt bra, så kunde man se matchen fastän man står bakom honom (om han står lite bredbent, vill säga).
Sv: Kvalserien
Portello:
Nej, nej, nej bara undrade om det kunde vara en lösning på någonting.
Lumber Jack å sin sida han kunde nog behöva styltor han.
Nej, nej, nej bara undrade om det kunde vara en lösning på någonting.
Lumber Jack å sin sida han kunde nog behöva styltor han.
Sv: Kvalserien
Paddan: Menar du att Knas är kort? Inte är hon speciellt småväxt, vet många,många som är mindre än henne
Sv: Kvalserien
LL:
Nu får du mig nästan att rodna, jag sympatisk, skulle snarare tro att det ligger mer åt det patetiska hållet...
Nu får du mig nästan att rodna, jag sympatisk, skulle snarare tro att det ligger mer åt det patetiska hållet...
Sv: Kvalserien
Och nu sitter alla full av förväntan och väntar på att Albert ska skriva Redogörelsen.
« Föregående · 256924 · Nästa »
Beror på om Zambonin ifråga är en person eller en ismaskin...