« Föregående · 329793 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Näe, kanske billigare med en sån här nyttopryl. Så de hittar på, jappsen!
Sv: Morgondagens match
Albert Hall: Tydligen har Patrik Bäärnhielm nätat två ggr ikväll för BIK.
Kul att det går bra för honom.
Kul att det går bra för honom.
Sv: Morgondagens match
Albert Hall: Skulle ju inte vara helt fel om vi får vinna med en tre-fyra mål.
Roffe får gärna slänga in puckarna i det egna målet.
Roffe får gärna slänga in puckarna i det egna målet.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall: Vet inte om jag vågar skaffa mig en sån.Jag har nämligen hört att när dom väl kört klorna i en så ska det visst vara kört.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Om du skaffar dig flickvän ska du naturligtvis se till att du skriver kontrakt innan det blir alltför allvarligt. Hur mycket hon ska få i veckopeng, hur många nätter i månaden du minst ska sova hemma, osv.
Du får dock aldrig glömma universalregeln. Lulehockey går alltid före allt annat.
Du får dock aldrig glömma universalregeln. Lulehockey går alltid före allt annat.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Albert Hall: Hon ville säkert ha in lite pengar att inhandla diverse "nyttigheter" för. Tur att man inte har någon flickvän. Tänk om man skulle förbjudas att hänga här? Hemska tanke.....
Sv: Morgondagens match
Imorgon är det bara en sak som gäller, nämligen tre poäng. 5-2 till de våra.Fabbe,Mange, Fransson,Ledin och Bulan gör våra mål.
Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Du har helt rätt. Undrar om det var flickvänseländet som bestämde priset också? 1600 spänn för ett Playstation 2. Ett nytt kostar 1690 på Elgiganten.
Sv: Ny tråd?
zigge: Äh, vi får väl köpa några Nilsson till. När de gamla börjar ta slut finns det alltid någon ny komet som tar över. Dessutom skulle jag gärna se fler Fabricius och Fransson, för att nämna några. Kanske kan vi klona dem? Då ni!
Era ÄnnHåÄllmonster kommer dessutom att vara slut när de kommer hem. Floppa har ju knappt en endaste hel kroppsdel längre utan har tejp och skruvar överallt för att hålla ihop. Det tar säket timmar för läkarna och behövs en stor verktygslåda samt 15 rullar silvertejp och ståltråd att få honom i speldugligt skick inför matcherna : P
Era ÄnnHåÄllmonster kommer dessutom att vara slut när de kommer hem. Floppa har ju knappt en endaste hel kroppsdel längre utan har tejp och skruvar överallt för att hålla ihop. Det tar säket timmar för läkarna och behövs en stor verktygslåda samt 15 rullar silvertejp och ståltråd att få honom i speldugligt skick inför matcherna : P
Sv: Ny tråd?
Paddan: Jag slapp gå kopieringsmaskinskursen när jag visade att jag minsann redan hade listat ut hur den fungerade. Dessutom lär jag inte använda de kopieringsmaskinerna på ett bra tag med tanke på att jag har låtit mig värvas till ett annat jobb.
Voodoo har väl mer att göra med att MooDooister har en tendens att heta ungefär likadant - du vet alla de däringa -edinnamnen - och dessutom se likadana ut (systrarna Sedin) i försök att förvilla motståndarna.
Voodoo har väl mer att göra med att MooDooister har en tendens att heta ungefär likadant - du vet alla de däringa -edinnamnen - och dessutom se likadana ut (systrarna Sedin) i försök att förvilla motståndarna.
Sv: Ny tråd?
Kickan: Jo, jag trodde att du kanske hade börjat med såna arbetstider nuförtiden, med tanke på de där Kopieringspapperspåfyllning för Dummies och liknande kurser som ni tydligen är sysselsatta med där uppe. ;)
Det är klart, när Salle snurrar med motståndarspelarna som allra värst så kan det nog inte vara tal om något annat än Voodoo.
Det är klart, när Salle snurrar med motståndarspelarna som allra värst så kan det nog inte vara tal om något annat än Voodoo.
Sv: Ny tråd?
Paddan: Tror du jag har lärarvikariearbetstider eller vad? Dessutom har jag inga planer alls på någon helgsprit den här helgen, och ingen annan helg heller för den delen eftersom jag inte dricker sprit utan föredrar svagare varianter.
Du stavade fel förresten. Det heter MooDoo, som i voodoo.
Du stavade fel förresten. Det heter MooDoo, som i voodoo.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Albert Hall:
LHF:s interna poängliga är intressant så här långt.
1 Thomas Berglund 18 2 9 11
2 Kamil Brabenec 18 4 5 9
3 Hans Huczkowski 18 2 7 9
4 Jonas Rönnqvist 18 1 8 9
5 Magnus Nilsson 18 4 4 8
6 Linus Fagemo 16 6 1 7
7 Jonas Nordquist 18 4 2 6
8 Emil Lundberg 18 3 2 5
9 Johan Fransson 16 3 2 5
10 Jan Sandström 18 1 4 5
Fortsätter det så är det i det närmaste totalt tronskifte på gång. Skuggan har än så länge inte skrapat ihop mer än 4 assists men Bulan verkar ha tänkt göra en riktigt bra säsong. Brabenec verkar ha funnit sig tillrätta ordentligt och både Jonas N och Mange är lite av säsongens överraskningar. Dessutom imponerar ju de allra yngsta något så djävulskt.
LHF:s interna poängliga är intressant så här långt.
1 Thomas Berglund 18 2 9 11
2 Kamil Brabenec 18 4 5 9
3 Hans Huczkowski 18 2 7 9
4 Jonas Rönnqvist 18 1 8 9
5 Magnus Nilsson 18 4 4 8
6 Linus Fagemo 16 6 1 7
7 Jonas Nordquist 18 4 2 6
8 Emil Lundberg 18 3 2 5
9 Johan Fransson 16 3 2 5
10 Jan Sandström 18 1 4 5
Fortsätter det så är det i det närmaste totalt tronskifte på gång. Skuggan har än så länge inte skrapat ihop mer än 4 assists men Bulan verkar ha tänkt göra en riktigt bra säsong. Brabenec verkar ha funnit sig tillrätta ordentligt och både Jonas N och Mange är lite av säsongens överraskningar. Dessutom imponerar ju de allra yngsta något så djävulskt.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Albert Hall: Fast den perioden var i och för sig efter jul, då LHF av tradition är starkast. Å andra sidan var det länge sedan LHF inledde så här pass bra, så vad fan - även bortastreaken kan ju komma tidigare så dominerar vi sedan totalt efter jul. Förresten är det ju bara Warulfven som känns lite hemsk av alla bortamotståndare den närmaste tiden så vi bör mycket väl kunna skrapa ihop en hel del poäng.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan: Jag kunde inte låta bli att kolla hur det såg ut under en motsvarande period förra säsongen med många bortamacher.
Under tiden 28 december 16 januari spelade vi fem av sju matcher på bortaplan och tog under den tiden 13 pinnar. Åtminstone hyggligt.
Sista matchen innan den perioden och den första efter blev det fullpoängare på hemmaplan. Naturligtvis.
Under tiden 28 december 16 januari spelade vi fem av sju matcher på bortaplan och tog under den tiden 13 pinnar. Åtminstone hyggligt.
Sista matchen innan den perioden och den första efter blev det fullpoängare på hemmaplan. Naturligtvis.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Albert Hall: Jag har nog inte tänkt på det, men kanske är det så. Hur som helst så bör vi ju kunna ta hem några av bortamatcherna i alla fall, fast seger mot Kringlorna på hemmaplan ser jag nog nästan som ett krav ändå.
Trist med så få hemmamatcher den närmaste månaden. För min del hade LHF gärna fått ha hemmamatcher nästan varje dag, fast då hade jag iofs fått lite svårt att få jobbschemat att gå ihop då jag än så länge förväntas jobba på annan ort emellanåt.
Trist med så få hemmamatcher den närmaste månaden. För min del hade LHF gärna fått ha hemmamatcher nästan varje dag, fast då hade jag iofs fått lite svårt att få jobbschemat att gå ihop då jag än så länge förväntas jobba på annan ort emellanåt.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan:
Visst, efter matchen imorron så har vi sex av dom närmaste åtta matcherna på bortaplan, tror jag. Av någon anledning så brukar lule spela bättre på bortaplan när det är många bortamatcher på raken. Det verkar som om man på någe vis då vänjer sig på att lira borta. Iofs är detta inte något jag orkar bevisa statistiskt, utan bara en känsla kombinerad med dimmiga minnen av att det brukar vara så som jag har...
Visst, efter matchen imorron så har vi sex av dom närmaste åtta matcherna på bortaplan, tror jag. Av någon anledning så brukar lule spela bättre på bortaplan när det är många bortamatcher på raken. Det verkar som om man på någe vis då vänjer sig på att lira borta. Iofs är detta inte något jag orkar bevisa statistiskt, utan bara en känsla kombinerad med dimmiga minnen av att det brukar vara så som jag har...
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Albert Hall: Säg inte sådär, då blir jag nervös. Jag godtar ingen skitmatch med tanke på att vi har väldans mycket bortamatcher framöver och jag helst vill känna att LHF har fast mark under fötterna.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Det kommer att bli stentufft att slå SSK som har värvat bra på slutet. Luleå förlorade ju dessutom borta mot dom med 3-1. Jag tror i alla fall på 4-3 seger för Luleå.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan: Imorron blir det en skitmatch har jag på känn. Jag är orolig.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Portello: Vi förlorar inte mot Kringlorna. I så fall krävs ett totalt kollektivt hjärnsläpp hos LHF-spelarna. Enligt varannanmatchteorin lär LHF göra en jäkla massa mål imorgon.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan: Vet inte varför men jag känner mig inte allt för deppad efter förlusten.
Men om vi nu mot all förmodan förlorar mot SSK imorgon vet jag en som kommer att tjura ihop...
Men om vi nu mot all förmodan förlorar mot SSK imorgon vet jag en som kommer att tjura ihop...
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL: Jag tycker nästan det finns större anledning att deppa efter en förlust som till stor del beror på att regelvidriga mål godkänns och andra domartabbar än om vi verkligen hade varit värda att förlora. Spelet som sådant är jag däremot inte ett dugg bekymrad över.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
LL: Ograttis till Ovinsten, synd att en så fin vana bröts.
Men de unga fick mycken beröm i media.
Men de unga fick mycken beröm i media.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Med lite flyt hade vi tagit poäng i kväll. Helt obegripligt att 1-0-målet blir godkänt.
Jag tycker att Luleå ser ut att vara på uppgång. Finns ingen anledning att deppa alltför mycket efter den här förlusten.
Jag tycker att Luleå ser ut att vara på uppgång. Finns ingen anledning att deppa alltför mycket efter den här förlusten.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Lövva:
"Och vi kommer att sända samtliga allsvenska fotbollsmatcher och betydligt fler elitseriematcher än tidigare, säger Peter Harryson, sportchef vid Canal+"
Betydligt fler än tidigare, dock inte alla.
"Och vi kommer att sända samtliga allsvenska fotbollsmatcher och betydligt fler elitseriematcher än tidigare, säger Peter Harryson, sportchef vid Canal+"
Betydligt fler än tidigare, dock inte alla.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Om jag har förstått rätt så kommer man att kunna ha möjlighet att se samtliga LHF matcher nästa säsong på Canal Digital. Se länk tips
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Nåja, det var det. På lördag är det en trea som gäller. Absolut inget annat.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Vivix: Haha, hur bra som helst.
För övrigt brukar det väl nästan vara fler Lulingar än Styvbeningar på bortamatcherna mot DIF.
För övrigt brukar det väl nästan vara fler Lulingar än Styvbeningar på bortamatcherna mot DIF.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan:
jag tror att Carina är så ödmjuk att hennes sambo får sova i sängen...;0)
jag tror att Carina är så ödmjuk att hennes sambo får sova i sängen...;0)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Carina: Eftersom jag vet att din sambo är luling så undrar jag förstås - vem av er sover på soffan i natt? ; )
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Carina: Det bjuder vi så gärna på. Ni verkar ju inte ha allt för mycket kul i eran.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan: Ja, jag skickade faktiskt två. I det första förklarade jag för honom att det faktiskt inte alls är speciellt svårt att ta sig till Stockholm från Luleå. Han sa nämligen att det knappast var speciellt mycket Lulingar där för att det är ju lite svårt!!
I det andra förklarade jag att jag inte tyckte att han var särskilt duktig och borde lära sig lite av tjejen han hade med sig.
I det andra förklarade jag att jag inte tyckte att han var särskilt duktig och borde lära sig lite av tjejen han hade med sig.
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan: *skrattar* [k]...fjollig och omanlig när riktiga män gästar ...[/k]
Han finner nog tröst i vinsten tror jag, hur fjollig och omanlig han än är. =P
Det har varit mycket underhållande att läsa gästboken under matchen. Tack så mycket allihopa. =)
Han finner nog tröst i vinsten tror jag, hur fjollig och omanlig han än är. =P
Det har varit mycket underhållande att läsa gästboken under matchen. Tack så mycket allihopa. =)
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan: Ja, tror du det går att anmäla dem för rån alternativt grovt rån? Med tanke på att domarn är inblandad så borde det väl räknas som grovt, eller?
Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Dysso: Fegtippar-Dysso ; ) Eftersom jag aldrig tippar LHF-förlust har jag heller inte tippat 3-2.
« Föregående · 329793 · Nästa »
M.V.H Larry!
Brynäs IF ska BLI DOM BÄSTA!!!