Luleå HF

SHL · 122115 inlägg · 893 ämnen
« · 275406 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Silly season i Luleå
knaskamilla:

Då är jag fräck nog att fråga om han bevisade det?

Dysso: Ja, jäklar du, den där bilden spred ju helt klart nytt ljus över frågan om nödvändigheten att spendera en massa kulor på nya evenemangsarenor.

Dysso:

Min syster hade fräckheten att fråga en karl i sådana där kläder om det var sant att de inte har något under en gång. Det var det.

Paddan:

Hm, jag får väl kontra med en bild då.

Lulekickan: Jepp, är ju onödigt att jag ska slösa en massa ord på att försöka förklara vad jag menar när det finns de som gör det så mycket bättre. Då är det bättre att lösa det hela med en bild så får var och en försöka att lista ut vad det är jag egentligen menar.

Paddan: Ja, den fyndiga kommentaren hade ju kunnat råka bli hockeyrelaterad så jag förstår att du lät bli : P

Dysso: Tänkte skriva någon fyndig kommentar om spelarlönerna i elitserien och medias och förbundskapteners tilltro till NHL-proffsen men jag tror att jag nöjer mig med en bild istället.

Dysso: Jepp, den är väl någorlunda återställd nu efter min frivilliga exil i ett par veckor.
Men jag håller just nu på att rusta för fullt så snart går jag till attack igen. Ser att Albert redan hukar bakom datorn.

Paddan:

Terrorbalans?

Dysso: Tja, kan ju ärligt talat säga att eftersom att jag sitter med en dator av typen något mer avancerad än en griffeltavla och med ett kritförråd som är tomt så förstår jag inte vad du talar om.
Men jag antar att ingen ändå fattar vad jag talar om så där råder det nog någon form av status quo.

Paddan:

Alltid .. Ungefär som att ingen har konstaterat att skillnaden mellan MB och Mb(it) är 8 gånger storleksmässigt, men båda var lika "rätt" att säga. :)

Dysso: Hmm...var det där en kuggfråga?

Dysso:

Så fick ni en artikel att läsa om det också, visst är jag snäll?

Paddan:

Har t.om. för mig att några bekanta på LTU skrev en webserver för C64'an..

Dysso: Så sant, så sant. På tal om bandstationer såg jag att det tydligen faktiskt går att surfa på nätet med en gammal C-64.

Paddan:

Never underestimate the bandwidth of a station wagon full of tapes.
-- Dr. Warren Jackson, Director, UTCS

Albert Hall: Förstår faktiskt inte hur 10 Mercedesbilar på en lina kan ha något som helst med internetuppkopplingar att göra.

Albert Hall:

Det har du naturligtvis rätt i. Jag tror att jag ska återgå till att kalla min uppkoppling för bredband, så att det inte blir fel igen.

Dysso: Okej, då ska jag inte klampa mer i klaveret då. Jag ångrar att jag inte satte frågetecken bakom mitt påstående om MB.

Albert Hall:

Vi pratar väl om moderbräda? MB!

Dysso:

BRED, inte bredd .. usch

knaskamilla: Det heter inte MB i bredbandssammanhang. Mbit.

knaskamilla:

Hm, kejrå. Jag har föresten för mig att en 10 MB-lina är 20cm bredd. Kan leta reda på mailet från bredbandsbolaget där dom förklarar det mer ingående om ni känner er vetgiriga.

Dysso:

Hmm. Nu gör du mig konfunderad... Nåja. Kan vi säga att man vill ha 10 MB-lina?

knaskamilla:

Jag trodde bara det däringa bredbandsbolaget hade bredband, kör inte alla andra med fetsnöre?

Albert Hall:

Vill man verkligen ha ADSL? Jag trodde man ville ha riktigt bredband...

knaskamilla: Tja, jag vet inte. Resår verkar heller inte funka så jag ställer mig helt frågande.

knaskamilla: ADSL.

knaskamilla: ADSL.

Paddan:

Hur ska "bredband" gå in på fyra bokstäver?

Paddan:

Jag tänkte på "Jobb" eller "Peng", men ska det vara L så verkar det ju vara rätt kört..

Albert Hall: Själv brukar jag fastna på såna saker som "Vill en arbetssökande ha?" Ordet består av fyra bokstäver, men jag har inte en aning om vad de letar efter. Tror att fjärde bokstaven ska vara ett L men jag kan ju ha skrivit fel.

knaskamilla: Jag tror att det var för att det fullkomligt drällde av stavfel. Som du/ni aldrig vann alltså.

Albert Hall:

På den tiden jag inte var lika förtjust i utmaningar utan löste barnkorsorden brukade jag skriva min brors namn när jag skickade in dem. Han vann aldrig. Förmodligen räknade de ut att han aldrig skulle klara av att lösa korsordet själv, och sorterade ut det ur möjliga vinnare-högen p.g.a. fusk.

knaskamilla: Det jobbigaste med barnkorsorden är ju att man måste ljuga om sin ålder när man skickar in den rätta lösningen till tidningen sen. Jag brukar trösta mig med att dom säkert menar mental ålder.
Så jag plitar ner Albert Hall 7 år, med gott samvete.

Paddan: Men det gjorde ju det hela än märkligare. Hur en bild på en käpp med kurva kan bli silvertejp förstår jag inte. Om det inte är så att käppen gått av.

Albert Hall: Tycker själv att det är så förbaskat svårt att hinna lösa korsordet på de där barnen. De har ju inte vett att stå still...
Men tydligen var det några fosterföräldrar i USA som kommit på en bra lösning.
Silvertejp...

Albert Hall:

Om man bara har lite tid över då, kanske... ;)

Paddan: Jag försökte först med styrstång, men det rymdes inte i dom två rutorna.

knaskamilla: Barnkorsord är ett underskattat tidsfördriv.

Albert Hall: En käpp med kurva, är det inte en styrstång du menar?

Albert Hall:

Okej. Glöm vad jag skrev. I barnkorsord dyker nog aldrig ryssja upp...

knaskamilla: Ok (inte som i okey, dummisar) brukar jag dock kunna när det är en bild på en käpp med kurva på.

Albert Hall:

Då har jag lärt dig en sak du kan komma ihåg nästa gång du löser korsord och börjar fundera på hur du ska få in en beskrivning av en ryssja på två rutor...

Albert Hall: Hmm...så det finns alltså inte belgiska monsterfiskar? Eller förresten, ryska borde de ju vara i sådana fall...

knaskamilla: Nej, korsord är tråkigt. jag blir så less så fort jag fastnar och ger upp.

Paddan: Ryssnej har jag aldrig hört talas om faktiskt. Däremot ryssfemmor, dock inte i fiskesammanhang.

Paddan: Hmm...lyckades få med ett "också" som fripassagerare i inlägget...

Albert Hall:

Löser du aldrig korsord, du?

Albert Hall: Finns det ett fiskeredskap som heter ryssnej också?

knaskamilla: Redskapet kommer kanske från Ryssland, därför heter det ryssja på svenska? Da låter ryskt.

Albert Hall: Tack för hjälpen. Att jag undrade beror på att jag försökte lista ut vad några egentligen använt när de fiskat olovligt.

« · 275406 · »