Luleå HF

SHL · 122120 inlägg · 893 ämnen
« · 293726 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Go`natt
Kickan: Såg att Phc loosade i sudden mot Saik ikväll men jag tycker det var starkt gjort att spela 1-1 efter full tid ändå.

Dysso: Hur illa däran måste man vara för att gå till Cleo en torsdag? Några av mina kompisar var dit igår men jag vägrade följa med då jag anser att vi inte tillhör rätt ålderkategori för torsdagskvällarna. Har iofs aldrig varit där en torsdag, men är det inte mest 50+are och griniga tanter med rosa pumps, för korta och snäva kjolar för deras saggiga kroppar och växande tatueringar där då? En av kompisarna hade tydligen haft något hemsläp, eller om det var bortamatch, dessutom. Jag ville inte höra mer än så då jag hade svårt att föreställa mig att en 25-årig tjej överhuvudtaget kunde lyckas htita något hemsläpbart där en torsdag. *ryyysa*

Kickan:

Njae, när man jobbade så funkade inte det. Testade ett par gånger, jag somnade iofs som en död vid 20, men sen vaknade jag runt 3-4 på natten och kunde inte sova. Sen var man mest trött hela tiden.

Dysso: Har du testat att helt enkelt strunta i att sova vd 10-11 då och hålla dig vaken till under kvällen någon gång? Somnar du vid 20-tiden bör du ju vakna väldans tidigt nästa morgon, eller tar du då bara igen den sömn du borde ha fått och sover till eftermiddagen i alla fall?

För mig har i och för sig såna knep aldrig funkat, för när jag haft utrymme för att testa har jag ju ändå varit ledig och tyckt att jag gott kunde sova ett par timmar till iaf.

Kickan:

I know that feeling .. Själv passade jag på att jobba natt nu i nästan ett år, så jag vände dygnet ännu jävligare. När man väl vant sig vid att lägga sig runt 10-11 så är man körd. :)

Dysso: Under nästan hela studietiden var 08.30 mitt i natten. Först gick jag i en morgongrupp och började gruppundervisningen kl 08.00, men efter ett par månaders studentliv insåg jag att det var vansinne att plåga mig själv längre och bytte till en kvällsgrupp. Efter det pluggade jag i regel mellan ca 23.00-02.00 eller ännu senare de kvällar jag inte opluggade och ägnade mig åt att bete mig som en student. När jag sedan blev yrkesverksam var det ett rent helvete att vända tillbaka dygnet. I över ett års tid beställde jag telefonväckning varje morgon och såg till att inte ha telefon i sovrummet - då skulle jag bara göra med telefonen som med klockan, alltså stänga av/lyfta på luren och somna om. Faktum är att jag fortfarande har en viss tendens att vara vaken för länge och vara helvetes trött på morgonen, men jag klarar mig utan telefonväckning i alla fall.

Kickan: Tja, en någorlunda normal dygnsrytm antar jag. Att jag råkade somna på soffan ikväll är väl en annan sak. Måste ha varit efter att jag såg Challes nuna i teven som jag somnade.

Paddan: Jag skulle iofs kunna tänka mig att du faktiskt skulle kunna ta till såna metoder.

Helt ärligt tror jag att du är för snäll för att hantera högstadiepubemonster. Säg till så kommer jag och uppfostrar dem. Är de dessutom MooDooister kan de räkna med att jag inte visar annat än den bitchiga sidan av mig. Bäva små otäckingar, bäääääva!

Kickan:

08:30 har väl alltid varit mitt i natten? ... Iofs har det inte varit det i ungefär ett år för mig, men det har berott på att jag inte har lagt mig än vid den tiden.

Paddan: Vad har du för dygnsrytm egentligen? Värre än jag förra sommaren när jag ansåg att 08.30 var mitt i natten och skällde ut min pappa, för att sedan slänga på luren innan han hann säga något mer, när han ringde och väckte mig.

Albert Hall: Äsch, man kan inte begära mer av mig när jag är nyvaken! ;)

Paddan:

Uselt. Mycket, mycket uselt. ;)

Portello: Jepp, så är fallet. Är alldeles ledbruten efter att ha, i ett patetiskt försök att bli accepterad, klistrat fast knäck på kroppen. Jäklar vilken tid det tar att rensa bort rester av knäckformarna från kroppen...

Go`natt
Får väl starta den här tråden.
Nu hade jag tänkt att kasta in handduken för ikväll.
Så sov gott alla Lulingar och Olulingar.
Ps. Längesedan man såg Paddan online, har ungarna tagit knäcken på honom måntro?

Sv: Resultattävling
Gick bra för Norrbotten i Tv-pucken idag.Först 5-2 mot Ångermanland för att sedan följa upp den med 5-0 mot Hälsingland.

Paddan:

ska du på nordhallen och handla då :-)

Kickan: Sådär, då har man startat lite lugnt med en niopoängare. Då borde det alltså bli full pott imorgon i Tvävlingen för min del.

Nej, nu har nog kläderna torkat efter promenaden på 40 minuter i duggregnet så nu är det dags att ta bussen hem!

matsby: Vi är omöjliga att uppfostra så det är inte säkert att det greppet funkar. Eftersom vi är uppfostrade på forum de flesta av oss är vi vana vid att prata om allt och lite till i alla trådar. Ofta har trådar där intresset för huvudspåret svalnat fort fått ett antal sidospår som följts med desto större intresse och engagemang.

matsby:

Finns bara en tråd där trådpolisen är lite hårdare, och det är inte denna.

Albert Hall: Såklart, Norrbotten är ju bästigast. Kul att de senaste Norrbottniska årgångarna i TV-pucken har hävdat sig så bra.

Dysso: Vilken idioti att dom publicerar bild och namn på honom.
Tänk om det är som du säger att han är oskyldig, vad händer då?
Jag skulle då kräva DN på rätt stora skadeståndskrav.

Albert Hall:
är detta världens längsta tråd där man pratar om allt ?

skall genast ta upp en ny tråd..

Dysso:

Jag är ju också förvånad av att det var just DN som gör det. DN har ju dömt honom nu.

Albert Hall:

Korkat och onödigt, för det ger ingenting. Vem har nytta av att veta vad han heter eller ser ut, när han redan är häktad? Publicera sånt när han är dömd istället, det är min åsikt. Tänk om det visar sig att han är oskyldig...

Nä, jag trodde det här var sånt som aftonbladet och expressen sysslade med, inte DN. Jag är besviken.

Dysso: Inte för att det har särskilt mycket med hockey att göra, men DN publicerar bild och namn på killen som är häktad för mordet på Anna Lindh. Modigt. Eller sjukt.

Här är en länk till swehockeys onlinerapportering.

Albert Hall:

Hälsingland

Dysso: Vilka möter dom då?

Albert Hall:

Dom "sänds" live på swehockey, så du kan följa Norbottens nästa match med start klockan 16.30.

Dysso:

Möjligt, jag har bara andrahandsuppgifter. Men att BD vann är i alla fall klart.

Albert Hall:

Hm, swehockey säger 5 - 2?

TV-pucken: Norrbotten - Ångermanland 5-3

Lövva: Få se nu. Mange gör 5 mål och Ledda, JR, Sandström samt Häger gör också mer än ett.

Lövva:

Lite svinn får man räkna med, det där försvinner nog nånstans i byråkratin. :)

Dysso: Hahaha, fast vars skall överskottet på ca 10 mål gå??? :)
Betala skatteskuld?

Lövva:

Kanske är en återgång till sossehockeyn, alla får pytsa? ;)

var är du..
saknar en skribent vid namn Suzanne här,,,vars är du.. imorgon är det dags :-D

Kickan: Vilka pytsar mer än ett å vem gör flest assist? Måste ju veta detaljer om det skulle slå in :)

Lövva: Nix, han gör mål trots målis. Vid ställningen 29-0 till LHF lär ju hur som helst alla tikar mest stå och drömma sig bort.

Kickan: Ska Timrå ta ut målvakten då vid ställning 29-0 å Hento pytsa sista i tom kasse?

Portello: Tydligen var det inte ens Zippers utan SSK vi mötte.

Du har helt rätt. De gläfsande tikarna ska sättas på plats ordentligt imorgon. 30-0 till LHF. Alla, inklusive Hento, gör mål.

Lövva: Ojoj, vilken underbar seger mot VF. Fredde måste ha varit grym igår.
Vad tusan menade du med att även blinda hönor hittar ett korn? Självklart hade jag rätt angående MIF-matchen förra året.

Imorrn vinner vi mot TIK. Lätt.....

Albert Hall: Och vilken comeback sedan. Var och en av våra förlorade barn Burra, Jonte och Fredde gjorde också sitt livs bästa match.

Jag missade förstås också matchen, men det gör ju inget. Det visar bara att min hypotes om den påstådda matchen mot Frölunda stämmer. Den har aldrig spelats.

Lövva: För övrigt så måste man ju erkänna att om Fredde Svensson hade gått till Leksand så hade han varit grymt saknad. Han pytsade ju fem baljor igår!

Tur att han stannade kvar i Lule! :)

Kickan: Ja! Fagemo å Skrbek uppenbart tillbaka. Däremot måste ju Kamil vara ganska utmobbad. Alla får fyror utan han.

Tror nån på Kuriren måste ha skrivit med nattmössan på

Kickan:

Fan också. Lirade vi hemma? Då missade jag ju matchen. Nåja, huvudsaken vi vann.

Dessutom har jag helt missat det sensationella i att Waltin, Eldebrink, Eklund och Ekroth gjort come-back i SSK.

Och bra betyg fick de...

Målvakt:
Daniel Henriksson....................4
Backar:
Jonas Johansson.......................4
Jan Sandström.........................4
Roger Åkerström.....................4
Pavel Skrbek.............................4
Johan Fransson.........................4
Petter Nilsson...........................4
Tuukka Mäntylä. ......................4
Jonas A.-Junkka.......................4
Forwards:
Pierre Berggren........................4
Kamil Brabenec........................3
Hans Huczkowski.....................4
Linus Fagemo...........................4
Jonas Hägerbäck......................4
Stefan Nilsson..........................4
Jonas Nordqvist........................4
Thomas Berglund.....................4
Magnus Nilsson........................4
Jonas Rönnqvist.......................4
Emil Lundberg..........................4
Johan Tellström .......................4
Per Ledin...................................4

Någon på Kuriren som är lite trött?

Dysso: Enligt Kurirens nätupplaga gick det så här i gårdagens match...

LULEÅ–SÖDERTÄLJE 5–3
(2–1, 2–0, 1–2)
Första perioden: 1–0, 2.26, Fredrik Svensson (Jonathan Hedström, Anders Burström), 2–0, 6.33, Fredrik Svensson (Jonathan Hedström, Anders Burström), 2–1, 19.51, Anders Eldebrink (Risto Tuomi, Jari Kaski). Andra perioden: 3–1, 4.09, Fredrik Svensson (Jonathan Hedström, Anders Burström), 4–1, 7.22, Fredrik Svensson (Jonathan Hedström, Anders Burström). Tredje perioden: 4–2, 1.41, Anders Eldebrink (Risto Tuomi, Jari Kaski), 4–3, 8.12, Anders Eldebrink (Risto Tuomi, 5–3, 19.31, Fredrik Svensson (Jonathan Hedström, Anders Burström), spel fem mot sex.
Skott: 29–21 (9–7, 10–5, 10–9)
Utvisningar, Luleå: Roger Åkerström 2+2, Stefan Nilsson 2, Hans Huczkowski 2, Per Ledin 2.
Södertälje: Mats Hallin 2+2, Peter Ekroth 2+2, Thom Eklund 2, Mats Waltin 2.
Publik: 4.221
Domare: Bengt-Åke Lundbäck, Kalix

Eh?

Dysso: Jo, det håller jag med om... det är ju bara att titta på vem som har spelat flest landskamper. Mäntylä började ju bra idag, med ett mål direkt.

Dysso: Nej, det kanske är dags att sova nu. Tyvärr är det ju en arbetsdag på fredag (alltså idag) också.

Nattinatti med er, inklusive DIForever.

« · 293726 · »