Albert Hall: När jag bodde i E-tuna och det var Kentkonsert på Parken Zoo en gång höll jag på att få spel. Jag bodde nämligen rätt nära parken och visste inte att det var någon konsert. Jag trodde det var någon dåre som satt i bil vid mitt hus och spelade värdelös musik på högsta volym och funderade på vad jag hade hemma som kunde användas som tillhygge för att slå sönder bilstereon. Jag insåg dock till slut att det inte var någon bilstereo som plågade mig och gjorde mitt bästa för att inte låtsas om oljudet. Kent då och Kent nu är inte samma sak. Kent nu är ju njutbart.
Albert Hall: Det är väl som så, har jag hört berättas, att man är så gammal som man känner sig. Just nu känner jag mig mer död än levande. Hur gammal kan man då tänkas vara?
gud: Eeh, nu blev det väl lite fel där. Låter ju helt plötsligt som att det är vi som inte är friska. Det är klart, jag har hostat till lite lätt idag så det kanske är som du säger ändå. Jag är nog inte riktigt fisk.
Kickan: Där ser man. Har inte bemödat mig om att lyssna på de. Lyssnar istället på The Raveonettes senaste skiva och Manic Street Preachers samling av coverlåtar. Samt samlar på mig diverse obskyra musiktips från Dysso.
Paddan: Den senaste Kentskivan är faktiskt ruggigt bra, till skillnad från de tidigare. Jag lyssnade inte på dem ens när jag bodde i E-tuna, men den senaste skivan har snurrat åtskilliga varv hemma hos mig. Hur bra som helst.
gud: Om vi är två personer som känner så, så måste det ju helt enkelt vara sant. Den andra omgången har ännu inte spelats. Förresten så har tydligen den där lastbåten med färgglada piller navigerat fel för inte har den då hittat hit.
Paddan: Jorå, här i Luleå var Älsklingarna helt underbara, och jag är helt säker på att Warulfven pissade på er. Såg du inte matchen ska du vara glad för det - allt som har med MooDoo att göra är ju osmakligt.
Måste erkänna att jag var lite besviken, eftersom lite snabb matte visade att Modo fick förlora med max 4 mål för att HV skulle få serieledningen efter omgång 2, så gick dom och förlorade med 6.
Kickan: Hmm, jag känner mig lite spektisk. Måste nog ha somnat i bussen med matchprogrammet i handen, för jag har då inte något minne av någon match idag.
Det var en del nya låtar som spelades nu. Jag måste utreda vidare för att göra i ordning Förstapriset till våren. Nog för att jag antagligen vinner det själv, men ändå.
mike: Vi har ju Oden, Frej och vadfannuisbrytarna heter, så det ska inte vara något problem.
Jag funderar på att spela mitt förstapris i förra säsongens Tvävling. Just nu spelar jag mer nutid, och någon Norrlands Guld har jag inte ens. Fast jag har Zlato om jag skulle bli törstig.
Kickan: Tyvärr så hade jag inte vägarna förbi er nabor denna helg. Men det går väl nya isbrytare framgenom får jag hoppas.
NU; ska jag spela lite nationalsång och bara lägga handen på hjärtat och myspysa som ett "V" i min slitna hörnsoffa - pyyyyyssssscccchhhh - självklart en Norrlands Guld dårå ;)
Kickan: Jag kommer inte ihåg vem det var han "mötte", men enligt kommentatorerna så slängde han sig. Om du tyckte att Robban filmade, så blev det väl 1-1 i den matchen då.
Timråspelarna åkte mest omkring och gnällde tyckte jag och när Luleå ville så var det ju spel mot ett mål. Att det inte blev 5-1 berodde mest på Luleås ineffektivitet.
Albert Hall: Jag tycker som du. TIK känns som en besvikelse, även om jag redan innan matchen var säker på att de skulle vara sämre än i fjol. Matchen hade lika gärna kunnat sluta 5-1 eller ännu bättre sett ur en lulings perspektiv.
De nya stövlarna får vänta en stund på användande, trots att de kostade över 2000 spänn. Tycker de klämmer över ena fotknölen så jag måste börja använda dem lite försiktigt innan jag vågar ha dem en hel krogkväll. Tur att jag är lika knäpp som Imelda Marcos och har flera hundra par skor att välja bland,
Kickan: Håll dig till rätt tråd! ;) Tycker Mäntylä men jag protesterar inte om ni utser Sandström. Modo-FBK 0-5.... Paddan sitter nog och lider i kempis just nu....
Albert Hall: Jag tycker vi väljer Sandström, trots Jonas N:s GWG. Sandström räddade oss flera gånger och det är ju sådant som inte syns i protokollet. Någon som protesterar?
Mäntylä är så jävla bra! Ojoj, vilken förstärkning! Vårdad med pucken, hård i kroppen och ändå så fruktansvärt kvick i rörelserna. När han ensam fixade ut pucken tre ggr under slutminuten så stod folk upp och jublade på min slipsplatsläktare till och med.
Jag vet inte vad som hände med Roger, jag tror att han fick pucken mellan byxa och benskydd. Det brukar göra jävligt ont men sällan göra att man behöver ledas ut som nu var fallet. Så jag vet inte.
lizzard: Jag tyckte inte matchen var särskilt bra. Vetefan varför men så tyckte jag. Timrå öppnade bra och var klart bättre under första tio. Lule var bättre under 50 av matchens sexti minuter dock och vann mycket välförtjänt.
Ifjol så var jag mycket imponerad av Timrå som de flesta som känner mig här vet. Hårt jobb över hela banan, ett oerhört krigande och att aldrig, aldrig släppa till en enda meter till en motståndare känneteckande deras spel då. Jag såg Timrå under 5 matcher i COOP-arena plus ett antal tillfällen i TV. Det jag såg av dagens Tik kommer inte upp till ett enda tillfälle av dessa. Mycket mer stillastående i egen zon, inte alls samma forechecking etc. Om man ska döma av dagens match så är denna säsongs upplaga av Tik betydligt sämre.
Jag missade matchen och har därför lite svårt att avgöra lämplig kanditat till matchens älskling. Men baserat på vad jag läst och tidigare erfarenheter går min röst till Sandström.
Kan någon berätta om Ledins matchstraff? Vad hände? Jag har hört allt från hög klubba till överfall.
Portello: Jag tycker Jonas Nordquist var bäst och det säger jag inte bara för att han avgjorde, han kommer Luleå att få mycket nytta utav för han verkar ha en enorm vilja.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?