Luleå HF

SHL · 122123 inlägg · 893 ämnen
« · 307836 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Go`natt
Albert Hall: Lagom till 30 oktober förstås....

Tror du kan behöva komplettera Sigge Stark med nåt annat om du vill vara säker på att utplåna den där ramsan ur huvudet. Typ ett helrör whisky kanske?

Chief: Enligt Kickan så kan han vara på G nästa vecka.

Nej, om man skulle ta en Sigge Stark roman och gå till himmelssängen, läsa och föröka glömma den här kvällen? Fast å andra sida så sjunger de där människorna inuti mitt huvud: klappa händerna när du är riktigt glad... *ryyyser*

Albert Hall: Kan tro det. Hur länge blir han borta?

Chief: Dysso drog in tre pinnar i tvävlingen medan jag själv fick nöja mig med en.

Chief: Visst, jag är snäll. Som här tex:

lhf.2k.nu/bilder/slumpindex/25.jpg

Honom sakanr vi just nu.

Albert Hall: Inte det? Varför inte? Gillar du inte att dela med dig? ;)

Chief: Om jag mot förmodan, väldigt mot förmodan, skulle besöka någon sådan där sida du nu insunierar att jag skulle vilja besöka så skulle jag nog inte skicka länken som länktips här.

Albert Hall: Du blev möjligen inte en smula besviken också? Typiskt dig att posta såna adresser...;)

Uj uj uj, vad Dysso har mycket att förklara nu. Var han månne inkognito? Hur gick det med hans tippning när det gick så illa för HV? Frågorna är många....

Kickan och Chief: Först blev jag skräckslagen när jag såg att länken funkade och trodde att den gick till nån udda sida av något slag. Men det var ju bara nån spelsida. *puh*

Kickan: Ifjol så förlorde vi väl tre bortamatcher med 1-0 har jag för mig.

För övrigt är jag generad... Varför är inte LL här när man behöver honom?

Kickan: Terapi? Det kanske inte är nån dum idé. Tror vi är några stycken som behöver det. Är väl bara Paddan som är glad som en lärka ikväll...

Jobb är appselut av ondo. I alla fall i hockeysammanhang, det är alldeles uppenbart. I fortsättningen får du ta ditt ansvar och avhålla dig från dylika övningar under match.

Chief: *snyft* Det blir ju bara värre om man deppar i grupp. Vi borde kanske testa med terapi istället.

Eländes elände, hade jag bara stannat och kollat hela matchen mellan Modo och TIK hos min pappa hade säkert både LHF och TIK vunnit. Det var när jag gick och satte mig och jobbade som det hemska började. Jobb är kanske av ondo ändå.

Albert Hall: Det är väl en rätt naturlig koppling. Konstigt att inte Paddan har aanmärkt på det redan. Gör pubemonstren honom så trött att han inte lägger märke till sånt längre?

Nej, nu får det vara nog med jobbande för ikväll. Jag ska ägna mig åt aatt deppa lite över förlusten mot Pölsan istället. Nattinatti.

Albert Hall: Hm, det är möjligen inte du som försett sidan med den adressen...? ;)

Beklagar alla lulingar. Vi kan deppa tillsammans ikväll.

Oj, det blev ju en riktig länk....

Varför kommer jag att tänka på Hans Scheike när jag ser att den riktig adressen hit är www.smisk.us?

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
Kickan: Bara att hoppas att det inte har kommit några nya namn på skadelistan då.

Kickan: Speciellt Mäntylä saknas ju nått oerhört. Men nog kommer vi igen. På lördag tar vi en trea.

Kanske.

Albert Hall: De borde inte vara alltför långt borta. Nästa vecka ser det nog ljusare ut på skadefronten.

Förlust alltså. Vi måste få tillbaka lite folk nu! Hur långt borta är Mäntylä, Åkerström?

Portello: Och Brynäs förbi i tabellen. Suck.

Kickan:Förlust med 1-0. Bara hoppas att vi spelar bättre mot Leksand.

Nollade igen. Suck vad tragiskt. Något mål skall vi iaf kunna prestera kan man ju tycka. Nää, nu är det bara å glömma den här matchen å ta nya tag mot Knäckebröds IF!

//Lövva

Portello: Suck, det gick inte det heller.

JOY: Ojoj.Tekning i Brynäs Zoon.
Hento ut och en extraspelare in.
Måla nu!

JOY: Hento har lämnat buren. Nu då?

Portello: Brynäsutvisning. Nu gäller det.

Portello: PP nu. Chansen finns.

Albert Hall: Bra byte av Rönnqvist. Kom igen nu, tryck in en puck.

Portello: Jag är helt säker på att man spelade den 1993 i alla fall.

Albert Hall: Nog tror jag att dom spelade den -99. Bara en känsla jag har.

"Klappa händerna när du är riktigt glad"
Va? Den har man ju hört i minst 15 år i Gavlerinken. Inte underligt att publiken ledsnar...

Blääääää, utvisning. Bulan är den skyldige.
Verkar vara en riktigt skitmatch.Tur att man inte är närvarande...

Portello: Nu åkte Bulan ut också : (

Kämpa!

Kickan: Kan du ha en poäng i. Kom igen nu. In med pucken Luleå.

Portello: Det är klart det inte spelar någon roll, men det känns ju mer sannolikt att man blir bönhörd om man ber någon som har gjort mål i de två senaste matcherna än någon som sumpar samtliga sina chanser, elle?

Albert Hall: Skrbek kanske har fått någon slags elefantdos i sprutorna för att uthärda smärtan. Vi får vara glada så länge han kan spela, fast ännu gladare hade man ju förstås varit om vi hade haft tillräckligt med backar hela så han hade kunnat vila när han behöver det.

Kickan: Tycker att det inte spelar någon roll vem som går målen. Bara dom kommer.

Nähä, nu vevas det istället. Danielsson och Tella ut på vardera 2+2 minuter.

Fan, kom igen nu LHF. Gör mål nu! Mange, snälla?

Va? Skrbek spelar fortfarande!

Portello: JAA! Assyriska leder med 4-0 över Djurgården i FÖRSTA halvlek!

/Lövva

Albert Hall: Hrmpf! Jag skulle aldrig få för mig att dra fram en annan tråd än guldtråden under pågående match.

Albert Hall: Nu var faktiskt Kickan oskyldig.
Det var jag som gjorde det.
Ville inte dra in Hv i Guldtråden :)

*Danne*: Det var Kickan som släpade in den här tråden...

Kom igen nu Luleå, in med pucken!

Albert Hall: Krykov är fenomenal för det mesta. :)
Men jag säger som du, det är bara ett måls underläge. Trist att MoDo fick gå till paus med ledning bara....

Portello: Snygga mål eller ej, jag är emot dem!

Albert Hall: Varför skriver ni redan Go´natt tråden??? Inte lite tidigt för de, eller???

///Lövva

Chief: Och nu har Wernblom gjort ett tredje mål. De två senaste var väldigt snygga mål.

Chief: Krykov är bäst på plan. Det verkar vara rätt dåligt i Gavlerinken. Men det är ju bara ett måls underläge så...

Kickan: Även Anger har vaknat.

« · 307836 · »