knaskamilla: Låter som en hyfsad idé. Då kan jag ha Nolby Hockeys gb som en liten fristad för alla asylsökanden - lite Kristianiastuk dårå! Skulle räcka med en endaste fråga: -Hur många hjul sitter det på en Zamboni?
Sven Savage: Jadu, det var bra förutsett. Vilket inte var vidare bra.
Linkping och pölsan drar ifrån nu. Schleffte tappar onödigt hit och dit, mot de som inte har något att lira för. Samma lag åter i eliten nästa säsong. Synd! Det enda de borde ta sig för, med pölsan, är att frysa ner eländet till kelvins nollpunkt och saluföra gävlarna som Magnums dödssynd nummer åtta...
knaskamilla: Bra idé, testet. Här kommer första frågan:
Var vänlig välj ett av nedanstående alternativ:
A. MooDoo kommer säsongen 03-04 att lira med såväl ettan som tvåan från NHLs poängliga föregående säsong. B. Den i övik gängse uppfattningen om plantskolan MooDoo förutsätter att kommunen övik inkluderar det område som ligger syd. Om nordpolen. C. Det är visserligen fegt att skicka rullar och överklaga, men helt OK att skicka rullar, och fråga om det de visar, visar att överklagan bör ske. D. Intet av ovanstående är korrekt. Fast bara lite. E. Allt ovanstående är korrekt. Inklusive alternativ D.
knaskamilla: perlskogs tycks ju vara mycket insatt i skillnaden på LHF och Modo. Jag tror han med lätthet skulle klara ett test och därmed platsa bland er andra modoiter.
Nu har jag kommit på den ultimata lösningen för att förhindra lulingar, som t.ex. perlskogs, att regga sig på HS och låtsas vara MoDoiter: när man registrerar sig får man göra ett litet test om sitt favoritlag. Klarar man inte det får man inte registrera sig. Yeah! =)
Paddan: Alls icke så, jantagligen för nåra dif-are med, för att det ska visas. Istället visas oumbärliga succeer som Camp Molloy o Fame Factory. På 4+ kval-håkky. På 5:an böllspärkare. Vart går världen?
Antar att varken kvällens sammandrabbning mellan Tre Kronor och Schweiz uppe i Umeå eller matchen på fredag visas på någon svensk tv-kanal. Skulle ju vara intressant att se ifall Enström får någon speltid.
Kvalserieomgång igen. Jag hoppas att Schtaan plockar 3 pinnar och Linkping inga alls. Dessutom är det ju landskamp i Umäää så det blir väl att pallra sig dit för att sedan se del 2 i Luleå på fredag.
Hälge: Jäklar, idag skulle man ha behövt en sån där gångtunnel. Riktigt ordentlig snöstorm ute så nu får man ju möjlighet att verkligen träna upp armföringen för den där stavgången...
Det var för övrigt just för bland annat detta ändamål som gångtunnlarna på Gotland har projekterats. För att kunna säkerställa återväxten inom denna fina sport kommer vi också att anordna ett träningsläger i Stavre lett av den store gurun Stavros Tryga.
Sven Savage: Mjaa, jo,kanske, men ändå inte...Jag såg 2:a perren, o så myckna 'Indianare' o missade pass/uppspel, var ett tag sen man såg.Övertända?Nervösa? Vem vet. Kanske de 'goa gubbarna' samfällt blir lika skakis som gamle Carnbäck, då blire Torsk påTallin, nej ScaniValium. Jaja, väldans öppet ännu.
Hmm...utan att vidare leta lämplig tråd tänkte jag kommentera hockeyfinalen. Jag gitter vanligen inte bry mig om vad som vidare händer när lule lämnar slutspelet, och så är det i år också. Men av misstag kom jag att titta på tredje perioden i går.
Blixtlåset imponerar. Otroligt hur de emellanåt kunde trycka ner warulfven i den warulfvska zonen, fast det var warulfvspuck. De lila spelarna lyckades inte ens få ut pucken, det var förnderdrande att se, som ett elitlag, mot något mycket sämre. Och som blixtlåset offrade sig gång efter annan. In i böken och ta ett hugg eller två för att lyckas peta pucken vidare.
Warulfven, däremot, syntes mest ovilliga och uppgivna. Man försökte, men bara några, bara lite, jämfört med vad man borde kunna. Som vore de uppågivna på förhand.
Jag har inte trott det tidigare, men nu är jag övertygad. Detta blixtlås lirar som ett mästarlag. Väldigt svårt att tro att warulfven skall ha någon chans överhuvudtaget. Å andra sidan har man tidigare lärt sig att aldrig räkna ut ulfven. De kan resa sig på nio och sedan öka krokandet och dragandet i klädedräkter på ett sådant sätt att vem som helst tappar lusten för hockey: det har de flera gånger praktiserat mot oss. De kan komma att visa att gamla sanningar fortfarande gäller:
Warulfven är...Warulfven.
Men fan trot. Blixtlåset ser ut att vara värdiga mästare redan nu och jag har svårt att se hur ett sådant lag skall kunna stoppas. Blir väl kul för göteborgarna att änvinna, änkligen: nu, eller aldrig! Roliga vara de att se också. Inga burskydd och vårda pucken i första, andra och tredje prioritetsordning utan pang på rödbetan bara. Som lule, förr i tiden.
Såvare kvalet också. Halva lirad redan, och förutsättningarna har ändrats. Bajen har ett bättre slutprogram än andra, men är ju redan borta. Gnögle och Gnaget ligger lite bättre, men har varit alldeles för kassa för att orka utmana om de tre översta.
Återstår Pölsan, Linkping och Schtaan. Pölsan har lite svårare program framöver. Fler bortamatcher, bl a mot de två konkurrenterna skellefte och linkping. Även om de troligen klarar det, med så många pinnar de redan - ofta turligen - knaprat åt sig; även om de nog tyvärr gör det, är de inte klara ännu. Börjar de tappa, kan det komma många tapp på raken.
Linkping har inte övertygat, men ändå är de med och nu har de både sctaan och pölsan hemma. Kan mycket väl ta resten, om det vill sig.
Rätt kärvt läge för sctaan, alltså. Imponerande att vara med så långt som de varit, men sagan kan strax vara över, för den här gången. Ändå är det laget jag helst vill se upp. Men då måste de överraska även i senare delen av serien. Får gärna starta redan ikväll.
Grundtips att pölsan och linkping snabbt drar ifrån nu och har avgjort långt innan serien slutspelats. Tyvärr.
Det är inte direkt något jag kan påverka, ifall jag ska stå bakom LJ eller inte. Ibland har jag försökt vänta ut honom, men han väntar alltid så förbaskat länge med att gå och ställa sig...
knaskamilla: Har du inte lärt dig att man inte ska stå bakom långa personer när man vill se något? Fast å andra sidan förstår jag om du inte vill se Modo spela ;P
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Beror på om Zambonin ifråga är en person eller en ismaskin...