Luleå HF

SHL · 122115 inlägg · 893 ämnen
« · 280499 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kom ihåg
LL: Nej, jag har ju inte heller tippat (även om man av ett tidigare inlägg kan utläsa att jag trodde att Tjeckien skulle vinna) så jag funderar också på att tippa den matchen nu.

Det är inte så konstigt att du råkade skriva "fuck". Det lär vara ett av de vanligaste uttrycken i samband med match i den här gästboken. Tror bara att "JAAAAAAAAAAAAAAAA!" och "Jävla skit" är vanligare. Det sistnämnda ofta i formen "fucking jävla skit". Eller så har du bara vårkänslor : )

LL:

Lägger du till "ed up" så blir det väl rätt bra som du hade skrivit? Fast det är ju lite klurigt att tippa matchen fortfarande, jag tror fortfarande Tjeckien vann med 5 - 3 eller så.

Är det fusk om jag ger mig in och tippar Tjeckien-Kanada nu? :-)

(först råkade jag skriva fel så att det stod "Är det fuck om jag...". Det lät lite konstigt, faktiskt)

Paddan:Nej

Sverige vinner med 4-1. Kanada tar Tjeckien.

Portello: Jäklar, det får jag ju inte glömma. Kanske bäst att jag sätter mig på cykeln redan nu och börjar trampa.
Förresten, Brynäs/Boden är det någon ny klubbsammanslagning?

Kom ihåg
Att boka in den 9/9 och 12/9.
Då spelar vi matcher mot Brynäs/Boden i Boden.

Sv: Vad tycker ni om dom nya?
Zoogin: Jag gör Portello sällskap om Sverige skulle vinna med 7-1.

Paddan: Ojdå, förlåt. ska försöka att bättra mig.
Zoogin: Ja, det menar jag.

Portello: Menar du verkligen det?

Portello: Tyst, inte säga sånt där högt. Vill ju inte att alla ska veta att det är Kickan som sköter mina resultattippningar.

Zoogin: Vinner sverige med 7-1 ska jag gå till kina och tillbaka.

Paddan: Wow! Du kunde tänks själv. eller fick du ett SMS av kickan vad du skulle tippa? ;)

SlovakSatan- Sverige 1-7

Tjeckien-Kanada 5-1

Portello: Tippar 5-1 till Tjeckien.

Paddan: Hur tror du det går mellan Tjeckien-Kanada då?

Portello: Hahaha, jomenvisst, jag har så oerhört svårt att tänka själv. Egentligen borde jag ju ändra resultatet.

Paddan: Du gör allt för att härmas va? ;)

Lulekickan: Tror på seger för Milou & co med 4-3. Tippar också att Hlinka får 4 utvisningsminuter.

Lulekickan: Tror också på Slovakien-Tjeckien i final men jag hoppas att vi vinner.
Tips: Slovakien-Sverige 4-3
Kanada-Tjeckien 2-4

Portello: Dags att tippa kvällens match. 0,33 euro förlorar med 2-5 och vi får se en drömfinal mellan Tjeckien och Slovakien.

Portello: Nog tycker jag ändå att han till höger ser ut att vara mycket bättre, även om det var ett annorlunda förslag på målgest.

Paddan: Jag är säker.
Ismaskiner är jag inte ett dugg intreserad av.Det är Dysso som gillar dom.

Portello: Nja, är du verkligen säker? Tycker att han till höger ser ut att vara mycket bättre. Han hade ju till och med en egen ismaskin.

Lingonben86: Han är bra.

Vad tycker ni om dom nya?
Ja vad tycker ni om dom nya spelarna i LULE??

Sv: Underbart!
Portello: Jaha, där ser man, det var bara sån där håkki. Vilken himla tur att jag hade min knyppling att sysselsätta mig med då.

Paddan: Några vuxna pojkar från Sverige har lyckats göra ett mål mer än några finska diton.
Nu vet du.

Portello: Vilken aktivitet det var här då. Har det hänt något särskilt ikväll?

Hälge: Ha så kul på jobbet.

Hälge: Nattinatti.

knaskamilla: Sant.

Nä, nu ska man ta sitt ansvar och börja röra sig mot jobbet.

Godnatt alla.

Hälge:

Jag tycker att det är ganska irriterande att han avbryter sig själv hela tiden också, ibland förstår man inte alls vad han försöker få fram...

LL: Det tycker inte jag. Han säger ofta fel namn och något som nästan är ännu mer irriterande, det är att han så ofta avbryter sin bisittare.

Hälge: jag tycker att Kinch får oförtjänt mycket skit. Visst, han är inte världens bästa kommentator, men han lever sig med i matcherna mycket mer än vad många andra gör.

Albert Hall: Man skulle nästan kunna berömma Kinch också, men då överdriver man, va ?

Albert Hall: Det såg onekligen helvetes illa ut sedan Sälo börjat släppa in varenda skott. Jag trodde inte det skulle gå att reparera. Det borde egentligen heller inte ha gått att reparera om det hade varit en normal match.

LL: Fan, kommentatorerna tar till superlativer så att man blir generad.

LL: Tellqvist har ju varit hur bra som helst. Tycker det är solklart att han ska fortsätta som förste målvakt.

Lulekickan: ja, nu borde väl folk fatta att han inte är så jävla bra.

Det här var faktiskt RIKTIGT bra gjort av Sverige. Hatten av för den insatsen.

Lulekickan: Fiaskot är nog större för Finland nu än det varit för Sverige om dom åkt ut. Dessutom tappar Finland 5-1...

Albert Hall: Jag hoppas det betyder att min ofavorit Sälo aldrig mer får stå en landskamp : )

LL: Jag har heller inte brytt min nämnvärt , men det här var ju kul. Tellan har hållt nollan.

Albert Hall: ja, kanske det. Jag trodde inte att jag brydde mig i VM men just den här matchen har varit väldigt underhållande. Ojdå, Jörgen Jönsson ut på en slarvig utvisning. Men jag måste säga att han faktiskt har varit grymt bra i den här matchen.

LL: Är det här rent av en klassisk finnmatch?

Jahapp, och där satte Pebben Axelsson 6-5... Mindre än fem minuter kvar. Nu börjar till och med jag bli engagerad i den här matchen :-)

Ojojoj, Foppa har verkligen visat klassen i den här matchen... 5-5 nu!

Lulekickan: Måste säga att Peter Nordström är ruskigt bra i BP. Sliter och kämpar hela tiden.
Fy tusan vilken spännande tredje period det kommer att bli.
F ö suger Kinch. Så fort en svensk åker ut så är det tveksamt men när en finne åker ut är det solklart.

Albert Hall: Höglund gjorde mål. Kors i taket.

Albert Hall: Nä, jag vet. Jag sparar mig lite, bara.

Mål igen !

« · 280499 · »