Lövva: Visst hoppas man att Luleå vinner imorgon men det lär bli väldigt tufft. Kinnarps Arena har väl aldrig hört till våra favoritborta arenor resultatmässigt. visserligen vann vi en match där förra säsongen, bara att hoppas att det upprepas i morgon.
Glöm inte att gå in på hockeyligan.se imorrn och lyssna på hockeylive. Ska ju vara helt gratis iår. Helt kanon, då får man ju höra hela matcherna istället för några sekunder som det blir vid sportradion.
Portello: Bajen vann med 7-0! Ändå så blev de avblåsta två gånger när de hade friläge. FÖrsta gången så blåste dommarn för halvtid, mitt i ett friläge, SJUKT! Andra gången så blåste han för frispark till Hammarby mitt i ett friläge, SJUKT!
Hoppas Luleå nu vinner med samma siffror imorrn. Jag tror jag skall in å lämna in ett odds, 7-0 till Luleå! :)
Jag kommer inte ihåg om han var lat eller sjuk, men Smid stod i en bortamatch mot FBK. Dessutom blev Hento utbytt i sista slutspelsmatchen mot Modo den säsongen.
Han måste ha fått ett rätt rejält löneavdrag då, om han satt på bänken och slöade en match. Menar, sånt kan man faktiskt inte tolerera av en välbetald hockeyspelare!
Dysso: Var väl den andra, eller var det den sjätte, eller kanske det var den femte, eller var det egentligen inte så att det var den andra oktober som det skulle hända något på någon sida.
Positivt om Luleå i hv71.se's införsnack innan matchen. Tror bl.a. på Luleå som en "Dark Horse" i årets elitserie, och tar upp det faktum att laget alltid går till slutspel...
Förövrigt något som jag saknar på lule's hemsida, är det någon som kommer med den nya hemsidan? Mer införsnack och sånt, alltså?
ernie eagle: Nu är det bara ett halvt dygn kvar på min vistelse i Norrbotten och Luleå för denna gång. Jah har fått se mitt älskade TIK åka på pumpen mot LHF, Boden vinna över IFK Malmö (danskjävlarna) med 1-0 på Björknäsvallen, kyrkbyn, Porsön, Smedjan, käkat dunderskrov på Korvgubben, bott i Piteå, fått stryk i bowling, bott hos giffaren Patte Pudding Johansson, ätit underbar hemlagad mat, käkat på Pentryt, köpt Uffe Lundells senaste roman "Frukost på en främmande planet" till nedsatt pris och köpt en cardigan på KappAhl till kanonpris (199:-) och träffat en massa trevliga lulingar, druckit öl och myspysit i störst allmänhet. Jag har haft det oförskämt bra!
TACK säger ernie till Luleå, Piteå, Boden med omnejd för ert varmande mottagande. Ni är UNDERBARA. Jag ÄLSKAR er!
Jag bokar gärna in ett återbesök. Och ni såklart hjärtligt välkomna till Medelpad, 24 timmar om dygnet, 7 dar i veckan, 365 dagar om året!
Kickan: Jag håller inte med. Han hade säkert ont för stunden men Robban är ju en kämpe som säkerligen INTE ville kliva av och därför trots smärtan fullföljde matchen. Och det är väl mer än en gång som Lulespelarna gjort liknande grejer mot både Timrå och säkerligen andra lag. Nu måste jag faktiskt hur än mkt jag ÄLSKAR er och hur än fascinerad jag är av Norrbotten och Luleå som stad STÅ UPP för min hemkommun och försvara Timrås färger. Jag kan aldrig i mitt liv för en sekund tro att Robban skulle medvetet "filma" en "regelvidrighet" som inte är en regelvidrighet. Jag känner honom personligen och han är inte den typen. Hade det däremot gällt Sjögren lr Styf är jag inte längre lika säker. Dom skulle säkert kunna "filma" för att få ut en motståndare på ett matchstraff. Men Robban Carlsson? Nej aldrig!
Nu har jag raderat en del inlägg i "debatten" om Robert Carlsson och filmningar. Nu har de flesta sagt sitt mer än en gång och vi kommer knappast vidare i den debatten. Släpp det där nu och gå vidare.
(jo, jag hade säkert kunnat låta Just Ditt Inlägg vara kvar och ta bort Den Där Idiotens Inlägg i stället, men nu är det raderat som det är. Punkt.)
Kickan: Jag såg att han hade något slags spasmiska ryck i benet när han till slut tog sig till båset. Jag tror det var kramp, jag. Kanske var det därför han låg där på isen? Ren och skär trötthet?
Albert Hall: För övrigt är det ju märkligt att killen betedde sig som att det var benet han hade ont i om det nu var hög klubba det handlade om. Han måste ha världens längsta ben.
Suzanne: det händer ofta att spelare får matchstraff efter att huvuddomaren har frågat linjedomarna, tex när det är stora slagsmål men även i enskilda situationer. Det är defintivt inget ovanligt.
Albert Hall: Nä, jag vet. Med eller utan armar, eller domare, så ska matchen avgöras på isen. Så kan man slå armarna av en spelare i andra laget utan att domarna såg det, eller brydde sig (Av vilken anledning som helst) så ska det vara så. Så är lulingar.
Det finns ingen filmsekvens på det som inträffade, annat än en snutt som visar en liten putt i mittzon. Det är ju därför ännu mer troligt att det hela ointräffade. Fast även om det funnits en sekvens så hade ju inte vi skickat in den för att få herr Carlsson avstängd för filmning. Såna är inte vi lulingar.
Hälge: Höjdhopparen tog bla hjälp av halva TIK-laget som tjatade honom blå. Jag har aldrig tidigare fått uppleva att en domare dömer matchstraff för något som han inte ens har sett.
Eftersom jag tycker debatten om eventuell filmning eller inte börjar kännas lite uttjatad tänkte jag försöka mig på ett litet ämnesbyte (och chockerande nog ett trådbyte också).
Vad tror ni om morgondagens match?
Någon som vet vilka som får stå över matchen p.g.a. skador i LHF?
För HV's del tror jag bara Per Gustafsson är borta, även om det är ett rätt stort tapp på backsidan. Lär väl med största sannolikhet bli Liv i målet, och även i övrigt samma lag som mot Leksand.
Lövva: nä, det finns inga som helst sådana regler. I så fall skulle ju en spelare kunna distrahera huvuddomaren medan en annan åker iväg och slår av armarna på motståndarnas bästa spelare och sedan konstatera att eftersom huvuddomaren inte såg det hela så blir det bara två minuters utvisning.
LL: Jo, det var ganska uppenbart att han tog hjälp av linjemännen. Men säger inte regeln att om inte huvuddommarn ser situationen så för det max rendera i 2 min ?
Är det verkligen så noga om han filmade eller inte? Det blev en femma acceptera det. Vi vann matchen det e ju huvudsaken. Åsså får väl Ledin spela nästa match ändå så.
Lövva: nja, han frågade ju linjedomarna och anser de att det är värt en femma så blir det en femma. Huvuddomaren måste inte se vad som händer för att kunna dela ut en utvisning.
Lövva: Jag har för mig att jag läste att han tog hjälp av en (eller två) linjedomare, men det vet väl ni bättre som var där. Jag menar alltså att ni såg väl om han diskuterade saken med linjemännen.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?