Luleå HF

SHL · 122123 inlägg · 893 ämnen
« · 299655 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Matchens Älskling
Frasse: Håller med att det är bissart att det skall rendera i matchstraff. Fast regln är ju väldigt tydlig så det är ju ofattbart varför Andersson gör ett undantag i det fallet. Fast som sagt, märkligt hur slänga handskarna kan uppfattas värre än exemeplvis checking from behind eller liknande förtelser som kan rendera i allvarliga skador.

JOY: Personligen tycker jag Åkerström var rinkens gigant!

Portello: Måste väl bli Fagemo va?

Vi har ju fortfarande inte utsett Matchens älskling. Vem blir det? Hento ? Åkerström? Fagemo? Eller kanske runt utav någon annan?

Sv: En otråd på Sportsnackiska
Portello: Tråkigt att en av dom stora lirarna lämnar hockeyn. Oj, så kul han var att titta på i sina glansdagar! Men Nobbe är en motivationsmänniska som inte gör något som han inte tycker är roligt. Han lade ju av för ett par år sen också efter uflykt till bland annat Finland och Timrå. Då sysselsatte han sig med att vara tränare i innebandy om jag inte missminner mig.

Länk till artikel i Kuriren.

Tydligen är det problem att direktlänka till artikeln.

Gå in på bodensik.com så hittar ni artikeln.

Nobbe slutar med hockeyn.
Se Länktips

Frasse: Tycker också det är vansiningt att kastade hanskar ger automatiskt matchstraff(gårdagen undanräknat). Mig veteligen så har aldrigs slagsmål gjort att någon har varit tvungen avsluta sin hockeykarriär i förtid.

Man får tacka för grattiset. Måste säga att jag tycker M.Johansson och S.Pettersson såg bra ut i DIF.
Hento gjorde en rätt härlig räddning på Petterssons inbrytning.
Dessutom var jag hur säker som helst på att Eklund skulle göra mål på sin chans i tredje perioden.
Men lyckligtvis gjorde han inte det.

Lövva:
Nu är det ju så att Tomas Andersson kan få vilken match som helst att fullständigt spåra ur med sin i många fall helt omdömeslösa bedömningar.
Helt rätt så skall man få matchstraff för att man medvetet kastar handskarna (en regel som i sig är helt vansinnig då det knappast kan finnas någon bra förklaring till varför just denna förseelse skall rendera matchstraff när andra förseelser som t e x slashing knappt get 2 min).
I övrigt får man gratulera till en väl genomförd match.

Sv: Ny officiell hemsa
Eftersom att jag tydligen totalt har glömt bort hur man gör när man sover, så kikade jag runt på andra hockeysiter, för att göra en jämförelse med den nya LHF-siten.

Vete tusan om "mer är mindre-trenden", alltid är så kul.
Nog för att jag oftast gillar stilrena sidor, men LHF-sidan blir jag kluven av.
Desto mer jag rotar runt på den sidan, desto mer känns det som att det är något man kan slänga ihop i Dreamweaver etc på någon timma.
Helst när jag råkade kolla på:
www.detroitredwings.com/default.asp
Som i mina ögon är en snygg sida med ett proffsigt intryck.

Och Forum… :-/
Var bra som det var, ett färgbyte på det gamla forum bara så att den matchar den nya sidan.

Hade det varit en privat person som hade gjort den sidan ideellt så hade jag inte yppat ett ord, men när det nu har anlitats en firma så hade då jag förväntat mig mer.

Blir lite den där känslan som när man äter på restaurang, och maten är lite halvdan och man vet att man skulle kunna tillaga något bättre hemma istället, för en 1/4 av priset på notan

Men det är väl bara jag som är kräsen som vanligt.

Sv: Tv 4:as Hockeykväll
JOY: GRATTIS Luleå till en väl genomförd match! Jag följde matchen på Canal+. Även Timrå vann i afton i en väldigt stökig och rysligt ful match nere i Malmö med 3-1. Hade en trippel på "lången". Hade Timrå och Luleå, tyvärr "flög" jag på warulfarna som inte mäktade med att slå ja vad fasiken dom nu heter... hhhmm...jo just det ja...kaffesump i ljumskarna IF!!!

Bara ta nya friska tag på lördag! Det vore väl fan om inte löptikarna skulle lyckas bräcka Kinnarpsspöket en gång för alla och lägga beslag på ännu en vinst i sin jakt på en framskjuten placering i tabellen.

Härligt att se vilken aptit på hockeyn han har igen Linus Fagemo!

Det formligen lyste ur ögonen på honom. Får nog snabbt som ögat plocka in honom i Dream Team så att man får några poäng överhuvudtaget...*L*

TIMRÅ IK - ETT SÄTT ATT LEVA!

Oh ah Fagemo säg oh ah Fagemo!

Portello: japp

Lövva: På vilken match då? Luleå-DIF?

Portello: tackar! fick iaf in en singel, vann 95 kr minus insats, 45

Lövva: Det var ju synd. Bättre lycka nästa gång.

lizzard å Portello: Var som jag berfarade. Fick in Luleås mål, Djurgårns, å HV men Frölunda gjorde ett mål för mycket för att min bomb skulle ha suttit :(

Albert Hall: Nepp en Selma bara 18,31 i odds

Portello:
Tackar synd bara att det blev svettigt på slutet men det gick ju vägen!

Och DIF fick åka hem poänglösa igen!

God natt på er uppe i Norr!

65Selander och Portello: Vad har hänt med Nylander? En medelmåtta som verkar ha fått en lidnersk knäpp...

lizzard: Grattis! 50 spänn satsade?

Portello: Fan också, spelade in matchen, bandet tog 10 sekunder före 3-1 målet :(

65Selander: Man får säga grattis till vinsten mot FBK.Det var starkt.
Många fina mål. Passet till Linds mål var inte att leka med.Avslutet var ju inte heller så tokigt.

Albert Hall: Härligt man satt in en trippel idag kändes mycket skönt. 366 pix kan man hämta ut imorgon.

65Selander:

Boden var helt enkelt tvungen av ekonomiska skäl att låna ut honom vid juluppehållet ifjol. Synd att han är så pass gammal. Han lirade visst div II hockey i Lycksele ända tills det att han var 26.

Oj! Vad mycke dom visade från Luleå matchen. Man somna ju nästan, så långt var repotaget!

65Selander: Jahapp det var det man fick se från Luleå matchen det

Albert Hall:
Tackar, blev faktiskt överraskad när han lånades ut från Boden i slutspelet. Han förövrigt ytterst sympatisk som person också.

Har träffat på han ett antal gånger det senaste året

Åkerström var enormt bra idag. Trodde inte han kunde spela på så hög nivå en hel match. Kommer inte ihåg när han var så bra senast. Klart kungen på plan! Blev också mycket rättvist utsedd till matchens spelare i Luleå.

Andra spelare som märkte ut sig var, Hento. Såg genomstabil ut. Målet var absolut inget att göra åt. Hägerbäck, rev å slet och såg allmänt stark ut. Väldigt bra på att hålla bort motståndaren. Super instatts. En annan jag tycker var bra, likt lizzard var tvåmålskytten Fagemo. Han såg väldigt pigg ut. Emil Lundberg var väldigt bra första halvan av matchen men försvann lite grann i andra halvan.

Men min röst går soklart till Åkerström som matchens älskling!

Matchens mest ofattbara beslut måste ju ändå varit Tomas Anderssons agerande efter Ledins å Oduyas slagsmål. Oduya slänger solklart handskarna (dock ej Ledin). Trots det får landslagsbacken(?) endast 2+10 min. SJälv hade jag för mig att det var matchstraff om man medvetet slänger handskarna...

lizzard:

Gör man 2-1, och 3-1 i en match som sluta 3-1 så är det nog ingen som protesterar.

65Selander: Tellström gör ett aldeles utmärkt jobb. Inte särskilt snabb men tänker ofta rätt och är på rätt plats likförbannat. En riktig lagspelare som kan användas på vilken plats som helst utom möjligen målvakt dårå.

Då var det dax att dra fram denna tråd igen De nominerade är:

Åkerström gjorde en helt felfri insats ikväll såhär bra har jag inte sett
honom spela på mycket länge.

Fagemo Mycket starkt att vara så bra efter en ganska lång skadeperiod och bara ha en elitsrie match i benen.

det e mina förslag iaf

JOY:
Hur har våran Brynäs bekanting Tellström skött sig under dom matcher som har varit?

Portello: Det kan dom ju inte göra, dom måste ju visa reklam också :)

Tv 4:as Hockeykväll
Ska bli kul och se om dom visar alla målen från omgångens matcher.

Sv: LHF:s väg mot SM-guldet, del 2
En jädrans bra match av Lule förutom dom tre första minuterna. Håller med LL om att vi är ruskigt tunga att möta. Alla jobbar kopiöst.

Många av gamlingarna hade ryckt upp sig rejält idag. Roger, Bulan och Skuggan tex. Kanske för att det var just Djurgården som var motståndare? Av någon anledniing så är det alltid bra matcher mot just dom. Tufft och fysiskt men ändå ärligt på nått vis. Finns ingen spelare man så där spontant ogillar där heller.

Linus gör också en mycket bra match. Inte bar för dom två målen, utan också för ett utmärkt arbete. Det märks att han är sugen.

Albert Hall: Tycker att den nya hemsidan verkar bra. Kul med Spelarintervjuerna.

Portello: Alla mål som Luleå släpper in är ju dåliga.

JOY: Inget mål som Luleå gjorde var dåligt. Enda dåliga var DIF:s mål. Synd att Hento inte fick hålla nollan.

Portello: 3-1 målet var ju inte dåligt heller.

LL: Tycker det var extra roligt att just Fagemo fick sätta dit två puckar.
Jag tror om det var någon annan än Fagemo som skulle fått läget när han gjorde 2-0 skulle ha passat.
Hmmm, den där meningen ser inte klok ut men jag hoppas att ni förstår vad jag menar.

Chief: Det är bäst att jag sällar mig till gratulanternas skara jag med. Grattis lulingar till segern mot DIF.

Instämmer med Hälge, grattis lulingar. :)

LL: Grattis till segern.

Det finns en fin inställning i Luleå den här säsongen, verkar det som. Man spelar inte sådär enormt bra, men man jobbar hela tiden och i dag faller ingen ur ramen på inställningsfronten. Mycket bra match av Kamil och Hasse. Mäntylä lite mer försiktig i sitt spel än tidigare. Tycker också att Skuggan och Tellström gör sina bästa matcher hittills. Tella jobbade mycket bra i egen zon. Häger och Rönnken var lite piggare också och Häger var ju inte alls långt ifrån att göra mål.

Och så Hento då förstås... Killen är helt jävla makalös. Känns nästan onödigt att påpeka efter varje match :-)

lizzard: Jag tror också att det kan BLI bra så småningom. Kul att man har lite roligare bilder på spelarna än förut. Varför inte börja med snygg-Brabenec?

lhf.2k.nu/bilder/slumpindex/17.jpg

Hälge: Nu har dom bra grund att bygga på iaf. Kan bli riktigt bra detta.

Albert Hall:

Jag lyckades också efter några om och men hitta dit. Får väl hoppas dom kan importera det gamla forumet till den nya sidan.

Tycker annars sidan ser mycket trevlig ut. En liten sak bara, ska sidan ligga kvar på swehockey's server?

Albert Hall: Ja, den duger väl. ;-)

Dysso: Jag lyckades hitta gamla forum, via souvenirshopen, blandat osv. Vetefan om det var meningen att det skulle gå att hitta. Lätt var det iaf inte.

Sv: Resultattävling
Dysso: Ser ju riktigt bra ut tycker jag, höll på att säga allt ser väl bättre ut än den gamla designen. Kanske tipstävlingen hinner upp under kvällen. Vi kan ju alltid hoppas iaf

« · 299655 · »