Luleå HF

SHL · 122123 inlägg · 893 ämnen
« · 302223 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Go`natt
Funderar på hur mycket julstämning det kan tänkas gå att uppbringa i mitten av november, eller om det var någon form av försenad oktoberfest som det var tänkt att vi skulle ha efter årsmötet. Jaja, det är väl ändå bara en ursäkt för att få sitta tillsammans och dricka ljummet vatten ur tennstop och dela en bit riskaka.

Kickan: Jaha, där ser man. Minns ett år när grannen hemma i byn skulle på maskerad. Han valde en något lite annorlunda kostym. Klädde ut sig till svart oliv och något annat som jag inte kommer på just nu. Huvudet skulle i varje fall vara den svarta oliven.

Paddan: Det är till och med utklädningstvång, fast det kan ju vara kul. Man kan ju alltid klä ut sig lite mindre när klockan börjar närma sig dags-att-fortsätta-festen-på-krogen.

Kickan: Ojdå, där ser man. Så det är alltså snart dags för sånt där utspökande också. Hmm, jag antar att i min gröna Duluthmössa så skulle jag vinna priset som mest skräckinjagande på alla fester. Eller förresten, går nog lika bra utan mössan också...

Paddan: Jag har fått en inbjudan till "årets helt klart bästa Halloweenparty". Skoj, förutsatt att det håller vad det lovar. Bålen med okänt innehåll låter iaf spöklig.

Sv: Matchens Älskling
Lövva: Isf får det bli Fagemo - vi har ju inte fått fler förslag än Linus och Hento och det är dags för en forward nu.

Sv: En otråd på Sportsnackiska
zigge: Det lär ju bero på att adminbehörigheterna inte delats ut ännu så ingen har kunnat uppdatera. Förhoppningsvis ordnas det idag.

Kickan: Har inte Teglets oslagits än? Har Ni gjort matchen ospelad? Ser ut så på EDER nya, fina Hemsida.

Sv: Resultattävling
Paddan: Nää, jag hade bara tur att TIK behagade gästa Luleå samma dag som jag var där.

Så var det, jajamensan !

Kickan: Jag la ju också min tidigare röst på Fagemo så jag får väl stå fast vid det

lizzard: Själv har jag då inte tänkt kolla någon fotboll. Hade tänkt att försöka vakna igen om drygt fem timmar, så det kanske är bäst att jag tar och vilar mina oerhört vackra ögonlocksinsidor.
Godnatt med er och sov så sött när ni nu tänkt sova!

lizzard:

Jag får väl säga detsamma. G'natt, alla som ska sova .. Själv har jag inte riktigt bestämt mig för om jag ska titta på fotbollen eller inte.

Nu ska man se hur det går i semi finalerna i dam fotbollen, Vi får hoppas våra tjejer tar sig till finalen. Så jag säger godnatt till alla som ska sova nu.

Kickan: Det var då märkligt. Jag har meddelat min bank på Jersey att de skulle föra över pengar till av Tvävlingsledningen angivet konto. Tydligen har detta inte funkat. Antar att pengarna finns med på samma båt som transporterar miiikes rosa piller.

Dysso: Jag hoppas bara att du har rätt om du lovar att tippa LHF-seger i alla matcher, även mot HåVe. HåVe får gärna göra en bra säsong, fast inte bättre än oss.

Nej, nu börjar det vara sent så det är dags att säga nattinatti om jag ska komma upp i tid imorgon.

Paddan: Hrmpf! Tvävlingsledningen väntar fortfarande på att din anmälningsavgift skall hitta till rätt konto, åsså kommer du och kräver betald resa. Det var inte lite fräckt, snålpaddan.

Paddan:

Blattnicksele, vilken division spelar dom i? Låter som ett intressant lag, du har inga gamla inspelningar med dom? Skulle nog vara värt att åka en bit för att se ett så spännande lag!

Kickan: Jela snåljåpar...
Hmm, så du menar att det alls inte hade något att göra med att det råkade sammanfalla med en match mellan LHF och TIK. Han hade alltså åkt upp även om ni hade mött Blattnicksele.
Där ser man.

Kickan:

Jag räknar med att HV ska göra en bra mycket bättre säsong det här året, så möjligheten för vinst är väl inte borta än. :)

Paddan: Nej, resan får du bekosta själv. Hälge reste ju hela vägen från Timrå enbart för att se förra säsongens prisutdelning. Han är en riktig vän han.

Chief: Det är klart de får. Dessutom kan man då passa på att beundra den fina statyn med ett grönt treshilling banco (tror jag det är) poststämplat i Bjästa.

Dysso: Aj da, så då vinner du ingen matchtröja åt mig den här säsongen heller? Attans också, då måste jag ju försöka själv igen. Om bara HåVe ser till att vinna sina matcher så kan du väl se till att alltid tippa LHF-seger? Det kan inte bli annat än succé.

Paddan: Eh, får verkligen alla plats på torget i Bjästa då? ;)

Kickan: Tja, det är väl smällar man får ta i sådana fall. Hmm, hur är det, får vinnaren av Tvävlingen resan betald till prisutdelningsceremonin? Eller har ni alla tänkt att resa ner till Bjästa för en ceremoni på torget?

Paddan:

You're threading on thin ice here, mate... :P

Kickan:

Vi såg det redan den här omgången, följt av HV's första förlust så kom första matchen som jag tippade fel om var poängen skulle hamna. Hade ett X när det blev en 1'a..

Paddan: MooDoo ska ju komma sist så jag antar att det betyder att du vinner Tvävlingen : P

Kickan: Själv har jag räknat med motsatt formkurva jämfört med MoDo. Medan de bara fortsätter att rada upp vinster och stiger allt högre i tabellen så kommer jag att sjunka som en sten tills dess att jag är ohjälpligt sist.

lizzard: Det började ungefär likadant i fjol, men i takt med att LHF började visa sitt rätta jag avancerade lulingarna och sladdade olulingarna neråt i Tvävlingstabellen. Värst gick det för Dysso, som trots allt får anses som halvluling, vars form och oform följde HåVes. När HåVe började rada upp förluster radade också Dysso upp en lång rad mindre bra resultat trots att han inlett bäst av alla.

lizzard: Tur att du inte tog mig denna gången. Förstår att det skulle vara extremt mycket extrajobb med 11 istället får 10 tippare.

Vilken är adressen till tävlingen numera?

Nu gör vi en sammanställning igen efter 5 omgångar. Jag kommer att försöka uppdatera var 5 omgång nu precis som de gör på hemsidan.

7 Dysso 46 poäng
87 Hälge 27 poäng
93 Paddan 26 poäng
101 Albert Hall 25 poäng
101 lizzard 25 poäng
111 Portello 23 poäng
131 Kickan 21 poäng
138 Suzanne 20 poäng
158 Salcin 16 poäng
158 JOY 16 poäng

Dysso verkar dra iväg i toppen som det är just nu, och en annan sak man kan se på listan är att Olulingarna ligger på de 3 första platserna, men det börjar dra ihop sig platserna mellan 2-10 är det bara 11 poäng som skiljer. Vi får se hur det ser ut efter omgång 10 kanske Lulingarna är som laget lite trögstartade.

zigge: Det blev väldans socialt igår, fast nu tänkte jag ta mig tid att vara osocial på SpS en stund. Det är nog skadligt att vara för social.

Kickan: Tror att Hento får min. Han kunde inte rå för något av målet av vad jag kunde förstå.

Lövva: Vi har ju inte utsett Omgångens Älskling efter gårdagens match ännu. Jag har funderat lite och Linus får min röst.

Albert Hall: Missade matchen men jag såg själva Knocken i efterhand.
Var rejäla smällar sydamrikanen fick in.

Och idag har tydligen fått en VM-medaljör. Martin Lidberg vann 96 kilos klassen i brottning.
Grattis till honom.

Portello: Enligt förhandssnacket så var ju Paolo favorit vad jag förstod. Men nog var det klasskillnad. Gammal och mätt mot ung och hungrig. Fast sista knocken var riktigt otäck, nog borde domaren ha stoppat matchen innan.

Albert Hall: Hur kunde Paolo få boxas mot den där killen? Visste dom inte hur bra han är?
Var ju kattens lek med råttan minst sagt.

Portello: Hahaha, in your dreams... :P

Bör väl snarare bli ännu en styrkedemonstration av MoDos förstafemma där Haakana äntligen får sätta en puck, något som tydligen inte tillhört vanligheterna tidigare.
Tror minsann att Milo kommer att pinka på er också, sådeså...

Frisco: Nej, du har rätt, det handlade inte om dåliga förlorare. Det handlade mest om dåliga vinnare. Vinnare som hånar det lag dom just besegrat förtjänar ett kok stryk.

På tal om kok stryk, såg ni hur mycket däng Paolo Roberto fick igår? Ojoj, hoppas killen har vett att lägga av nu.

www.aftonbladet.se/sport/0310/05/SPORT-05s35s1_368.jpg

Paddan: Den sviten ska brytas. Blir 10-0 till Luleå på torsdag.
Ketchupflaggan i topp som det så vackert heter!

Usch vilket bedrövligt väder. Såna här dagar som det funkar ganska bra att exempelvis lyssna på Manic Street Preachers version av "Raindrops keep falling on my head". Men man blir väldigt snabbt torr när man får läsa lite trevliga MoDo-artiklar i dagens nummer av Sportbladet.

Kanske skulle ta och ändra sin tippning i Tvävlingen, förresten, för tydligen ska ju Portello förära Kempehallen med ett besök och då brukar ju matcherna sluta med 1-0 seger för MoDo...

J-20 MIF Redhawks - Luleå HF 3 - 0
Man kan undra vad som hände sista 2 minuterna.
Inte kan det väl bara handla om dåliga förlorare?

59.26 5 min MIF 26. NILSSON, Andreas ROUGH
59.26 20 min MIF 26. NILSSON, Andreas GA-MI
59.26 5 min Luleå 6. WALLGREN, Tomas ROUGH
59.26 20 min Luleå 6. WALLGREN, Tomas GA-MI
58.51 2 min MIF 6. BRISARD, Pierre HI-ST
58.51 2 min MIF 6. BRISARD, Pierre HI-ST
58.16 2 min Luleå 2. BRÄNNSTRÖM, Christoffer ROUGH
58.16 20 min Luleå 30. GUSTAVSSON, Christoffer GA-MI
58.16 20 min MIF 22. LINDAHL, Robin GA-MI
58.16 20 min Luleå 20. EJNESTRAND, Carl GA-MI
58.16 20 min MIF 12. SELANDER, André GA-MI
58.16 2 min Luleå 2. BRÄNNSTRÖM, Christoffer ROUGH
58.04 GK in Luleå 35. RAUTIO, David
58.04 3 - 0 EQ MIF 6. BRISARD, Pierre ENG
(19. LINDAHL, Dan)

Kickan: Som sagt, tråd-överskriften!! Ska inte somna i Nolby's gb igen (tur den ofinns)

Portello: Jag trodde också hårt på tre poäng men tydligen fanns inte skärpan i avsluten idag. Men jag är faktiskt inte särskilt orolig det är trots allt 45 matcher kvar. Mot FBK tror jag det blir seger i alla fall för Luleå brukar ju alltid spela bra mot topplagen.

Så har man äntligen lyckats komma över dagens förlust och man börjar så sakta tro på nya vinster.
Kände mig otrolig nere efter dagens förlust, varför vet jag inte men antagligen för att jag verkligen trodde och hoppades på tre poäng idag.

På tisdag är det FBK som väntar. Dom verkade ha vissa problem med Leksand och kunde tillslut vända 1-2 till 3-2.
Hoppas verkligen att vi kan börja producera lite mål snart, spelare som Rönnqvist,Husse,Petter måste börja hitta nätet.
Dessutom verkar det som att vi har en förmåga att bjuda på mål då och då. Tänker främst på Jannes och Mäntyläs slarv mot Hv respektive SSK.

Kickan: Ja här på hs e vi ju totalt osocial, de e ju känt.Så fortsätt du socialicera, rätt vare är kanske Du är minister!Social- , kanske.

zigge: Ograttis till er också ; )

Jorå, jag har shoppat klart. Finns ju inte så mycket annat än mataffärer öppna vid den tiden på lördagar, fast jag har varit fullt upptagen med att vara huslig (kors i taket), och sedan social vilket jag har tänkt fortsätta med efter en snabbtitt på HS.

Kickan: Ja Ograttis till er, svårt i Falaffel-borgen.
Kickan, haru FORTFARANDE inte shoppat klart? Nattöppet på Statoil?
Eller tappat matlusten?

Portello: jag hade satsat 72 rader system skit o mojso. Så det är inte äns säkert att jag får 12 rätt.

Hade en etta på matchen som sket sig

Dysso: Hade 3-2 till Lhf ikväll

« · 302223 · »