Luleå HF

116683 inlägg · 888 ämnen

"Vi som var i Göteborg åker aldrig hem me sorg...

« · 514929 Till forumet

Sv: "Vi som var i Göteborg åker aldrig hem me sorg...
nappen: Hade för mig det men enligt WWS så gjorde Kallio bara ett mål i match ett i Coop.Se länk

Har även kollat det på luleahockey.se och även enligt den matchrapporten gjorde Kallio ett mål

www.luleahockey.se/default.asp?cat=2&subid=1&nyhet=417
Kommentera

nappen: Mycket möjligt, jag tog det bara från intervjuven,men isf är det ju ännu värre! Blir att ha järnkoll på Kallio med andra ord:-)
Kommentera

Portello: Jo, sju mål mot Luleå har har gjort. Fast de fyra i COOP är uppdelade på två matcher.

* 2st (25/11 COOP)
* 3st (18/1 Scandinavium)
* 2st (21/2 COOP)
Kommentera

Linkan: Det var 6 av 18.Har kollat upp det där nu.
Kommentera

Linkan:7 av 18 borde det väl vara? Har för mig att han gjorde fyra mål i Coop samt tre i Scandinavium.Men iofs kan jag ju komma ihåg fel.
Kommentera

Portello: Jo dom frågade om Luleå passade han bra eftersom han gjort 6 av 18 mål mot Luleå..det tyckte han givetvis inte, nej nej tvärtom lät det som..men åså är han ju hockeyspelare..låt flosklerna tala:-)
Kommentera

Suffe: Ska väl tillägas att min Luleå halsduk var nerklotrad imorsse med olika perversa saker, som man bädar får man ligga:-)
Kommentera

Linkan: Och dessutom brukar han ju göra mål mot oss.Men nu är det slut med det :)
Kommentera

orion: Det märks att du verkligen såg kvartfinalerna mot Timrå! suck!
Hörde att kallio var nöjd med att få möta Luleå! Varför? Jo han ansåg att Södertälje var det tråkigaste laget att möta. Mot Luleå är det alltid fartfyllda matcher och ärligt spel...Det var vad Kallio tyckte alltså..Kul att höra..
Kommentera

Lövva: "lika gärna kunde ha..."
Jag formulerar om mej:
Det vore tråkigt om den sorts hockey Luleå spelar fick segra över skridskoåkande Frölunda...
Kommentera

orion: "Rockar röven av Lule". Jo visst, vann Timrå i fyra raka mot Luleå 2003 men det var en jämn tillställning som lika gärna kunnat sluta i 4-0 till Luleå.

Kvartsfinal 1: 3-2
Kvartsfinal 2: 2-1 efter sudden. Målet kom i den TREDJE SUDDEN PERIODEN!
Kvartsfinal 3: 4-2
Kvartsfinal 4: 1-0
Kommentera

Lövva: Om Timrå rockar röven av Lule med fyra raka borde det inte vara nåt större problem för Frölunda att göra sammalunda! Tro inte alltför mycket på er "fysiska" hockey.
Hinner ni ikapp dom?
Kommentera

Lövva: ja int psykas det inatt varjefall...*kollar i listan o räknar till en (1) halvsovande ughh ughh*
Kommentera

Linkan: Jag väntar fortfarande på det där riktiga psyk-kriget skall starata -bland lagen. Mne det kanske kommer först efter första matchern eller så uteblir det helt men det lär väl icke hända. Nr 18 lär trots allt regera!
Kommentera

Suffe: att söndra tröjjor är inget larv. Det är Patos!...*handräcker en indiantrasa till att träna med*
Kommentera

Linkan: Hjälp!!! kan man verkligen bete sig på det viset när det handlar om Frölunda prylar!! Slita sönder en sån raritet! nej så kan man bara inte göra... men en Luletröja däremot.. hmm... ja den skulle man ju kunna... nej, nej, ja ska fan inte va lika barnslig... och här med visar ja att vi VF:are står över sånt larv!
Kommentera

´Kom igen nu lule! :) synd ba att staois drog
Kommentera

Lövva: Helt rätt!
Nu är det krig även på min arbetsplats,(Jobbar med en tokig göteborgare) Har pryt hela personal rummet med halsdukar och anti Frölunda dekaler, plus att jag slet sönder hans guld tröja sen 03! Vi har redan börjat bråka och hetsa varann! Men en sak är vi överens om! Om Luleå åker ut ska jag ha på mig en Frölunda tröja under en match i semin på oslagbar! Åker Frölunda ut ska han stå med mig på H-läktarn med en Luleå tröja, och heja en hel match på bredaste Göteborska :-) Hur smart är han igentligen? Skulle Luleå åka ut? knappast? ha....
Kommentera

Lövva

Det är faktiskt lite kul att du skrev "Förlunda" två gånger... ;)

Jag tippar 4-1 i matcher till VF.

Kommentera

"Vi som var i Göteborg åker aldrig hem me sorg...
Traditionens makt är stor. Men hur stor? Dags för en av de största utmaningarna i Luleå Hockeys moderna tid. Förlunda, kanske världens just nu bästa lag. Förlunda, kanske elitseriens bästa lag genom tiderna.

Luleå. Laget som radade upp elva raka förluster under säsongen. Luleå som har använt sig av fyra olika målvakter i år.

Frölunda vann elitsrien förkrossande överlägset. Luleå fick kämpa för att nå slutspelet och säkrade platsen först i den 49:e omgången. Skilda världar - jo visst. Men egentligen, vem bryr sig? Nu är det slutspel. Allt kan hända, allt nollställs. De gamla rävarna kliver fram (framförallt Bulan och Åkerström) och Luleå visar prov på stor moral. Så varför inte en storsensation? Inget att förlora men allt att vinna. För Frölunda är det precis tvärtom. "Inget" att vinna men allt att förlora. Pressen är på dem.

Jag tippar aldrig emot Luleå och jag kommer verkligen inte att börja nu heller. Så jag säger 4-2 i matcher till Luleå! Luleå avgör den sjätte matchen hemma i COOP i sudden. Målskytt? Roger Åkerström.

För övrigt så kommer det arangeras en supporter resa ner till Göteborg, kvarsfinal 5. Så ni som är sugna - häng på! Hörde ryken om att "Vi som var i Göteborg, åker aldrig hem med sorg - vi som var i Göteborg HEJ HEJ" sjöngs friskt i Luleås omklädningsrum igår efter lottningen.
Kommentera

« · 514929