Luleå HF

SHL · 121408 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Bolivar: vi vann, vi vann. Tjihoo. Och Tero nollade. *strör vetemjöl på er alla*

En taktisk bra period och 2 mål i tredje, Isaksson och Renberg, så blir det 4-0. Glädjande att "Zero" Leinonen håller nollan. :-)

MoDo verkar hetare i andra perioden med Luleå gör målen. 

Hynning gjorde just 2-0. Samtidigt har DIF kvitterat mot FBK. Nu börjar det kännas lite bättre.

Äntligen mål i 5 mot 3. Obsut och 1-0.

Albert Hall: Vilken förkrossande seger det blev till slut... och vilka snygga mål det blev... och vilka otroliga målvaktsingripanden... för att inte tala om alla de konstiga domslut som domaren utdömde... eller var det så han inte gjorde.

Äh, sparka Uno Hedin

Portello: En av dom som brukar prata sport från Luleå heter Peter Sundqvist.

Portello: Är det inte Andre och L-G som pratar i webradion? Däremot dubblar ju "Mål-Janne" som back och linjeman. Vem kan bättre avgöra offside och icing om inte en back? :-)

Peter Eriksson från Bromma är kvällens huvuddomare.Till sin hjälp har han Jan Sandström samt Peter Sundqvist, båda Luleå.

Hmmm, visst har radioprataren från Coop samma namn som den ene linjemannen?

Portello:

Jag vill annars minnas att det var förvånansvärt många som faktiskt inte tippade Lule på kvalplats den här säsongen. Den enda jag med säkerhet kan minnas hade oss på kvalplats var tomten på Allehandan. Fast han har i och för sig haft samma dröm sex säsonger i rad. (Den största motiveringen han hade var att Bulan lagt av...)

Anrell hade Lule som fyra. Killen kan hockey.

Jaha ja, och för andra matchen irad så byter Leksand målvakt.Självförtroendet i Leksand finns inte.

På de senast sju perioderna har Leksand mäktat med två mål samt släppt in femton...

Kan inte vara kul att vara leksing den här säsongen.

I matchen mot HV gjorde dom 1-0 efter en dryg minut.Men efter 15 minuter så leder Hv med 4-1.

Vad var det många "experter" sa före säsongen? Leksand till slutspel, Luleå missar. 

MoDo har kvitterat.Bra.Nu ska vi göra mål också.

Så har fd Lulingen Ledin gett FBK ledningen med 1-0 mot SSK.

Salcin:Håller inte med dig där.Vi ska inte behöva vara oroliga för MoDo.Bästa för oss är en MoDo-vinst.

Kvällens match verkar inte ens visas på C-more surt sa räven när det är en så viktig match ikväll. Gissar att man får hålla sig till webbradion istället.

Albert Hall: Har ingen aning. Men det yr omkring sånt där fint vitt pulver i mängder. Beror väl mest på att det driver egentligen, bilen står inte direkt i lä. Nåja, man ska ju inte gnälla över det, det hör ju till det också.

Jag skulle i säga i värsta fall en hedersam uddamåls vinst:) Vi får ju se om jag får ge dig rätt eller inte om ett par timmar.

Vivix:

Den senaste tiden har jag faktiskt varit lite mer optimistisk. Då har det ju också gått ganska bra för Lule vilket ju bevisar det jag alltid påstått. Att jag är realist, alltså. Även idag är jag realist. I bästa fall en hedesam förlust.

Hur i bomben kan det snöa så mycket hos dig? Jag bor väl inte särskilt långt från dig (2 mil?) och här slänger det lite lätta flingor bara. Man behöver inte ens fundera på att skotta än. Värre var det på julaftan, dårå.

www.hockeysnack.com/medlem/Albert+Hall/filarkiv.php?showfile=julafton_2005.jpg

Portello: Se där, det tar sig. Men Renberg spelar bara inte, han gör minst 2 mål ikväll.:)

Paddan: Nu pratar du på något konstigt modospråk som ingen fattar, eller iallafall inte jag:)

Men det spelar mindre roll för allt är klart inför den stora segerfesten ikväll. Utom vinet då, så nu måste jag fara snart. Det är inte lätt att bo på landet när det ska snöa så satans mycket hela tiden. Kommer att ta en timme att bara få fram bilen:(

Vivix:En positiv sak inför dagens drabbning.Renberg spelar.

Det var ju bra.

Vivix: Albert har väl gjort sina små trevande försök, han är ju till och med registrerad på ultraoptimisternas sida: Svenska Fans. Portello finns det dock inget hopp om, han är för evigt förlorad till den pessimistiska sidan ;)

Vivix:

Jag brukar vara positiv.Dock inte idag.

Portello: Då får du nog allt ändra din inställning först! Du och Albert borde gå någon slags optimistkurs.

Vivix:Får man komma och våldgästa? Vinet kan du få behålla själv, men det andra lät gott.

Hoppas att du har rätt att vi vinner, men tyvärr tror Frölunda blir för svåra.

Vivix: Har du fixat block och taljor också, så du kan fira ordentligt?

Albert Hall: Nä nu har du också taskig inställning i vanlig ordning. Det är på tiden att vi vinner mot Frölunda nu. Vi ska vinna, jag tänker inte låssas om något annat resultat. Med andra ord det är en säker vinst ikväll. Har planerat att fira med oxfilé, gratäng och en flaska vin ikväll och det ska jag. Vi vinner, slappna av.

Portello:Jag tror inte alls det är omöjligt att slå VF idag. Kan Lule bara få till BP lika bra som det lät mot mora så kan det bli 3poäng, samt alla hjälps åt i det offensiva spelet och anfaller i rätt lägen. KÄMPA LULEÅ!!

Vivix:

Nej, detta är precis fel läge att möta Frölunda. Dom är ju inte precis proppmätta just nu. Jag hoppas ändå på en någorlunda hedersam förlust.

Portello: Vilken inställning! Jag tror som Sandström, vinst med 3-1. Kan bli mer också. Usch vad bra det känns idag, nästan oförskämt bra.

Portello: Men det löser du ju enkelt. Knyt bara den ena matchtröjan för ögonen och så stoppar du in de två andra i öronen så är du garanterad att varken se eller höra någonting.

Usch, har ingen som helst lust att se dagens match mot Frölunda.För man vet ju redan på förhand hur det kommer att sluta.Klarar vi förlora med mindre en tre mål är det bra.

Mår illa...  

HAHAHA...kan ingen kopiera hit det som signaturen Bauer skrev på Jespers sida om Ove Molin och Lasse Hurtig?

Salcin: Nu har man ändrat domaren igen på swehockey dömer gör Eriksson, Peter (ö)

Bissett19:
Kopierade det från Hockeyligan, så har väl blivit en ändring i sista minuten då.

Salcin:"Matchens domare HD Peter Eriksson, Bromma"

Referee: Ryhed, Lars Johan

står det på Swehockey!!

Karoliina:
Hemliga vapnet bra! Då kan man lungt lyssna på radion idag.

Jag ska strax veva igång en bulldeg. Här skall bakkalasas. Och vips är brynäsare chanslösa. 1-4 till LHF.

(Praetera censeo Gavleinem esse delendam)

Laguppställningen till matchen mot Brynäs, blir exakt densamma som matchen mot Modo.

Matchens domare HD Peter Eriksson, Bromma

Hoppas att Luleå får ordning på BP-spelet, det släpps in på tok för mycket mål i numerärt underläge.

Linkan:
Bäckis vart hem flugen med ett annat plan så han ska hinna vara med iaf

Bif_FANS: Tack för det!
tyvär tror jag Brynäs får svårt på lördag du vet vi kommer med en grym klack på åtta man från Piteå :-)
Hur blir det hinner ni få hem juniorerna?

jag vill bara säga grattis för i går det var väldigt starkt av er att vända:) men på Lördag blir det inte lätt för er..haha

Karoliina: JAG STÖKAR INGET.
Det var ju du som provocerade fram ämnet och dessutom föll det väl in i kategorin

Kvällens match.

Jag svarade bara på frågor.
I övrigt håller jag med

Karoliina: nu var jag orättvis. Fast du har ju lärt oss att Inte kliva in i NHL trådar. För att di var så fiina. Typ. Omvänt borde gälla *darrar med underläppen*

Jesper Jonsson: nu stökar du till här i fultråden. Fixa genast en egen fin filtmattatråd (av konstfiber) åt ert märkvärdigsvammel. *tycker*

Jesper Jonsson:
Dock verkar rangers kommit ner i en litet svacka nu , för spelet som jag såg i 2 första var inget direkt övertygande , och inte lämpligt med svackor med konkurent om divisions titeln ju

WarhawK: Visst. Men får väl vara nöjda med X borta. Du vet den italienska spelstilen.

Och obesegrade på denna supertunga roadtrip hittils. Förutom straffar mot caps. Och med tanke på vad de lirar med. Fan halva laget är ju phantoms.

Och hänga 3 PP på ligans bästa boxplay dessutom.

Jesper Jonsson: vem bryr sig om Hannula. Inte jag. Och inte du. Vem då?

Jesper Jonsson:
men just släppa sånna här poäng som dom gör lite mest hela tiden kan ju kosta dom hemma fördelen senare ju , såg dock inte slutet för somnade till lite

Kickan: Foppa är väl knappast uttagen för sitt målskytte
och valet är väl knappast mellan Holma och Foppa.

Frågan är väl däremot vad Hannula gör i konorna.

Men vem ids bry sig om landslag

WarhawK: ras och ras.
ok de släppte en pinne åt rangers men vann endå.

Och måste väl nästan varit snabbaste OT segern denna säsong iaf.

Kickan: jag vet. Men jag menar nu spegelvänt. Att du kunde få representera Finland i Sverige. Det finns väl en del sånna hedresuppdrag av allehanda slag. OJ: (Philly gjorde mål)

« · 671816 · »