Luleå HF

SHL · 121397 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
LL: Dalarna och Norrbotten har massor av likheter, kanske därför ..?

björn power: det är de orättvisa vinsterna som är skönast. Helst ska det vara så orättvist att man nästan skäms för de tre poängen...

Vi har nu förresten fyra raka trepoängare borta mot Mora, efter förlust i den första matchen lockoutsäsongen har vi sedan vunnit med 5-4, 4-1, 4-3 och 3-1. Genom åren har vi också tagit många vinster borta mot Leksand - verkar som om LHF trivs bra i Dalarna i största allmänhet. Förra säsongen blev det ju tex 10 av 12 möjliga poäng där.

Jesper Jonsson: ja, det är ju egentligen numerärt underläge så visst, eftersom vi vann kan vi vara snälla och säga att du fick rätt i båda dina profetior.

1-3, HÄRLIGT, HÄRLIGT men ...
Mitt hockeyhjärta säger mej efter att ha lyssnat på ett bra webradioreferat från Mora att vi vann mycket orättvist, hade inte inte sagt speciellt mycket ifall vi förlorat idag.

Men, men vi har själva varit med om många liknande situationer genom ären så ...

Ge järnet Lule !!

Hoppas att alla som gnällt på Surovy inser att han verkligen är bra.

LL: Surovy måååååååååååål. Hurra. Borta blir det vinst men hemma. Låter gott när Luleå gästar Gävle. :D

LL: ja dt gör vi

EN får väl nästan räknas som shg eftersom mora hade en extra attacker

Salcin: va? 1-3? Fan, onlinen på swehockey hänger tydligen inte med i dag - men skit samma när vi vinner :-) (för vinner gör vi väl nu, eller?)

Hoppas Modig får fortsätta i målet även mot Djurgården han har nu gjort 2 raka stormatcher.

LL: 1-3 Surovy tom kasse. Surovy 2p idag kanske blir proppen ur för honom nu då.

Aliline: bra, det kanske kan få själförtroendet att bli bättre för honom? Jag har ju bara sett honom spela en match (MIF borta på tv), men jag tyckte att han gjorde en hel del bra grejor då. Det kanske bara är lite självförtroende som saknas? Vi får väl se. Spännande minuter i Mora väntar i alla fall...

Aliline: Klantigt av Sandström att göra puck-out i detta läge blir tufft sista 2 minuterna.

Äntligen poäng för Surovy. :D

YES 1-2 Niinimäki och Surovy's första poäng

Salcin: Lugn, bara lugn, Lubos har öst lovord över honom så TS lider nog av det sk. LB-syndromet. Bäva alla es-motståndare from omg.12 och framåt!

mattias - 74:

den killen. Stavar som en kratta!

Salcin:

Brendl skulle ni ha tagit ist!! Verkar so om det inte finns nån hejd på din killen!

Jesper Jonsson: Med Surovy's lön skulle vi kunnat haft en hygglig center+back. Börjar bli Leska varning på honom.

tk75: sur-ove, kermit, och oilers förstaval

årets 3 floppar utan inbördes ranking

hur f*an kan han missa där ? SUROVY, Tomas sparka han !!

Jahapp, där kom 1-1. Inte oväntat med tanke på att LHF-spelarna envisas med att se till att bli utvisade hela tiden.

Aliline: det var ju min ena profetia

nu väntar vi bara på ett shg

LL: inget att vänta :((

LL: Men åååå Brendl :( Väntat med så många BP, skärpning nu.

Jesper Jonsson: fan vad mycket utvisningar vi drar på oss, det är inte bra.

BP igen. :( 3-5 nu.

björn power: eller så sitter han på porsöanstalten.

fast DIF är väl större risk

stolpe ribba stolpe modig pust stön

björn power: fortsätter han hela säsongen som han har spelat hittills så spelar han nog inte i elitserien öht nästa säsong utan i NHL.

bp nu håll ut nu
gubbar

Jesper Jonsson: Hur f**n ska vi bära oss åt för att få den gode Fredrik att skriva på för låt säga 2 år till (sedan drar han ut i vida världen för att skrapa ihop framtidskassan:). Mitt bästa tips är att en Luletjej som redan är etablerad på den lokala arbetsmarknaden kan fånga han för DÅ är han vår ;)
Är rädd att om inget speciellt händer så lirar han i DIF from nästa säsong :(

Salcin: Grattis, ni vinner nog idag. Mora skjuter aldelens för mycket för att ta hem denhär matchen :P

Modig verkar har gjort en bra första period 17-7 i skott för MIK.

Oj, 17-7 i skott till Mora i den första perioden. Då är det nog bra gjort av Luleå att vara i ledning.

kämpa luleå !!

han är kungen i höst

Jesper Jonsson: säger bara vem fan är renberg

tk75: HYNNING!!!!!!!!!!!!

Vår franchiseplayer strikes again

Portello: japp men du vet väl att danne tror att han silar

tk75: Tydligen Modig i mål.Hoppas att han kan spela lika bra som mot Brynäs samt MoDo.

jag tror på jämn match men i dag spelar luleå bra 60 min det är borta match .

Läste i dagens NSD om en intervju med Åkerström som redan blivit en klassiker. Jag hade inte sett den och kunde inte låta bli att söka igen den.

Att han kan hålla sig så kylig...

Portello: tippar brendl gör mål och luleå gör ett shorthanded

Bonäs norra: Jag tror det blir en rätt jämn match.Skulle tippa på uddamålsvinst för något av lagen.

Portello: jag menade mora luleå ,skall förtydligas

Bonäs norra: Skulle tro att arnio vill att Brynäs ska vinna idag.

arnio: vad tror ni om dagens match?

Aliline:
"Obsut hade mest speltid av alla i torsdagens omgång. 28 min, ca 3
min mer än alla andra."

- Så alla andra spelade 25 min? Snacka om sossehockey..

Albert Hall: Det blir väl fart på honom (poäng) när Bartecko kommer om inte innan. Får hoppas det. Trevligt att Omark fick göra sitt första elitseriemål. Såg highlights på hockeyligan.se, det var många snygga mål Luleå gjorde.

Mora-Luleå 061007: Får hoppas att K.K kan göra mål mot sin gamla klubb imorgon, det brukar ju heta Släkten är värst. hehe. Har Brendl gjort mål i varje match hittils? Han borde göra ES målrekord om han fortsätter så. Nån svacka borde han ha, hoppas det kommer mot Luleå imorgon.

Aliline: Surovy har varit bra i de senaste matcherna men han får bara inte in puckjäveln. Det verkar som förgjort och man ser hur frustrerad han är. Jag är ändå rätt övertygad om att det snart lossnar ordentligt för honom. Fast visst har han ändå fått oförtjänt mycket speltid de senaste matcherna men det kan nog ses som ett tecken på att Lener även tänker, åtminstone lite, långsiktigt.

« · 762917 · »