björn power: det är de orättvisa vinsterna som är skönast. Helst ska det vara så orättvist att man nästan skäms för de tre poängen...
Vi har nu förresten fyra raka trepoängare borta mot Mora, efter förlust i den första matchen lockoutsäsongen har vi sedan vunnit med 5-4, 4-1, 4-3 och 3-1. Genom åren har vi också tagit många vinster borta mot Leksand - verkar som om LHF trivs bra i Dalarna i största allmänhet. Förra säsongen blev det ju tex 10 av 12 möjliga poäng där.
Jesper Jonsson: ja, det är ju egentligen numerärt underläge så visst, eftersom vi vann kan vi vara snälla och säga att du fick rätt i båda dina profetior.
1-3, HÄRLIGT, HÄRLIGT men ... Mitt hockeyhjärta säger mej efter att ha lyssnat på ett bra webradioreferat från Mora att vi vann mycket orättvist, hade inte inte sagt speciellt mycket ifall vi förlorat idag.
Men, men vi har själva varit med om många liknande situationer genom ären så ...
Aliline: bra, det kanske kan få själförtroendet att bli bättre för honom? Jag har ju bara sett honom spela en match (MIF borta på tv), men jag tyckte att han gjorde en hel del bra grejor då. Det kanske bara är lite självförtroende som saknas? Vi får väl se. Spännande minuter i Mora väntar i alla fall...
Jesper Jonsson: Hur f**n ska vi bära oss åt för att få den gode Fredrik att skriva på för låt säga 2 år till (sedan drar han ut i vida världen för att skrapa ihop framtidskassan:). Mitt bästa tips är att en Luletjej som redan är etablerad på den lokala arbetsmarknaden kan fånga han för DÅ är han vår ;) Är rädd att om inget speciellt händer så lirar han i DIF from nästa säsong :(
Albert Hall: Det blir väl fart på honom (poäng) när Bartecko kommer om inte innan. Får hoppas det. Trevligt att Omark fick göra sitt första elitseriemål. Såg highlights på hockeyligan.se, det var många snygga mål Luleå gjorde.
Mora-Luleå 061007: Får hoppas att K.K kan göra mål mot sin gamla klubb imorgon, det brukar ju heta Släkten är värst. hehe. Har Brendl gjort mål i varje match hittils? Han borde göra ES målrekord om han fortsätter så. Nån svacka borde han ha, hoppas det kommer mot Luleå imorgon.
Aliline: Surovy har varit bra i de senaste matcherna men han får bara inte in puckjäveln. Det verkar som förgjort och man ser hur frustrerad han är. Jag är ändå rätt övertygad om att det snart lossnar ordentligt för honom. Fast visst har han ändå fått oförtjänt mycket speltid de senaste matcherna men det kan nog ses som ett tecken på att Lener även tänker, åtminstone lite, långsiktigt.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?