Jesper Jonsson: Jag börjar bli gammal och snäll. Jag orkar inte gnälla på virrpalliga domherrar då deras inkompetens drabbar båda lagen. Det gjorde jag förr och fick dåligt rykte. Man har motvilligt accepterat att nivån är så usel, fast å andra sidan är ju även spelarna på en usel nivå i Elitserien, det är ju alltid en fröjd att se hur spelet utvecklats i NHL. Här blir det bara sämre och sämre. Chabada blev väl matchens lirare för att han skrivit på för tre år till. :)
(Hur kul är det att gå tillbaks till jobbet direkt efter en match...*suck*. Releasehets och jag är ungefär två veckor efter, gulp...)
Vi är dåliga och Malmö sämre. Taffligt målvaktsspel, försvarsspel och anfallsspel. Kostade ju 250 spänn till LL:s arbetsgivare för att ge oss tre friska pinnar. Renberg var usel, lika bra att erkänna det, fast å andra sidan så räddade ju han poängen mot Mora. Flyttade han månne sig själv från andrakedjan? Många nya hack i sargen blev det iaf, nästan efter varje byte. Kaptenen är inte nöjd. Nu följer tre riktigt, riktigt tuffa matcher mot pånyttfödda TIK, hemmastarka Modo och sedan Färjestad på torsdag.
6-2 och Hynnings fjärde poäng i matchen (1+3). Nu ska det fan i mig vara klart, annars är det dåligt bortom beskrivning. Även Saravo har förresten en bra dag med 2+1.
Bolivar: Att spelet var krampaktigt fram till 3-2 förvånar inte. Kvällens match får inte sluta med annat än tre poäng, så är det bara. Helst ska det bli mer än så, men det blir kanske svårt.
LL: Eftersom både Mora och DIF är med i striden kring strecken är kanske oavgjort ett bra resultat. På webradion låter som att Luleås spel lät det som att det vrit krampaktigt fram till 3-2. Nu väntar ett 4-5 under 1.23 i början av tredje. Klarar men det tror jag det fixar sig ikväll.
4-2 efter två perioder, bara att hoppas att Luleå inte börjar backa hem för då går det åt skogen. I övriga matcher verkar resultaten gå våran väg just, Skellefteå ligger under med 4-0 och Frölunda med 4-1, och nu gjorde DIF 3-4 mot Mora. I den sistnämnda matchen kan man dock diskutera vad som är ett bra resultat, det vet vi egentligen inte förrän längre fram i serien.
Men viktigast av allt är att Luleå måste se till att börja plocka poäng igen.
Fan också, knappt har man hunnit se att det står 1-0 till Luleå innan man släpper till en kvittering. Jag hoppas verkligen att jag har fel, men känner mig inte alls optimistisk inför den här matchen. Usch.
20 Lindgren: LHF deltog i de kvalserierna, men då som division I-lag. Sedan vi gick upp i elitserien har vi aldrig behövt kvala för att hålla oss kvar.
Brynäs har väl varit bogeyteam redan innan 1993? 1988 snodde man poäng (kvitterade med 17 sekunder kvar i Gävle) och förpassade Lule Hockey bort från SM-spel. 1989 var det dags för båda lagen att för första gången spela SM-kvartsfinal (1966 och '67 oräknade) med känt resultat.
Och Lule Hockey deltog i Kvalserien till Elitserien vårarna 1980 och 1983.
Någon journalist, glömt vem har likant säsongen LHF med ett fotbollslag utan mittfält. En center i hockey utgör mycket hårdraget mittfältet. Fyndig och träffande liknelse tycker jag.
Inte kasta klubborna i sjön, vi har ett bra lag i uppställningen men saknar minst 2 spelande backar och en toppcenter som kan mata våra många duktiga kantspelare med vettiga passningar. Tänk er spelare som Lubos,MR, Chabada, Surovy, Hynning, Omark klasspealre allesammans men dom behöver framspelare.
Floppen är väl Kerman, Jesse är ju ung och lovande men ingen färdig es-spelare, så är ju livet, man har ingen garanti för något. #14 och 34 däremot är ju värda varenda krona tycker jag, Pukka gör oxå sitt jobb, en defensiv brunkare som kastats in mitt under pågående säsong, "no more no less". Däremot är det ju helt klart att firma Kerman Niinimäki borde ersättas å det snaraste, det gäller bara att få någon som vill ta över kontrakten så vi kan testa 2 nya torpeder.
En annan sak, Mattias Modig är fr.o.m NUU vår 1:e målis allt annat är svammel och kan inte Tero arbeta under detta så löser vi den "barnrumpan" från det oket och satsar på David Rautio!
Jahaa, 1-4 borta mot ett förmodat topplag, inte så mycket att säga om. Jag kan acceptera detta resultat borta mot lag som FBK,VF,LHC och i år MooDoo och TIK. Värre är att tosrka borta mot DIF och hemma mot MIK å BIF med knappa siffror.
NU har vi 2 O-T-R-O-L-I-G-T viktiga matcher framför oss, minst 1 pinne borta mot MIK på måndag samt en seger hemma mot MIF på torsdag, inget annat gäller!!!
Karoliina: Svårt att svara på, fast hur konstigt det än låter så verkar det saknas vilja att vinna matcher. Trots att matchen mot Brynäs var en sk 6-poängsmatch fanns det ingen som var villig att smälla på eller kämpa det där extra som behövs. För många glidare helt enkelt.
Salcin: vad äre som felar. Förutom allting då? nåväl, jag har kanaliserat min ilska på annat. Betalade för min HS+ då jag likaväl är inloggad här. Och oj vad förbannad man blir. Inte för pengarna men för krånglet. Måste väl finnas enklare sätt att pynta in ett par hundra spänn än att behöva skapa sig en massa fejkade mailadresser...
Nåväl. Jag har betalt och väntar mig nu ovationer och tacksamhet. *fLiina*
I dag är jag också pessimist. Frågan är inte om vi förlorar utan bara med hur mycket. Jag säger att Linköping skickar hem oss med en förlust med minst fem mål.
Den 2 mars 2007 ca kl 21.15 kommer Brynäs att förpassa LHF till sin första kvalserie i Elitseriehistorien. Vårt ständiga bogeyteam från 1993 och framåt gör helt enkelt bara sådana saker."
Jag bygger dessutom på visionen med:
Sop-Bäckström, som egenhändigt kommer att spela bort alla medaljchanser i JVM, kommer att göra de avgörande poängen i matchen och spela som en demon...
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
(Hur kul är det att gå tillbaks till jobbet direkt efter en match...*suck*. Releasehets och jag är ungefär två veckor efter, gulp...)