björn power: jag tror att vi kommer att spöa skiten ur Brynäs, eller i alla fall slå dem relativt säkert. Vet inte om du såg intervjun med Renberg på TV4, men han erkände att pressen från kvalhotet har legat tung på laget sista tiden och att det har varit jobbigt att bära (inte exakt de orden, men den innebörden i alla fall). Med andra ord borde det kunna bli mer fart på grejorna på fredag. Iofs finns förstås också risken att luften går ur laget när man slappnar av, men den risken ser jag som rätt liten.
KANON att mitt tips och LHF:s negativa trend med idel icke segrar i kålleseum sedan dec.-00 sprack ikväll, jag är såå jävla glad :D Fyy fasen vilken nervpärs detta är, samtidigt som jag är glad som ett litet barn på julaftons kväll lider min mage av ett begynnande öppet magsår inför fredagsmatchen. Då vill jag sååå gärna att vi "knäpper" pölsorna från att ta 4:e platsen, samtidigt som vi då själva cementerar vår 14:e? raka slutspelsplats. En liten tröst för allt ont dom orsakat vår hokkystory vore det allt.
Nu fyller vi Delfinen på fredag, allt annat vore skräp!
Bolivar: det är sant, vi har faktiskt inte haft ett vidare lätt schema på slutet. Efter uppehållet har vi på de hittills sju spelade matcherna trots allt bara två nollpoängare. Två treor, två tvåor, en etta och två nollor - inte så himla tokigt ändå.
Bolivar: kanske var det ändå torsken mot FBK som fick laget att vakna och inse att det måste jobbas i minst 60 minuter i varje match. Inställningen har varit mycket bättre efter den matchen.
Portello: Ja, hade man visat denna vilja i några matcher till tidigare på säsongen hade vi varit klara för länge sedan. Nåja, huvudsaken det inte är för sent.
LL: Nej, dom gör verkligen sitt jobb. Dock tycker jag fortfarande att Hynning och Omark ska byta plats. Hoppas bara nu att Janne inte åkte på en hjärnskakning. Pinsamt däremot hut MoDo och HV verkar uppträda så här i slutet. Man kan ju bara hoppas att dom inte är inne i slutspelstempo när det väl börjar.
Vi har ganska bra chans att nå slutspelet även vid noll poäng mot Brynäs. Modo vill antagligen ha revansch för 2-5 i dag, och LHC lär knappast hålla igen mot DIF så det vore knappast särskilt sensationellt om det blir hemmasegrar i de matcherna. Sedan måste ju även Frölunda vinna mot Timrå, det är inte säkert att två pinnar räcker för att passera oss då vi har +7 mot deras +4. Uddamålstorsk för oss innebär att Frölunda måste ta tre pinnar på Timrå, vilket de förstås mycket väl kan göra men större sensationer än att de skulle tappa pinnar till Timrå har inträffat. Spelet kommer att passa TIK som hand i handske eftersom Frölunda måste anfalla och TIK kan då ligga och avvakta på det sätt de är så bra på - och glöm inte att pressen på VF nu kommer att vara GIGANTISK. Varken mer eller mindre. Tänk er själva hur reaktionen i Scandinavium ska bli om det kommer upp ett snabbt 0-1 i HV-SkAIK...
Bolivar: JAAAAAA, den pinnen kändes som en seger efter att vi blivit kopiöst nerpressade sista fem minuterna.Nu har vi allt i våra egna händer mot Brynäs.
...och 4-4. Måste erkänna att samtidigt som man är nervös så finns det något slags perverst nöje i det här. Ingen kan ju säga att det är tråkigt i alla fall :-)
Tycker lite synd om Chabada och Kerman som måste släpa runt på en totalt förvirrad Hynning. Antingen är #17 så nervös att han håller på att skita på sig eller så tänker han på vilka feta kontrakt han ska skriva på efter säsongen.
Salcin: Och MoDo har mäktat med hela elva skott på två perioder.Betyder verkligen Sundström så mycket? När han är med så är hela MoDo bra.När han är borta går det betydligt tyngre.
LL: Usch, vilken pärs det här är.Hjärtstillestånd är inte långt borta. Vi bara måste ta poäng i den här matchen eftersom att ALLA andra resultat går emot.Om tipstecknen står sig kan även Skellefteå gå till slutspel.
Bissett19: just nu känns inget skönt, man är mest illamående av nervositet. Egentligen rätt patetiskt - det är ju trots allt bara hockey vi pratar om, men så är det.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?