Luleå HF

SHL · 121203 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
Skrpar man på ytan så lovar jag att man hittar en rad med olika faktorer som gör att Chrunak kände att enda utvägen var att skicka in en avskedsansökan. Hans "uttal" om Lahti var förmodligen bara droppen som fick bägaren att rinna över.

Är lite inne på det LL skriver om, "så här har vi aldrig gjort förut, varför ska vi göra det nu" - snacket. Kan ha blivit för mycket.

Sen så hade han, som så många andra inom Luleå hockey fiender inom föreningen. Tyvärr är det ju så, allt för många ser till egen prestige framför klubbens bästa.

Tycker det är synd att Chrunak har avgått men han är långt ifrån oersättlig. Chrunak-effekten som så många hade hoppats på uteblev dessvärre

Bolivar: Man kan ju säga att de flesta resultaten gick våran väg.Förutom att vi inte vann samt att Brynäs fick ett poäng.

På torsdag MÅSTE det bli en trea.Annat finns inte.

Ikväll tog Brynäs in en poäng på oss men vi ligger fortfarande åtta. Nu gäller det att vinna mot SSK på torsdag.
Trist att Chrunak lämnar. Trots en oerhört dum kommentar så har han bidragit till mycket positivt runt klubben.

Eran Chrunac är över i LHF. En minst sagt turbulent tid, började ändock bra men blev väldigt kaotisk med OBOL för att senare ta en positivare vändning igen med övertagandet av hallen.
Nåja, allt som hänt är kanske inte kopplat till Chrunac men färgstark var han. Nu är det över och hoppas att föreningen lyckas rekrytera en kompetent person på posten.

Metal Guru:
Har man klagomål får man lämna in formella klagomål till Peter Andersson istället för klaga i media , klagar man i media tycker jag det helt rätt tränare eller andra personer inom klubben ska riskera böter beroende på vad som sägs

mattias - 74:
Om man oväntat förlorat poäng så är det väl klart att det är befogat, åtminstone för egen del.
Frågan är väl mer om det är varje gång är befogat från en objektiv synvinkel.

Metal Guru:

Finns väl knappast nån som klagar om det inte är befogat ?

mattias - 74:
Jag tror du underdriver. Jag är säker på att det klagas på domaren efter VARJE match. Men det behöver ju inte betyda att det ALLTID är befogat att klaga.

Det KAN ju vara så att någon tar ut sin besvikelse på poängtapp/förlust på det som är politiskt korrekt i alla läger. Förutom domarlägret då.

Och det är ju så det ska vara, eller hur.
(Och det har ju inte heller med Mora att göra...)

Metal Guru:

Nej, sedan var inte det det var frågan om utan jag menade att han är knappast ensam om att kritisera domare. Det görs i princip i varje match.

Dock kanske hans exakta ord var korkade men jag förstår om vissa tränare m.m reagerar för svenska domare är ju inte bra eller hur ? Sedan att de var mora de mötta har absolut ingenting med saken och göra.

mattias - 74:
Såg du matchen?

Lövva:

Vad har han att skämmas överr ??

Chruak borde få tapperhetsmedalj istället som kritiserade lahti. Domarna har för mycket makt inom svensk hockey så det är bra att tränare ledare och spelare samt tom sportchefer säger vad de tycker. Undrar om Peter Andersson sett matcen ?

LL: Personligen trodde i alla fall jag att herr Chrunak skulle lyckas förändra klubben, rensa ut ett gäng gamla stofiler som varit med alldeles för länge. Men det märktes väl rätt snart att det var ett omöjligt uppdrag även för honom, LHF styrs och kommer alltid styras av den berömda maffian så länge dom är vid liv. Vilket bara är 30-40 år till får man hoppas, så någon gång runt 2040 kanske vi kan ta nästa steg i klubbens utveckling.

Lövva: det jag omedelbart tänker är att jag undrar hur mycket det här bara var ett svepskäl för att bli av med honom. Uttalandet (eller "uttalande" är väl egentligen fel ord, det var inget officellt och han visste inte att en journalist hörde det) var jävligt korkat, men nog känns det som moralpanik att han ska få foten för det - för foten får han, det är rätt uppenbart om man läser lite mellan raderna.

Jörgen Eriksson
Anders Sundqvist
Johan Strömwall
Hans Chrunak

Alla har de gett upp/tvingats bort under de senaste åtta åren. Ni får dem förmodligen aldrig att säga det offentligt, men eftersom jag hade rätt mycket med både Jörgen och Sunken att göra och därmed såg det med egna ögon och således var ganska insatt i vad som hände under de åren så vet jag att bägge två kastade in handduken till stor del för att jobbet som klubbdirektör i Luleå Hockeyförening i många avseenden är som att vara dagisfröken åt en massa griniga femåringar, fast femåringarna är i 40-50-årsåldern. "Nää, så kan vi inte göra för det har vi aldrig gjort förut" var dessutom i alla fall då ett förshärkande synsätt hos många inom föreningen, och minsta lilla förändring mötte ett massivt motstånd. Jag har inte samma insyn längre sedan jag flyttade från Luleå, men det lilla jag vet tyder inte på att särskilt mycket har förändrats.

Sedan vet inte jag hur mycket Chrunak har varit inblandad i saker och ting på senare år, kanske har han gjort en massa grejor och kanske har han inte gjort ett smack - men jag har hur som helst lite svårt att se att det han sade om Lahti är det enda skälet till att han får sparken.

Lövva:

Plötsligt?
Hade han något annat val efter sitt något oövertänkta uttalande?

Nu har Chrunak sagt upp sig. Känns lite plötsligt...

Portello: Jojo och man tror på Rödlufvan också:)
Så länge Matte Modig:s farbror har fingrarna i syltburken törs dom inte säga att Gusten är 1:a!

Lindberg Råkkar: Det man såg av hockeykväll så verkade Gusten väldigt bra idag, igen. Nu borde det väl det vara slut med tränarnas tjat om att vi inte har någon utalad förstemålis.

Bolivar: Ja dessvärre var man tvungen att se på skiten.
Bartecko är lat och loj i ännu en match, börjar bli dags att sätta han en sväng på läktaren oxå. 2 fiskarmål mot ett huvudlöst VF säger ingenting.

Jesper Jonsson: Och nu är sändningen igång i alla fall.

Bolivar: yeah kickass

landslagsjanne strikes.

LL: Och nu gör vi mål i PP. Mot FBK. Härligt.

Utvisning på en FBK-spelare, då har vi nog chansen att få ut pucken i mittzon i alla fall :-)

LL: Hittar ni någon info angående sändningen? Just nu får man lyssna på web-radion men det är ju inte riktigt som att se matchen.

Lindberg Råkkar: nej, det känns inte som om man missar så mycket. Jag räknar inte med några poäng i dag, det är väl mer eller mindre bara att man hoppas att de ska hålla siffrorna nere till acceptabla nivåer.

LL: Inte lär vi få se nå hockey heller, oddsen att dom får igång det nu känns inte direkt goda.
Aja vi är säkert utspelade så man missar inget av värde.

Jesper Jonsson: 14-5 i skott till FBK: Låter som om Luleå har dominerat spelet totalt... eller kanske inte. Men iofs bra att bara släppa in ett mål på så många skott, fast nu vet man ju förstås inte hur farliga skotten har varit.

Jesper Jonsson: Men det hindrar inte FBK från att sätta 1-0

Jesper Jonsson: kvällen smatch verkar snöat bort eller så.
SkitPPV

tk75: Med hela hallen full av fulla gruvisar kan det väl inte bli annat än fiaskomatch idag?

Läge köra

Ni som är fulla är ni redo?
Eller
All vi som är fulla klappar nu?

nu är bara att ladda om i dag gäller mora det skulle vara så skönt med andra raka segern på hemma plan själv missar jag matchen är i finland över helgen .

LL: Nej vi är rätt kass. Bara att hämta tre poäng imorgon, grattis.

Dysso: det är iofs sant, Mora verkar vara ett riktigt bogey team för HV.

LL:

Mora spelar väl alltid bra mot HV, dra inte för stora växlar på det. :)

Lindberg Råkkar: ja, vi ska inte glömma att det är en helt annan sak nu när vi förväntas föra spelet. Tror att första målet kan bli viktigare än vanligt. Dessutom verkar Mora ha spelat bra mot HV så vi får absolut inte underskatta dem.

Hannu Neimi: Ja nu är läget omvänt mot på slutet, imorrn är man stora favoriter och att lyckas vinna 3,4 kanske 5 raka segrar gör enormt mycket för tabellpositionen i en jämn serie.
Så länge vi inte kommer ut och är åskådare i 1:a perioden utan man kämpar och visar att man vill kommer jag vara nöjd oavsett slutresultat.
Undrar om Arvedsson vågar fortsätta med Lasse Johansson i kassen eller om han väljer sitt "säkra" kort Pitkämäki.
Imorrn hoppas jag på det bästa men är beredd på det värsta.

Matchen mot Mora är lite lurig, vi var i ett liknande läge ifjol. Relativt formstarka och föll hemma mot MIK med uddamålet.

Portello: Pukka kan väl låna ut till löven eller piteå .. när nagge blir hel .

Bolivar: Knappt att man tror det är sant att vi har vunnit med 6-0 mot Frölunda.Och på bortaplan dessutom.
Men nu är det bara att glömma gårdagens match och börja focusera på matchen mot Mora.En seger där skulle vara riktigt skönt.Synd att man missar matchen pga jobb.

Lite saker om olika spelare i Luleå:

Obsut: Måste ha tagit petningen på väldigt bra sätt.Har varit genomgående bäste back sedan han fick spela igen.Hoppas att det fortsätter så.

Ejdepalm: Växer allt mer eftersom serien fortlöper.Vågar ta offensiva utflykter.Riktigt kul.Förläng kontraktet.

Pukka: Bryt efter den här säsongen.Håller inte.

LL: Själv blev det en whiskey efter slutsignalen för just nu känns det riktigt bra.
Lovade en kompis på jobbet att följa med till Gävle på lördag för att beskåda hur våra bottenkollegor spelar. Får väl jubla om dom spelar oavgjort. Våran match får man väl se i efterhand.
Som jag skrev tidigare är lördagsmatchen riktigt viktig,

Bolivar: jo, på lördag har vi ju chansen att skapa lite andrum nedåt, Brynäs möter SSK hemma så minst ett av de lagen kommer ju att tappa poäng. Nu ska vi dock komma ihåg att lika bra som det brukar gå på bortaplan mot Mora för LHF, nästan lika svårt brukar det vara hemma mot samma lag av någon märklig anledning.

Men skit i det, just nu tänker jag njuta av den här segern en stund till.

Skönt att vi fick in lite mål också. Före DIF-matchen hade vi -18 men nu är det -9 i alla fall. Bara målskillnaden kan ju vara värt en poäng.
Hoppas nu att den goda formen sitter kvar till nästa match. Den är egentligen ännu viktigare än dagens.

LL: Snacka om effektiva. Man fick 5 mot 3 i 25 sekunder. Det tog 6 sekunder innan Petter satte 1-1.

Lindberg Råkkar: nej, han spelades fram av... Osmo!

Här är stats från den matchen, spelades den 10/12 2000:

50.15 2 - 3 EQ LHF 21. BURSTRÖM, Anders
(23. SOUTUKORVA, Osmo)
47.30 2 - 2 EQ LHF 6. SVENSSON, Fredrik
(41. EDSTRÖM, Lars)
Second Period
30.48 2 Min LHF 5. LINDBERG, Torbjörn TRIP
25.43 2 - 1 EQ VFHC 14. CARNBÄCK, Patrik
(26. STRÖM, Peter
22. HUSELIUS, Kristian)
First Period
17.20 1 - 1 PP2 LHF 9. NILSSON, Petter
(26. HUCZKOWSKI, Hans
14. KUCERA, Jiri)
17.14 5 Min VFHC 30. JOHNSSON, Jonas CHE-B
17.14 20 Min VFHC 30. JOHNSSON, Jonas GA-MI
15.39 2 Min VFHC 16. IKONEN, Juha INTRF
06.04 2 Min LHF 17. HEDSTRÖM, Jonatan ROUGH
06.04 2 Min LHF 17. HEDSTRÖM, Jonatan ROUGH
06.04 2 Min VFHC 9. RAHM, Nicklas ROUGH
06.04 2 Min VFHC 9. RAHM, Nicklas ROUGH
02.54 1 - 0 EQ VFHC 22. HUSELIUS, Kristian
(14. CARNBÄCK, Patrik
30. JOHNSSON, Jonas)

Det fanns faktiskt en spelare till på banan i dag som var med då, Kalle Fabricius spelade i en kedja med Micke Lövgren och Lasse Edström.

LL: Framspelad av Bulan är min gissning, han var i alla fall i högsta grad delaktig i den segern. Aja bara vänta till 2014 till nästa gång det händer då.

H-Ä-R-L-I-G-T är bara förnamnet denna kväll...:-D

LHF alltid!

tk75: grattis. :)

tk75: Man får gratulera i förskott då. GRATTIS!

bättre present kan man inte be om fyller år i morgon :))

LL: fan vad skönt. att vinna med 6-0 borta i skandinavium. helt underbart.

LL: Gusten var kung.
36 svs 100%
spec 1a var oerhört viktigt och så fick vi 2 oförtjänta.

Men därifrån var vi bättre.

och 6-0 är ju bättre än 7-1

« · 950004 · »