Luleå HF

SHL · 121164 inlägg · 893 ämnen

Kvällens match

Sv: Kvällens match
ajon: US of Dollar vs Canada of "We know best who to play hockey" 1-4

"Svedsko ska spöa hockeyns goonisar igen imprgon kväll, håller helt med Wikegård (*viftar med händerna i luften* samtidigt som han säger ung."go home and keep quiet"!)

Hejja Sverige (vi vinner pga av vårt "djävlar anamma!" till offensivt självförtroende!)

(Charlotte Kalla får oss säkert att fälla glädjetårar på lördags-förmiddagen oxå, vicken 20-årig SVENSK TJEJ i en av världens tuffaste konditionsidrotter ALLA kategorier!!)

Sverige ÄR fantastiskt!!!

PEN: nej det är ju Mora-Brynäs som går på c+ imrron. Våran match går ju på ppv med början kl18 imrron.

ajon: Har inget med trav att göra, C+ har lagt den tiden så dom kan koppla på NHL efter den matchen om det går någon match!

Linkan: ja synd bara att mitt lag skellefteå har match kl18. På grund av det där förbaskade Travet i Karlstad. Så nu missar man ju dom första minuterna men det ska nog gå bra .

Linkan: Det är så en lördag ska vara :)

Lövva: skönt med vm-final, lite synd att dom inte visar usa-kanada. Blir mycke sport imorgon skidor hockey och hockey, härligt!

ajon: Sweet! Tack för tipset!

Lövva: dom ska visst ha ett samandrag av matchen USA-KANDA PÅ Eurosport2 kl23.15 ikväll.

ajon: Jävligt skumt då Eurosport 2 har sänt flitigt från JVM, men nu när det är semifinal avstår man.

Och ironisk är ju att Sveriges match sändes både på Eurosport2 och SVT24 men USA - Kanada inte på någon. Riktigt synd.

Lövva: tyvvärr inte.

Visas inte USA - Kanada på någon kanal?

Linkan: Nu nätade Patte. Kul!

Det finns väl någon lag som säger att ifall man tar in någon utifrån måste annonsering ske. Värvar man internt behövs dock inte det. Tycker det är sunt att man söker brett. Klubbdirren ska inte coacha laget utan coacha kansliet och föreningen.

Poffa: Aha, hade missat det. Jaja, spelar ingen roll nu. Nu är det ju bara final som gäller!

JAAAA! VM final närmast! Så jävla starkt! Patrik Berglund är kung! Många som är det i småkronrorna dock!

Riktigt grymt!

Lövva: Det där med att komma till skott är borttaget sedan länge.

Lövva:

508 - Straffslag

a) Fem omständigheter krävs om ett straffslag ska utdömas om en spelare hindras otillåtet bakifrån:

- Förseelsen måste ske när pucken är utanför spelarens försvarszon
(helt över den blå linjen)
- Den anfallande spelaren måste ha puckinnehavet och kontroll på pucken.
- Den anfallande spelaren måste ha hindrats otillåtet bakifrån.
- Den anfallande spelaren måste ha gått miste om en rimlig målchans.
- Den anfallande spelaren med puckinnehavet och pucken under kontroll
- Har ingen annan försvarare att passera annan än målvakten

Sudden. Fyfan, längesen man var såhär nervös.

Givetvis är det ingen straff då svensken fick iväg ett skott. Wikegård borde nog läsa på regelboken

Tycker Sverige tappade insiativet i den andra perioden. Tyvärr var också ryssarna mål en stor målvaktstavla.

Är dock inte orolig för att Sverige ska bli nollade, men däremot kommer det nog att krävas att dem ej släpper in något yttligare mål.

Lövva: Överlycklig...Njae, men det värmer att få dra på smilbanden ibland. Vore jag Luleåfan skulle jag vara bedrövad - det är ju inte direkt tecken på en organisation som besitter ett kontaktnät och kompetens för elitverksamhet.

Metal Guru: Skulle inte du skaffa ett liv?

Lövva: Jo men inte i bilen på väg dit, men visst kan man ta maten och sätta sig i tv rummet, det är ju ändå semi för guds skull.
Amen.

Linkan: Tyckte dem började lite segt men spelade upp sig rejält ju längre perioden gick. Nyckelspelarna som Hedman och Patrick Berglund fortsätter att spela stabilt, vilket naturligtvis är A och O om vi skall slå ryssarna.

Har dem inte 24:an uppe i Långnäs? ;)

Lövva: bra första period ser ändå hyffsat ut nu missar man nästan resten av matchen svärmor bjuder på middag, just idag FAN!

distanserad:
ledsen, men det finns ingenting med ditt sorgliga lekamen som går att uppfatta som humoristiskt. iväg nu och skriv mer meningslösa inlägg runt omkring så du känner mening med ditt meningslösa liv.

distanserad: Du måste ju vara överlycklig

Haha.. såg att Lule annonserar efter en klubbdirektör på hockeyligan.se.. De är för roliga. Sorgligt att man måste annonsera ut tjänsten... intresserade bör nog redan uppfattat att tjänsten är ledig. Helt fantastiskt - inte en enda intresserad med andra ord. Konstigt? Nä.

Linkan: Tror vi har en bra chans, men det gäller att inte släppa för många spelvädningar då ryssarna är ruskigt effektiva i just dem. Samtidgt måste Småkronorna visa stort tålamod då Rysslands defensiv också håller väldigt hög klass. Att ta sig igenom försvaret är näst intill omöjligt så skott utifrån lär krävas.

Men jag tror det blir vinst, 3-2 till Sverige. Möller gör två mål och Kristoffer Berglund ett.

Linkan: Men då ska han ju också vara matchtränad och frisk.

Han har ej spelat en match på två och ett halvt år, och att han för närvarande är frisk är ju knappast en garanti på att han förblir det.

Lövva: har vi nån chans idag mot ryssarna? hoppas det bär hela vägen!

distanserad: dom flesta behöver ju inte vara i LHC eller HV första lina men utan tvekan besitter han dom kvaliterna förutsatt att han är frisk.

distanserad: Du har väl förmodligen aldrig ens sett han spela.

För övrigt heter han Orszagh.

Linkan: "en frisk och kry Orzsagh skulle gå in i dom flesta 1 linerna i ES"

Du måste skämta.

Lövva: Jämför dom spelare du vill ha och den jag vill ha!? av dom spelarna vet vi alla att en frisk och kry Orzsagh skulle gå in i dom flesta 1 linerna i ES därför kan jag tycka att han man ska värva Orzsagh. Tror inte han skulle vilja spela i ES om han visste att knät inte håller. Samtidigt är det som du säger hans skadehistorik är inte den bästa, men det är ju risken man tar. bära eller brista liksom.

Hjalmarsson vill jag gärna se i Luleå men för det är han inget svar på den kris som finns idagens LHF, det vi behöver är spelare som vågar och vill vinna, lite som Surovy och Renberg, lite pondus och kvalite.

Linkan: Hur kan du hela tiden nämna att han och han inte är ett säkert kort men samtidgt prata om det osäkraste kortet som finns på spelarmarkanden?

Alla är väl bekanta med Orszaghs skadehistorik vilket gör han till ett väldigt osäkert kort, eller?

Lövva: eller en ny Cory Larose....nä för fan värva hem Orszagh. Vad har Hjalmarsson för rutin eller för den delen hur säkert kort är han? nada sip för ingen vet vad han går för med mycke speltid i elitserien.

Linkan: Våga chansa? Det är ju det vi har sysslat med i två tre år nu.

Lundberg är helt klart en bättre värvning. Sen kan man ju även vända blickarna bort mot AHL då det säkerligen finns en hel del missnöjda spelare. Även en ansträngning av att få hem Hjalmarsson är ju att önska

Lövva: säg nån bättre värvning? vi måste ju våga chansa lite.

Linkan: Självklart går det att göra det, men om han bli skadad 1:a februari så står vi där utan ersättare till den skadade "stjärnvärvningen"

Lövva: Så du menar att det inte går att skriva, att kontraktet bryts om Orszagh blir skadad?

Linkan: Finns nog inte så mycket tid för ett try-out kontrakt då transfer fönstret stänger den 31:a januari.

Klantigt av Luleå vore om dem värvade en spelare med den skadehistoriken

Lövva: Klantigt av Luleå om dom inte skriver ett bättre kontrakt, givetvis måste det finnas try-out kontrakt eller nått liknande.

Lövva: Jag kan då garantera att han skulle hinna producera en hel del poäng, om han får lite match träning! bättre att ta det som finns tillgängligt än att lita på detta sopgäng.

Tänk så lite som behövs om Bartecko får en lekkamrat som Orzsagh vips så vinner vi matcher igen.

Linkan: Vad skulle du säga om vi värvar Orszagh för våra sista pengar, han spelar fem sex matcher, gör bra ifrån sig men för att sedan gå sönder och inte spela något mer under resten av säsongen?

Lövva: Boxplay tycker jag vi redan har rätt spelare typer till, det är tränarna som ska sälja sin ide bättre.

Men jag välkommnar Lundberg givetvis, fast jag ser hellre Orzagh
i Luleå eftersom det är en ruggig försärkning med Luleå mått mätt.

Så jävla uberbra är inte Lundberg så att han kommer in och förvandlar bp och pp till elitklass glöm det!

Linkan: Tror du Orszagh kan garanterat leverera? Självs så tror jag Orszagh garanterat kan gå sönder.

Och värvar vi honom, då kan du ge dig fan på att det är för våra sista slantar vi plockar in honom för. Tycker du att vi ska satsa våra sista pengar på en spelare som har missat drygt 140 matcher på två säsonger pga samma skada ?

Osäkrare kort än Orszagh går förmodligen inte att hitta

PEN: Hellre en Oggy som leverar oss kvar i eliten i 9 matcher, än ännu en spelare som vi inte riktigt kan garantera att han levererar

Linkan: Lundberg är ju för det första egen produkt vilket alltid är ett plus om man spelare i en kvalserie. Då behövs det spelare som bryr sig om klubben, inte spelare som vill lämna laget efter 13 matcher för en NHL klausul. Sen så besitter han en oerhört hög kompetens i boxplay vilket vi måste förbättra (vi ligger på 12:e plats i den statistiken). Lägg där till att han är en oerhört bra teckare. Att han har producerat en hel del poäng i SM ligan ser jag bara som en bonus.

Bryr mig inte om vad Orszagh presterade i NHL för två-tre år sedan. Det var då, gamla meriter du vet...

Lövva: Du tror ju fortfarande att Kerman kan börja producera, efter 1,5 säsonger i klubben är han lika värdelös fortfarande. Jag tycker att ska vi värva utländskt och dyrt ska det vara kvalite inte en hårt arbetande finsk spelare som har taskig teknik. Detta borde Luleå ha fattade redan före säsongen, men kalle anka förening som man är så får sånna lirare alltid följ följa sina kontrakt.

« · 960952 · »