ajon: US of Dollar vs Canada of "We know best who to play hockey" 1-4
"Svedsko ska spöa hockeyns goonisar igen imprgon kväll, håller helt med Wikegård (*viftar med händerna i luften* samtidigt som han säger ung."go home and keep quiet"!)
Hejja Sverige (vi vinner pga av vårt "djävlar anamma!" till offensivt självförtroende!)
(Charlotte Kalla får oss säkert att fälla glädjetårar på lördags-förmiddagen oxå, vicken 20-årig SVENSK TJEJ i en av världens tuffaste konditionsidrotter ALLA kategorier!!)
Linkan: ja synd bara att mitt lag skellefteå har match kl18. På grund av det där förbaskade Travet i Karlstad. Så nu missar man ju dom första minuterna men det ska nog gå bra .
Det finns väl någon lag som säger att ifall man tar in någon utifrån måste annonsering ske. Värvar man internt behövs dock inte det. Tycker det är sunt att man söker brett. Klubbdirren ska inte coacha laget utan coacha kansliet och föreningen.
a) Fem omständigheter krävs om ett straffslag ska utdömas om en spelare hindras otillåtet bakifrån:
- Förseelsen måste ske när pucken är utanför spelarens försvarszon (helt över den blå linjen) - Den anfallande spelaren måste ha puckinnehavet och kontroll på pucken. - Den anfallande spelaren måste ha hindrats otillåtet bakifrån. - Den anfallande spelaren måste ha gått miste om en rimlig målchans. - Den anfallande spelaren med puckinnehavet och pucken under kontroll - Har ingen annan försvarare att passera annan än målvakten
Lövva: Överlycklig...Njae, men det värmer att få dra på smilbanden ibland. Vore jag Luleåfan skulle jag vara bedrövad - det är ju inte direkt tecken på en organisation som besitter ett kontaktnät och kompetens för elitverksamhet.
Linkan: Tyckte dem började lite segt men spelade upp sig rejält ju längre perioden gick. Nyckelspelarna som Hedman och Patrick Berglund fortsätter att spela stabilt, vilket naturligtvis är A och O om vi skall slå ryssarna.
distanserad: ledsen, men det finns ingenting med ditt sorgliga lekamen som går att uppfatta som humoristiskt. iväg nu och skriv mer meningslösa inlägg runt omkring så du känner mening med ditt meningslösa liv.
Haha.. såg att Lule annonserar efter en klubbdirektör på hockeyligan.se.. De är för roliga. Sorgligt att man måste annonsera ut tjänsten... intresserade bör nog redan uppfattat att tjänsten är ledig. Helt fantastiskt - inte en enda intresserad med andra ord. Konstigt? Nä.
Linkan: Tror vi har en bra chans, men det gäller att inte släppa för många spelvädningar då ryssarna är ruskigt effektiva i just dem. Samtidgt måste Småkronorna visa stort tålamod då Rysslands defensiv också håller väldigt hög klass. Att ta sig igenom försvaret är näst intill omöjligt så skott utifrån lär krävas.
Men jag tror det blir vinst, 3-2 till Sverige. Möller gör två mål och Kristoffer Berglund ett.
Lövva: Jämför dom spelare du vill ha och den jag vill ha!? av dom spelarna vet vi alla att en frisk och kry Orzsagh skulle gå in i dom flesta 1 linerna i ES därför kan jag tycka att han man ska värva Orzsagh. Tror inte han skulle vilja spela i ES om han visste att knät inte håller. Samtidigt är det som du säger hans skadehistorik är inte den bästa, men det är ju risken man tar. bära eller brista liksom.
Hjalmarsson vill jag gärna se i Luleå men för det är han inget svar på den kris som finns idagens LHF, det vi behöver är spelare som vågar och vill vinna, lite som Surovy och Renberg, lite pondus och kvalite.
Lövva: eller en ny Cory Larose....nä för fan värva hem Orszagh. Vad har Hjalmarsson för rutin eller för den delen hur säkert kort är han? nada sip för ingen vet vad han går för med mycke speltid i elitserien.
Linkan: Våga chansa? Det är ju det vi har sysslat med i två tre år nu.
Lundberg är helt klart en bättre värvning. Sen kan man ju även vända blickarna bort mot AHL då det säkerligen finns en hel del missnöjda spelare. Även en ansträngning av att få hem Hjalmarsson är ju att önska
Lövva: Jag kan då garantera att han skulle hinna producera en hel del poäng, om han får lite match träning! bättre att ta det som finns tillgängligt än att lita på detta sopgäng.
Tänk så lite som behövs om Bartecko får en lekkamrat som Orzsagh vips så vinner vi matcher igen.
Linkan: Vad skulle du säga om vi värvar Orszagh för våra sista pengar, han spelar fem sex matcher, gör bra ifrån sig men för att sedan gå sönder och inte spela något mer under resten av säsongen?
Linkan: Tror du Orszagh kan garanterat leverera? Självs så tror jag Orszagh garanterat kan gå sönder.
Och värvar vi honom, då kan du ge dig fan på att det är för våra sista slantar vi plockar in honom för. Tycker du att vi ska satsa våra sista pengar på en spelare som har missat drygt 140 matcher på två säsonger pga samma skada ?
Osäkrare kort än Orszagh går förmodligen inte att hitta
Linkan: Lundberg är ju för det första egen produkt vilket alltid är ett plus om man spelare i en kvalserie. Då behövs det spelare som bryr sig om klubben, inte spelare som vill lämna laget efter 13 matcher för en NHL klausul. Sen så besitter han en oerhört hög kompetens i boxplay vilket vi måste förbättra (vi ligger på 12:e plats i den statistiken). Lägg där till att han är en oerhört bra teckare. Att han har producerat en hel del poäng i SM ligan ser jag bara som en bonus.
Bryr mig inte om vad Orszagh presterade i NHL för två-tre år sedan. Det var då, gamla meriter du vet...
Lövva: Du tror ju fortfarande att Kerman kan börja producera, efter 1,5 säsonger i klubben är han lika värdelös fortfarande. Jag tycker att ska vi värva utländskt och dyrt ska det vara kvalite inte en hårt arbetande finsk spelare som har taskig teknik. Detta borde Luleå ha fattade redan före säsongen, men kalle anka förening som man är så får sånna lirare alltid följ följa sina kontrakt.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
"Svedsko ska spöa hockeyns goonisar igen imprgon kväll, håller helt med Wikegård (*viftar med händerna i luften* samtidigt som han säger ung."go home and keep quiet"!)
Hejja Sverige (vi vinner pga av vårt "djävlar anamma!" till offensivt självförtroende!)
(Charlotte Kalla får oss säkert att fälla glädjetårar på lördags-förmiddagen oxå, vicken 20-årig SVENSK TJEJ i en av världens tuffaste konditionsidrotter ALLA kategorier!!)
Sverige ÄR fantastiskt!!!