Linkan: Det behöver ju inte vara så att Burra får spela mer. Igår var ju Tarvainen inte med och vi spelade med 4 kedjor. Emil kan ju ersätta Burra alla dar i veckan så det är väl oförändrat på den fronten. Det är väl snarare Lidhammar och Burra som "slåss" om speltiden?
Lindberg Råkkar: Tror ändå Målkvakten var en bra värvning, av det man sett av karl så håller han massor högre klass än Modig.
Lövva: Man känner sig lite mer positiv, fast visst vi har massor kvar till värvningar som Skaik, Leksand och Mamlö lyckats med. Man kanske ska låta dom spela innan man tar fram motorsågen:-)
Lövva: Rena rama ketchup effekten plötsligen! Nu är det bara att hoppas att det gör resultat på isen också. Synd att dom inte sålde bort Burra till någon div1 klubb eller saik :-)
Lövva: Kul med några nya namn. Hoppas nu bara att vi slipper lönen på Tarvainen också. Man saknade ju inte direkt Tarvainen eller Pukka ikväll. Kan vi bara byta ut #21 emot Emil nu också kan det kanske gå att klättra en placering.
Tycker vi gör en riktigt bra match. Var en väldigt konstig match där jag tycker vi var värda segern. Men oerhört klantigt att vara sex man på isen när Skrbek hade lekstuga.
Starkt att vända underläget och väldigt starkt att kunna skapa så pass mycket målchanser som dem gjorde. Är relativt nöjd med matchen även om det känns bittert att återigen förlora i sudden.
Däremot blir man väldigt förbannad då man ser spelare på isen som egentligen inte borde vara där. Larose (jo jag vet att han gjorde mål idag) går bort sig mer än vad han gör nytta. Han förlorar dem flesta närkamper och ligger näst intill alltid fel i försvarsspelet.
Och så var det där med Burström. Han är inte bara Luleås sämsta spelare utan hela elitseriens sämsta spelare. Hur han kan få spela är för mig en gåta. Man blir förbannad varje gång man ser honom på isen. Luleå har inte råd att ha sådana spelare inne
Däremot är jag fruktansvärt imponerad av Chabada. Tror han är bättre än någonsin. Till och med när han gör fel lyckas det bli rätt. Han är nog till stor del anledningen till att Bartecko var så bra. Bartecko var för övrigt piggare än på länge. Desamma gäller Omark.
Lindberg Råkkar: Och BIF är på väg tillbaka också, 2-3 nu. Kan bli så att alla bottenkollegor tar poäng utom vi. Dock är ju HV borta den svåraste matchen. Och nu åkte Mietinnen ut igen. Bänka # 9 och #21 snarast!
Bolivar: Matchcoachning är inte 2xRogers starka sida, å självklart avgör Ledin matchen. Djurgården blir krossade av Skellefteå, Pölsan får stryk men dom har ju oxå en tomte i båset så det är väl väntat. SSK kvittera just mot Mora med 7 min kvar och SH. Undrar när vi gjorde ett SH mål senast som inte var empty net.
Jesper Jonsson: Kan någon förklara för mig varför 3:e kedjan börjar efter avbrott med videogranskning och nedsläpp i offensiv zon? Sätt in nån av de 2 första i alla fall.
PEN: Det har ju pratas en hel del om att hakningarna är tillbaka och nivån i denna match påminner mer om föregående säsonger än säsongstarten i år. Trist att man inte kan sätta en nivå och hålla den.
Lindberg Råkkar: Tyckte också att det såg ut att vara många spelare på banan men trist att det upptäcks så sent. Jaja, skönt med 2-2. Det känns som att HV inte är riktigt på tårna så här långt.
PEN: Skönt domarna lyckas ännu en gång döma bort ett Luleå-mål för 6 man långt efter att pucken gått i mål. Jag säger inte att det är fel men nog fan borde man ju se det innan och hinna blåsa för det, pateiskt jävla domarteam.
Lindberg Råkkar: Tror också att Emil har utvecklats i Finland och blir säkert ett tillskott OM han kommer. Dock är han ju ingen frälsare men kan säkert bidra genom att jobba hårt. Om alla jobbar rätt så ska vi kunna slippa kvalserien. Det syns ibland men alltför ofta är vi riktigt usla.
Bolivar: Till skillnad från Burra så verkar ju i alla fall Emil ha utvecklats som spelare under sin sejour i Finland så det behöver ju inte alltid vara dåligt att låta spelare röra på sig.
Pölsan ser ut att få smisk, SSK-Mora är som väntat en riktigt målsnål affär och Djurgården är ett bra bortalag som vet hur man vinner i Skellefteå. Man kan nog säga att de två topplagen i allsvenskan håller väl så bra klass som de 5 sämsta i elitseren.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Igår var ju Tarvainen inte med och vi spelade med 4 kedjor. Emil kan ju ersätta Burra alla dar i veckan så det är väl oförändrat på den fronten. Det är väl snarare Lidhammar och Burra som "slåss" om speltiden?