Bissett19: Att vi bjuder på tre mål till. Igentligen ska matchen vara avgjord nu men det är den inte. Om Rograrna slänger in Gusten i tredje är det tjänstefel.
Lövva: JA, idiot, spearing rakt i pungen 1m från Lärking men det är ingenting. Men fan om det är en liten hakning då jävlar är det 2m. FYFAN HATA PÖLSAN!
Lindberg Råkkar: ...och en sil på hans konto. Men förhoppningsvis så fortsätter spelarna som dem har inlett matchen - då vinner vi. Däremot Burström, slår han inte ett felpass så faller han pladask på isen. Irriterande att se
Jesper Jonsson: Känns kul Luleå haft lite flyt och fått in ett par lätta puckar. Jere har simmat lite väl mycket i Manny-anda, han får skärpa till sig lite för spelet i egen zon är ju inte alltid helt stabilt.
Jesper Jonsson: Jag säger varje elitserie omgång att jag inte ska spela men lika fullt lägger man in lite chash, det är stört omöjligt att vinna nått på elitserien.
Bolivar: Äntligen dags för match igen hoppas nu Luleå är med i matchen från början annars kan det gå illa. Det blir iallafall till att se matchen på C+ ikväll. Mitt hoppfulla tips blir vinst med 1-4
Dags att fundera på kvällens drabbning. Har precis inhandlat biljett till tablettasken så det blir lite kul att se laget live. Vi brukar ofta vara sega efter uppehåll men jag hoppas på en ändring där ikväll. Vinst och vi kan i alla fall snegla uppåt. Förlust och vi är på kvlaplats igen.
Lövva: Kul läsning om Larose. Själv har jag forskat lite om vår målis och hans tid i Rögle. De flesta i RBK skulle mer än gärna vilja ha tillbaka honom eftersom han är en riktig matchvinnare. Någon var dock tveksam, oklart varför. Jere är oerhört fokuserad på att vinna och gärna den som tränar extra för att uppnå det. Den enda eventuella nackdel som min källa kunde se var att ibland ville han för mycket och det "låste" sig i något läge. Samtidigt har ju Jere blivit några år äldre så det behöver ju inte vara så idag. Tror det kan bli riktigt bra.
Läste i svenska fans forum att Saravo skadade sig i gårdagens match mot Tjeckien. Stämmer det så håller ju trenden i sig, dvs alla vi skickar på landslagsuppdrag kommer hem skadade.
Uppgifterna verkar dock fortfarande vara obekräftade
73Sjöbba: Var det en armbågstackling? Jag har ingen åsikt eftersom jag inte sett den mer än live. Kan väl tycka att det är två minuter men inte ett matchstraff nåja vi vann ändå och behöver inte älta det mer..
Lindberg Råkkar: Var det inte den här situationen då?:
!När Lubos Bartecko delade ut en våldsam tackling på Robert Carlsson i andra perioden var Pär Styf den förste att försvara lagkamraten. – Jag åkte fram till Luleåspelaren och markerade att så där gör man inte."
Saxat ur st.nu
Rätt ful armbågstackling det där. Det roliga med Styf är det är få som står upp efter sammanstötningar med honom, även Kuiper hamnade i underläge :)
Lindberg Råkkar: Styf skulle koncentrera sig på hockeyn istället för att vara en kärring och bo hos domarn, herregud Timrå håller ju på att bli en Brynäs att alltid gnälla på domarn, det visade sig ju ha betydelse i slutet av matchen då Rådbjer friat 111 utvisningar men väljer med 2 min kvar att ta ut en billig Luleå utvisning.
Snoop: Burström och Styf krockade och Styf blev helt galen för ingenting och skulle slåss med allt och alla efter den situationen. Rådbjär pekade att han skulle åka till båset och byta men han fortsatte mucka och hålla på, så där har du nog anledningen till att publiken levde om. Antar dom ville ha Styf utvisad i den situationen.
Lövva: Kom du ihåg diskussionen om varför vi värvade Kupier? så här säger Rönnberg.
Kuiper?
- Vi ville ha en spelare som vi visste vet vad han ska göra där ute. Nu kan vi avlasta Sandström och de andra som brukar spela 30 minuter i matcherna. Det känns riktigt bra.
Grattis till 3 poäng och en bra match, jag har bara en fråga och de är vrf skriker klacken eran hata Timrå när de gått 18 minuter av första perioden ? :P
När Luleå fick fem mot tre var det tänkt att Saravo skulle spela. Men han höll precis på att slipa skridskon så han kunde inte spela. Då frågade Rönnberg Kupier:
"Nick, do you wanna play"?
Kupier svarade: "No, I can´t play powerplay"
Skönt med spelare som vet sina begränsningar. Också skönt med spelare som vet varför dem är på isen. Oerhört skön inställning. Och en väldigt bra insatts av honom idag. Han kan nog visa sig bli oerhört viktig de kommande matcherna.
Vilket av följande alternativ bör en klubb i SHL helst undvika?
Att försöka lura till sig andra klubbars talanger genom att i lönndom kontakta pojkar ända ned i 12-13-årsåldern?
38% (22)
Att offentliggöra information som i efterhand visar sig vara falsk och att klubben mycket väl visste om det när lögnerna spreds?
26% (15)
Att utse en lagkapten som offentligt proklamerat att han fuskar och gång efter annan visas bryta mot regler och stängas av?
21% (12)
Att vägra gratulera en vinnande motståndare och bara skylla förluster på domarna, tur eller att ens eget lag är "nedtränade" eller inte riktigt "ville vinna"?
Vad har man missat?Vad gjorde han?