Luleå HF

116682 inlägg · 888 ämnen

LHF -Modo, 26 december anno 2004

476854 · » Till forumet

Sv: LHF -Modo, 26 december anno 2004
AM:

Jag tror att herr Holmström är en kantig spelare. Fast bra, dock. Det såg för övrigt jäkligt kul ut när han råkade komma först in i MoDos zon med pucken en gång, upptäckte att han var först och därför stannade precis innanför linjen och såg förvirrad ut.
Kommentera

NallePhu: Är den ovala rinken kantig, eller är herr Holmström en kantig spelare?
Tacklingar är tillåtna...
Men du har rätt om lärking, ojämnheten själv.
Kommentera

Albert Hall: Jag tror att Ledin provade det innan Lonken fick det.
Kommentera

Haha, klippt från NSD:

Vid sidan om all fantastisk hockeyunderhållning satt jag och myste åt Ledins ständiga försök att få ”Foppa” ur balans. Just det där att ”råka” åka på världsstjärnan gång på gång fick ”Foppa” rejält irriterad och i andra perioden brast det.
Foppa tog sats och hoppade på Ledin och efter en stunds viftande med armarna åkte de båda mot utvisningsbåset.
- Då upptäckte jag att jag hade nåt i handen och när jag tittade såg jag att det var Foppas tandskydd. Då tänkte jag...ska jag sälja det?
Det borde du ha gjort, Ledin.
Eller satt upp på väggen som en souvenir.
Men eftersom du är så snäll innerst inne åkte du till Modos materialare och lämnade tillbaka ”skalpen”.
Kommentera

Albert Hall:

Nog var vi hemma före midnatt... ;P
Kommentera

Albert Hall: Största problemet jag såg var en herre i radigt, Somvanligt skapar Lärking utv av ingenting medans det han ska ta för det går han tvär bom på.
Det var en situation i 2.a nere i hörnet hos MoDo där Holma gräver och blir tacklad från alla håll och kanter men se ingen reaktion från Herr Läriking, Men direkt då en Luleå spelare petade i en MoDo spelare efter det då åkte han istället!!!
Visst störa delar av matchen var rätt kul att se på kort sagt ett derby av hög kaliber!
Kommentera

Poffa:

Jag har som sagt lovat. Och om man lovat något till dom där huliganerna så håller man det. Säkrast för ens egen hälsa om inte annat...

Jag tror för övrigt inte att dom är hemma till midnatt. Det var inte lätt att försöka få det där patrasket på bussen efter matchen. Dom verkade trivas ganska bra i Lule. Fast till sist lyckades vi nog. Skönt.

Nalle Phu: Jag tyckte det var en riktigt kul match att titta på, fast jag märkte att det var många både lulingar och olulingar som tyckte annorlunda. Manny kan vara mannen som håller oss ifrån kvalserien. Fast jag vill nog vänta i tio matcher innan jag säger fågel eller fisk om honom.
Kommentera

NallePhu: Härligt, jag gillar Öhlund skarpt! Men blir det några fler matcher? Eller vad kommer att hända framöver?
Kommentera

tk75: Stort mysterium för mig för han körde hela 1:a perioden ut och då såg man då inget av en ev skada, Men det gick rykten om någon form ab sträckning vet iej var och hur illa det är.
Kommentera

NallePhu: vad hände med renberg ? nån som vet ?
Kommentera

knutarne: Han skötte sig så bra som man trodde, med tanke på ringrostigheten i matchtempot så var han en a Luleås bätsa backar idag!
Kommentera

Någon som vet hur Öhlund skötte sig idag?
Kommentera

Albert Hall:

Äääh, din fegis. Kom igen nu. Skriv det här och så tar du bort det laggom till midnatt, de är inte hemma förrän då.
Kommentera

Poffa:

Jag lovade att inte sprida det vidare. Dessutom kan det vara bra att ha en hållhake för framtida bruk.
Kommentera

Albert Hall:

Någorlunda? Vi som var hemma vill nu höra alla detaljer över hur illa Paddan, Frisco, knaskamilla, AM och DB skötte sig. Du får gärna förstärka det de eventuellt gjort. ;-)
Kommentera

Första perioden var Lules.
Andra var jämn.
Tredje var Modos.
Sammantaget får vi vara hyggligt nöjda med en pinne.
Manny Fernandez var riktigt bra.
Salo också.
Öhlund gjorde en helt ok match med tanke på förutsättningarna.
De hitresta Modoiter jag träffade skötte sig någorlunda hyggligt.
Kommentera

fan renberg borta
Kommentera

Portello: Bulan petad idag igen? Inte med på bänken heller...
Kommentera

Albert Hall:

Manny fick #35.Det nummret trodde jag inte att han skulle ha, men nu blev det så.
Bara hoppas att han lever upp till förväntningarna.
Kommentera

Albert Hall: nu har en målvakt men inga backar nästan i alla fall
Kommentera

knaskamilla:

Klart Real Modo vinner. Allt annat vore ju ett stort fiasko från deras sida. Det är inte mot såna lag vi ska ta våra poäng i vår kamp att slippa kvalserien.

Härmapa, jag har också tippat 2-7. Grattis till segern!
Kommentera

Albert Hall: Jag har för mig att han sade något om att han skulle få leka med stämpeldyna och stämplar under uppehållet. Kan iofs ha handlat om ett extraknäck som julkortsstämplare för att få pengarna till julklapparna att räcka.
Kommentera

Albert Hall:

Äh, han kontorstränar imorgon. Vi krossar ju er med 7-2 även utan honom, som du vet.
Kommentera

Paddan:

Ja, sån är jag. Bättre att håna för tidigt, sen kan det vara för sent.

Jag har funderat på en sak under tiden jag julfrossat, har Foppa tränat kontor även under detta uppehåll? Jag vet att det var tal om det tidigare i höst.
Kommentera

Albert Hall: Hmm, han har ännu inte gjort en match för LHF och redan har du hunnit förolämpa honom. Fast det var ju himla tur att det bara var dumskalle som han blev kallad...
Kommentera

Albert Hall:

Manny, dumskalle!
Kommentera

LHF -Modo, 26 december anno 2004
Mattias gör come-back. Mandy debuterar. De tre Pitemiljonärerna i samma femma. Enligt Ticnet är matchen slutsåld.
Kommentera

476854 · »