Luleå HF

116684 inlägg · 888 ämnen

LHF - VF

« · 129115 · » Till forumet

Sv: LHF - VF
Paddan: Bara för att jag skulle vara lite kärvänlig med frugan och titta på en film för en gångs skull, så behöver ni väl inte skriva ihjäl er bara för det..?
Kommentera

Dysso: Man brukar väl säga att målvakten är halva laget, eller något sånt. Så det bör ju med ett sånt resonemang innebära att målvakterna har allvarligt försummat det där med målfabrikationen. Men det kanske kommer en hockeyns motsvarighet till Chilavert så småningom också, vem vet....
Kommentera

Dysso: Jäklar, det gick snabbt. Trodde inte att någon skulle hugga så snabbt på den där! Å andra sidan så vet man ju aldrig med er. Nej, är en teaterpjäs eller snarare monolog, kallad Grottmannen, med Brasse Brännström.
Kommentera

Paddan:

Du vet hur det är, Brynäs gör för få mål, så de måste byta målvakt. Påminner lite om vissa lag som hade problem förra säsongen, inte kunde göra mål, men klagade på målisen...
Fast BIF har kanske inte någon given första målvakt, aningen dålig koll på deras målisar.

Teater? Vad för teater? Drama som utspelar sig med ett hååkiilag i hududrollen?
Kommentera

Albert Hall: Ser att Brynäs byter målvakt inför matchen mot oss imorgon. Är väl så man gör antar jag, vilar förstemålvakten mot de sämre lagen.
Har förresten en hel kulturlördag imorgon. Först blir det lite riktig kultur i Kempehallen i drygt 2,5 timmar sen bär det iväg till centrala Örnsköldsvik för lite finkultur, teater.
Kommentera

Lulekickan: Oki, lite rätt har du ju. Huvudsaken nån vinner den matchen i alla fall. Och om jag får välja så väljer jag nog också tikarna, tror jag. På straffar.
Kommentera

Albert Hall: Oki, jag ska låta bli att önska tikarna lycka till tills vi är ikapp dårå, fast jag hoppas ändå att de vinner mot redox eftersom redox är något hemskt och obehagligt.
Kommentera

Paddan: Ska han använda tippex så får han ge fan i att scrolla, annars lär ju namnet dyka upp trots att han har förstört skärmen och allt.
Kommentera

Lulekickan: Kickan! Jag tycker faktiskt du är lite oansvarig! Ska du hålla på så att dom kommer före oss i tabellen? Nu, får du faktiskt lugna dig lite, åtminstone tills ordningen är åtaerställd och vi ligger före!
Kommentera

Lulekickan: jopp iof,men inte gör ni fler mål än oss imorrn? Vi har ju dom 2 levande väggarna, norrena och lundkvist, nej imorgon blir det björnjakt i coop arena! :-)
Kommentera

hej igen alla Hockey vänner...
tjötande guden är framme...
nu börjar tjötet närma sig gränsen igen...;0)
så please (snälla på svenska) hamna i rätt
spår igen...
Kommentera

Albert Hall: *griiiiiiina* Förlåt Albert, jag ska aldrig mer lyckatilla tikarna. Kanske.
Kommentera

Dysso: Nej, jag har inte det trots segern. Jag har varit på jobbresa och kommit hem på eftermiddagen. Har bara inte haft tid. Dessutom leder nog inte jag......
Kommentera

danoj: Jyyyyyrgårn är en helt annan sak. De har ju inte mäktat med att göra mer än 0,8 mål i snitt per match hittills. Say no more. LHF ligger ju i vart fall bland de absolut bästa sett till målproduktionen.
Kommentera

Albert Hall: Lite Tippex rätt placerat på skärmen kanske skulle kunna funka. Då är det ju lätt att ångra sig om man känner att man vill ooväna någon!
Kommentera

Albert Hall:

Har du skött ditt jobb och gjort en sammanställning över tippartävlingen än? Om så är fallet måste jag ha suttit och sovit.. om inte så är det väl dags nu? :)
Kommentera

Dysso: Uj, vad ni skrivit!
Nja, det där med nackskott får nog vara. Jag är för fredlig för sånt.
Kommentera

Albert Hall:

Hm, testat med nackskott? ;)

Tror du klickar på den lilla knappen bredvid namnet.. under "min profil" -> vänner
Kommentera

Paddan: *schhh*

Inte tala om att jag bara blir glad av lite blåfärg på min dörr ;)
Kommentera

Nån som vet hur man tar bort ovänner från vännerlistan?
Kommentera

Dysso: Ganska sjyst erbjudande måste jag säga: "Tippa emot vårt favoritlag så kommer vi att göra något hemskt tillbaka. Vi kommer att ta med oss färg hem till dig och anstränga oss för att måla ditt favoritlags färger på din dörr."
Hmm, man kanske skulle tippa Lulevinst ändå....
Kommentera

danoj:

Jo, det var imponerande. Å andra sidan så har DIF varit riktigt usla i början av ES...

Jag misstänker att ni fick med er klubbor istället för pilbågar ut på isen den matchen. :)
Kommentera

Dysso: gick ju rätt bra mot djurgårn, 6-0 blev det där har jag för mig? ;)
Kommentera

danoj:

Spelar ni med yxor och pilbågar blir det inte många mål, får nog tippa 7 - 0 istället. ;)
Kommentera

danoj: Dysso har ju LHF som sitt andralag, plus att det är LHF som har hemmamatch, därför borde väl sannolikheten vara rätt stor att det är våra nuffror som står först.
Kommentera

Dysso: för frölunda menar du hoppas jag, annars kommer jag att måla en stor hv tjur på din dörr där du bor inatt, slå på krigstrumman, och sen kommer indianerna stå där med sina yxor och pilbågar!! :)
Kommentera

Paddan: Bilhandlarn? Menar du inte pappa bensinmack som lhf power är anställd hos? Pappa Bosse och hans son är ju rätt så presskåta.
Kommentera

Paddan:

Jag kanske ska satsa hårt och dra till med 7 - 3 ? :)
Kommentera

Lulekickan: ....och du som ska vara mest optimistisk. Är du inte 5-2 i mesigaste laget. Det skulle ju till och med jag kunna ha tippat, så mesigt var det. Nej, kom igen nu. Nu vill vi se riktiga visioner om en glädjens afton i Frysboxen där pennorna kommer att glöda för de stackars människorna i sekretariatet som måste anteckna mål för Lule.
Kommentera

Lulekickan: Det får vi väl hoppas att inte det kommer snö än... Jobbigt att behöva sopa av blien när man ska iväg på jobbet å skrapa rutorna
Kommentera

lizzard: Jag tippade heller inga målskyttar, men eftersom jag vill ha mer fler än fyra mål skulle räcka till om Fagemo ska göra två så ändrar jag på en gång tipset till 5-2 till LHF. Fagemo x 2, Rönnqvist, Miche J och Brabenec.
Kommentera

lizzard: Huga, men inte är det väl dags för snö än? Det brukar inte snöa så mycket innan jag fyller år, vilket är först om 3 veckor.
Kommentera

Lulekickan: Nejdå, byborna var här och såg till att hålla cykeln och allt i skick som nästan begagnat.

Antar att han är arvtagaren till han bilhandlarn som såg till att komma med lite lämpliga stridsrop i medierna när han höll på att glömmas bort.

För er på SMHI så kan jag tala om att här i Bjästa är det just nu.....0,8 grader. Sådär, då har jag också talat om vädret ;)
Kommentera

lhfpower: japp fick tag i han så jag fick byta känns härligt :)
Kommentera

danoj och skalpjägaren: Vi får la se, jag skulle inte vara så säker på det om jag var som ni. Samma siffror fast lagen i motsatt ordning så är jag benägen att hålla med dig danoj.

Ugh! Eller vad man nu säger till indianer.
Kommentera

lizzard: Joo det kan juh det ska du till Luleå i morn då?
Kommentera

lhfpower: jepp just nu är det -3 men det kan ju skifta lite
Kommentera

Paddan: Oj, ett helt dygn! Det måste ha varit nästan djupfryst dårå.

Boork bara provocerar lite, fast om han skulle säga att MooDoo blir sopsist så skulle han för en gångs skull tala sanning ; )

Jisses vad ni har hunnit producera under den timme jag varit inte-vid-datorn. Skoj! Då har man ju nåt att sysselsätta sig med en stund. Jag hoppade över krogandet eftersom jag inte vill vara bakis när jag kollar matchen imorgon, fast jag kan ju alltid ta igen det imorgon eftersom jag nu är helt osjuk och dessutom kan ägna söndagen åt att ojobba för en gångs skull.
Kommentera

lizzard: Så du har -3 hos dig inne i stan har vi då +-0 men det är klart du är juh ute på landet=)
Kommentera

lizzard: haha, vi får väl se, men jag tippar frölunda=)
Kommentera

danoj: Synd bara att björnar är fridlysta... men jag antar att Carna gör ett par undantag... Det är ju inte var dag man klubbar björn...
Kommentera

sofia: dvs Luleå :)
Kommentera

lizzard: ok, drar nu, men må bästa lag vinna imorrn då=)
Kommentera

sofia: På morgonen var det lite sol men senare på dagen blev det mulet men inget regna iaf
Kommentera

lizzard:det=ju bra!
Kommentera

Oj glömde skriva ut mina målgörare

Fagemo=1 Burra=2 Kamelen=1 och Petter=1
Kommentera

lizzard: jag kallar det för kyla=) mm, det är fuktigt här...å regnigt å trist å blött å allt, men jag ska inte klaga=) är det regnigt hos er eller? ni kanske har jättefint väder?
Kommentera

skalpjägaren: hahaha den va fin :)
Ska be carnbäck ta en till mig också.
Kommentera

sofia: det är ju en annan kyla där nere mycket fuktigare luft så det blir en annan kyla om man nu får kalla +9 för kyla :)
Kommentera

lizzard: usch, vad kallt *ryser* Här visar termometer +9 grader. Lite varmare iaf...men ändå kallt för oss här nere;)
Kommentera

« · 129115 · »