Luleå HF

116684 inlägg · 888 ämnen

Roger Å - en hyvens kille

« · 479061 Till forumet

Roger Å - en hyvens kille
Precis som jag väntat mig så bad Åkerström om ursäkt när stridsröken lagt sig. Precis som väntat så godtogs ursäkten. Precis som väntat så förklarar Timrås ledning att detta är glömt för deras del. Skönt att få lite en mer lite nyanserat syn på händelsen än bara "hata Luleå" som var det enda stora delar av supporterskaran lyckades häva ur sig.

Citat ur artikeln jag länkar till:

"– Jag har fortfarande ont i munnen och ansiktet och måste äta smärtstillande. Det är osäkert om jag kan spela i morgon (läs i dag), säger Nordgren dagen efter.
Han tycker att Åkerströms crosschecking var ojust men har bestämt sig för att glömma och gå vidare. En av anledningarna är att Åkerström dagen efter sökte upp Nordgren.
– Vi pratade om vad som hänt och det finns inget groll mellan oss, vi har lämnat det bakom oss."

"Att ta kontakt med Nordgren dagen efter för att prata igenom matchhändelsen var viktigt för Luleås lagkapten.
– Jag tycker att man måste ha respekt för varandra. Jag skulle aldrig medveteetgå in för att skada någon men nu blev det som det blev, säger han.
Och fortsätter:
– Vi spelade tre mot fem och jag tänkte trycka bort honom så att han inte skulle få skottläge. Jag siktade mot bröstet och hade ögonen på pucken när det hände."

"Från Timrås sida finns det inga planer på en anmälan för att få till stånd ett grövre straff på Åkerströms förseelse.
– Nej, vi kommer inte att gå vidare med det här. Vi vet vilken typ av spelare Roger är och det är inte likt honom att göra en sådan grej medvetet, säger Timrås sportchef Kent Norberg."

Dessutom har jag läst mig till att knappt någon påstår att skadan på Kalle Kosken var en följd av ojust spel? Varför yrades det så mycket om den här på HS då?

Visst är det underligt att ett hockeylag som har ledning och spelare som är fylld av ödmjukhet och sunt förnuft har en supporterskara som till stora delar är precis tvärtom?
Kommentera

« · 479061