Gott & Blandat i hockeyvärlden
och bagarn ersätter inte Lander på långa vägar.
Redigerad kommentar
Sju spelare länar LHC. Pihl, Ekbom, Melichar, Zackrisson och Ulmer lämnar av olika anledningar. Dessutom så lämnar även Johan Andersson samt Jari Tolsa trots att de har gällande kontrakt. Bägge spelarna vill ha mera istid.
Luleå var ju ute inför den här säsongen och bjöd på Johan Andersson. Kanske värt att testa igen?
Verkar även som om Schweiz jagar Abbotts, i så fall ligger vi risigt till. Chris har varit lagets överlägset bästa forward denna säsong och att tappa honom vore en katastrof.
För några månader sedan var alla vibbar positiva, nu börjar det bli begravningsstämning igen. Arla gone, Fabbe gone, Abbotts gone ... vad blir då kvar?
Janne S och Burra typ, jippieee.
När slår Ö-viks förmynderi till mot barerna? Iofs har ju Mittnytt jagat både Fjällrävens o EON's arena, men vi får nog tat lite lugnt i barerna ett slag nu.
Redigerad kommentar
Luleåspelarna ? vilka tomtar... | Luleå | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Harju med ynka 8 min, Öhlund 22 mycket defensiva minuter.
Pääjärvi hade en helt okej match även om han försvann lite i 3:e.
Men annars var väl Hedman bäste svensk på plan.
Annars är det ju sjukt se en kille som Hall, nyss fyllda 19 och i vissa byten gör han vad han vill på isen. Även om detta var en stundtals trött och hafsig tillställning som hade sitt bästa i spel 4 mot 4 då det verkligen böljade fram och tillbaka. Så är det ändå sån enorm skillnad jämfört med t.ex en trött match mellan Luleå-AIK. Om 10h är det förmodligen en sån där trött och tråkig match, bara hoppas den ändå ger 3 poäng på något konstigt sätt.
Lindberg Råkkar: Men nu har han fått visat lite av vad han kan. I PP får han assist efter ett fint förarbete. Kul!
Pääjärvi har 1+1 och Öhlund ett assist. Hedman och Harju poänglösa.
Om några timmar smäller det.
http://www.youtube.com/watch?v=s7uCLxJW1bQ&feature=player_embeddedMatchen mellan Edmonton - Tampa Bay visas på Viasat Hockey klockan 03,05
Just nu är det Chris Abbott som ensam bär laget på sina axlar.
Annars finns det inte mycket att vara glad över annat än tabelläget.
Mannberg gjorde en riktigt fin insats, men det är ju inte så lätt att göra saker offensivt tillsammans med Burra och Fabbe.
Verkar som att Omark för göra NHL-debut mot Johan Harju. Klockan 3 natten mot Lördag möts Edmonton och Tampa Bay.
Tänk om det fanns någon med smak som tog fram lite souvenirer.. det som inte kan säljas på drottninggatan, det kan man kränga till hockeyklubbar som syr på ett märke på eländet.
spud: "Om alla städar upp framför sin dörr så slipper man diskutera detta öht."
Men det är ju det som är huvudpoängen i blogginlägget. Det Fahlman gjorde i sin krönika var (på delvis helt felaktiga grunder) att försöka skylla problemet helt på Luleå Hockey. Idioter finns överallt, men Fahlmans enda tema i sin artikel var hur usla LHF var och hans lama försök att hänvisa till att det var "de senaste händelserna" är bara för uselt. Och vad f-n har Chrunak med saken att göra? Han slutade jobba för LHF för flera år sedan.
Portello: intressant och bra jobbat av Porser. Fahlmans artikel var verkligen urusel (hur relevant är det att dra upp vad Chrunak gjorde eller inte gjorde när han inte har varit i klubben på flera år? Dessutom har han ju som Porser bevisar fel om vad LHF/LuleåFans har sagt och gjort), och hans försök att komma undan de konkreta frågorna blir mest rätt patetiska.
Porser har helt rätt, vill man verkligen komma åt problemet ska man ge fan i att bara skylla på "de andra".
Min erfarenhet av de inbladade supportrar är kraftig övervikt av rötägg hos Luleås ringhörna.
Det värsta jag själv bevittnat var när någon huvudlös kastade en glasflaska från bortasupportrarnas plats i Fjällräven arena mot hemmasupportrarnas ståplats, vid en MODO-Luleå match. Dessbättre träffade den precis på betongkanten vid in/utgången till ståplatsen, en meter högre och någon fått den på sig.
Sen har jag bevittnat åtskilliga idioter som försökt mucka bråk, iförd Luleåtröja.
Om alla städar upp framför sin dörr så slipper man diskutera detta öht.
Mailkonversation mellan Frukthamster på SF Luleåsredaktion och Daniel Nordström och Jonas Fahlman på Västerbottens Folkblad.
Väldigt intressant. Sätt av några minuter och läs det.
http://www.svenskafans.com/hockeyzon/lhf/Luleabloggen-Mailkonversation-med-Jonas-Fahlman-377360.aspx
Frågan är varför Fransson över huvudtaget skrev ett 5-årskontrakt med Luleå i somras, när han av vad det verkar egentligen inte ville spela med Luleå.
Borde egentligen vara glasklart vill han inte harva i AHL så borde det återstå att återvända till den klubb man skrev kontrakt med.
Fast kontraktet kanske bara var en myt.
SAIK skickade junisarna+ett par a-lagsspelare och vann lätt med 3-1 utan att anstränga sig.
Torsk imorrn och det borde råda panik och krisstämpel redan långt innan serien startar :)
Utöver det har vi ju Niinimaa-affären med artistkontrakt, trodde man lagt ned sånt där trams att dom ska pendla för att kunna lira hela tiden. Ännu märkligare är att han inte kan träna med Kärpät utan är förvisad till nå sopigt Mestis-lag.
Sedan har Curt Johansson fått mandat på årsmötet att gå med i utbrytarligans utredning. Själv är jag mycket skeptisk till detta. Tycker man borde satsa lite långsiktigare på hockeyns CL istället.
Måste han signa och fara över nu? Klart vill de och han ja då skall han ju fara. Minst på campen iaf.
Och det är ju säsong här
Men om han är inställd på spela 1 år till och sen endå dra
Men klart han kanske inte har kontraktserbjuande för det scenariot. Och de kanske inte behåller rättigheterna heller?
Utöver det så verkar Anders Nilsson ha blivit erbjuden nhl-kontrakt och eftersom dom tog över finnen redan ifjol som gick i rundan före så är det väl inte så långsökt att dom vill plocka över även Nilsson och köra dom som en duo i AHL. DiPietro sitter ju på ett livstidskontrakt med klubben men det återstår väl att se om han blir 100% återställd från sina skadebekymmer, skulle det visa sig att han inte blir det så innebär det ju att Islanders har ännu större anledning plocka över Nilsson för att snabba på hans utveckling och anpassning till spelet där borta.
Överhuvudtaget så är detta "bad news" för Luleå Hockey, marknaden svämmar ju inte över av kompetenta målvakter precis och det kan ju innebära att vi får inleda säsongen med Rautio i mål och Lassinantti som backup.
Jag måste säga att börja kännas rätt svårt att se hur detta ska kunna sluta bra.
Vi värvar ytterligare en kille från lamtuna och skeppar Robin som hittils var enda spännande förvärvet.
A V G Å säger jag bara.
Och de kommer hjälpas åt att spela luleå ur serien
Södertälje Sportklubb
Det kunde man aldrig ana när han lira j20
Vilket gör att man kanske värderar saker annorlunda.