Kvällens match
Modo hade massor av chanser att göra första målet och sumpade. Hade dom gjort det så tror jag att dom vunnit. Vi stod ju helt stilla i egen zon i dom två första perioderna. Fast det är ju att göra mål som räknas till sist, vi gjorde fyra och dom inget.
LHF "vann" däremot träffametalligan med 2-1 samt ...
ÄNTLIGEN hade vi en hemmadomare, kommer fanken inte ihåg när detta hände senast *ritar massor med kors i taket*
Rättvis men något för stor seger till LHF.
I den tredje så vaskade Lener om rejält, hela tiden nya formationer och fick faktiskt matchbilden att vända! Att Lule vann sista med 2-0 var rättvist. Fast att man vann hela matchen vetifan.
Renberg gjorde i alla fall tre pinnar. Bartecko var inte bäst på plan för en gångs skull, det var Leinonen.
Sammantaget så ska vi vara mycket nöjda med att vi vann matchen, att vi dessutom vann med 4-0 är nästan knäppt.
MoDo verkar hetare i andra perioden med Luleå gör målen.
Hynning gjorde just 2-0. Samtidigt har DIF kvitterat mot FBK. Nu börjar det kännas lite bättre.
Äh, sparka Uno Hedin
Peter Eriksson från Bromma är kvällens huvuddomare.Till sin hjälp har han Jan Sandström samt Peter Sundqvist, båda Luleå.
Hmmm, visst har radioprataren från Coop samma namn som den ene linjemannen?
Jag vill annars minnas att det var förvånansvärt många som faktiskt inte tippade Lule på kvalplats den här säsongen. Den enda jag med säkerhet kan minnas hade oss på kvalplats var tomten på Allehandan. Fast han har i och för sig haft samma dröm sex säsonger i rad. (Den största motiveringen han hade var att Bulan lagt av...)
Anrell hade Lule som fyra. Killen kan hockey.
Jaha ja, och för andra matchen irad så byter Leksand målvakt.Självförtroendet i Leksand finns inte.
På de senast sju perioderna har Leksand mäktat med två mål samt släppt in femton...
Kan inte vara kul att vara leksing den här säsongen.
I matchen mot HV gjorde dom 1-0 efter en dryg minut.Men efter 15 minuter så leder Hv med 4-1.
Vad var det många "experter" sa före säsongen? Leksand till slutspel, Luleå missar.
Så har fd Lulingen Ledin gett FBK ledningen med 1-0 mot SSK.
Salcin:Håller inte med dig där.Vi ska inte behöva vara oroliga för MoDo.Bästa för oss är en MoDo-vinst.
Jag skulle i säga i värsta fall en hedersam uddamåls vinst:) Vi får ju se om jag får ge dig rätt eller inte om ett par timmar.
Den senaste tiden har jag faktiskt varit lite mer optimistisk. Då har det ju också gått ganska bra för Lule vilket ju bevisar det jag alltid påstått. Att jag är realist, alltså. Även idag är jag realist. I bästa fall en hedesam förlust.
Hur i bomben kan det snöa så mycket hos dig? Jag bor väl inte särskilt långt från dig (2 mil?) och här slänger det lite lätta flingor bara. Man behöver inte ens fundera på att skotta än. Värre var det på julaftan, dårå.
www.hockeysnack.com/medlem/Albert+Hall/filarkiv.php?showfile=julafton_2005.jpg
Men det spelar mindre roll för allt är klart inför den stora segerfesten ikväll. Utom vinet då, så nu måste jag fara snart. Det är inte lätt att bo på landet när det ska snöa så satans mycket hela tiden. Kommer att ta en timme att bara få fram bilen:(
Vivix:Får man komma och våldgästa? Vinet kan du få behålla själv, men det andra lät gott.
Hoppas att du har rätt att vi vinner, men tyvärr tror Frölunda blir för svåra.
Nej, detta är precis fel läge att möta Frölunda. Dom är ju inte precis proppmätta just nu. Jag hoppas ändå på en någorlunda hedersam förlust.
Usch, har ingen som helst lust att se dagens match mot Frölunda.För man vet ju redan på förhand hur det kommer att sluta.Klarar vi förlora med mindre en tre mål är det bra.
Mår illa...
HAHAHA...kan ingen kopiera hit det som signaturen Bauer skrev på Jespers sida om Ove Molin och Lasse Hurtig?
Kopierade det från Hockeyligan, så har väl blivit en ändring i sista minuten då.
Referee: Ryhed, Lars Johan
står det på Swehockey!!
Jag ska strax veva igång en bulldeg. Här skall bakkalasas. Och vips är brynäsare chanslösa. 1-4 till LHF.
(Praetera censeo Gavleinem esse delendam)
Matchens domare HD Peter Eriksson, Bromma
Hoppas att Luleå får ordning på BP-spelet, det släpps in på tok för mycket mål i numerärt underläge.
tyvär tror jag Brynäs får svårt på lördag du vet vi kommer med en grym klack på åtta man från Piteå :-)
Hur blir det hinner ni få hem juniorerna?
Det var ju du som provocerade fram ämnet och dessutom föll det väl in i kategorin
Kvällens match.
Jag svarade bara på frågor.
I övrigt håller jag med
Dock verkar rangers kommit ner i en litet svacka nu , för spelet som jag såg i 2 första var inget direkt övertygande , och inte lämpligt med svackor med konkurent om divisions titeln ju
Nu är vi elva pinnar före Modo. Sex matcher kvar. Det fixar dom aldrig. Däremot är jag orolig för FBK, sex pinnar före och vi möter dom hemma på måndag. Vore bra om vi tog åtminstone en pinne där.