Kvällens match
« Föregående · 750623 · Nästa » Till forumet
Sv: Kvällens match
LL: Måste väl vara den där statistiken som kräver att man har fyra datorer för statistikredovisning på varje arena.
Sv: Kvällens match
...och som vanligt lägger online-rapporteringen ner verksamheten i slutet av andra perioden och är helt död i början av tredje. Hittade annars Hockeyligans liverapportering, och där ser man skott för skott också. FBK leder skotten med 5-0 (!) efter 2:22 av tredje... det här blir svettigt. Tar vi poäng får vi nog vara mycket glada.
Sv: Kvällens match
16-13 i skott till FBK i andra perioden, 24-21 totalt. Verkar ha varit en ganska offensiv period från båda lagen.
Sv: Kvällens match
Salcin: poäng eller inte är väl inte det allra viktigaste, egentligen. Ja, visst vore det en jävla bra start om vi kunde sno en poäng eller tre i dag, men det känns om om det långsiktigt är viktigare att spelet funkar någorlunda och att det inte blir en sådan där mardrömspremiär som den vi hade borta mot VF häromåret när vi blev totalt förnedrade och det tog en jädra massa omgångar innan självförtroendet återvände någorlunda.
Sv: Kvällens match
Noterbart är väl att 2-2 kommer i box play när vi har den tilltänkte utvisningsdödaren nummer 1 på utvisningsbänken. Slump eller inte? Det lär visa sig under säsongen.
Sv: Kvällens match
Aliline: vet inte om det känns så nervöst för den sakens skull, FBK borta är en svår match vad det än står. Spelet måste klaffa mer eller mindre hundraprocentigt i 60 minuter för att vi ska kunna vinna där nere. Jag är ärligt talat förvånad att vi står emot så här bra och faktiskt fortfarande leder med ca fem minuter kvar av andra perioden. Näha, precis där kvitterade de gredelina typerna. Jaja, nu får vi se om Luleå har kraft att svara igen.
Sv: Kvällens match
...och från Skellefteå kan rapporteras att Brynäs efter tungt tryck i pp gör 1-1. Ganska svagt försvarsspel av Skellefteå, Jörgen Sundqvist fick stå helt ostörd i slottet och styra ett rätt löst skott från blå.
Sv: Kvällens match
Salcin:
Först assist av Leinonen (!!!), sedan 2-0 av Skrbek. Fattas bara att Kalle Kerman sätter 3-0 nu då. Inte utan att man håller på Luleå nu när ni snott så många Mora-spelare ;-)
Först assist av Leinonen (!!!), sedan 2-0 av Skrbek. Fattas bara att Kalle Kerman sätter 3-0 nu då. Inte utan att man håller på Luleå nu när ni snott så många Mora-spelare ;-)
Sv: Kvällens match
Salcin: jag tror att Frölunda kan få en ganska tung säsong. Inte så att de missar slutspel eller så, men de är inte alls lika bra som förra säsongen - i alla fall inte inledningsvis. De har haft lite för stor spelaromsättning och måste delvis bygga en ny stomme i laget. Linköping däremot blir nog livsfarliga om bara Cechmanek håller i kassen.
Sv: Kvällens match
Wernblom gör 1-0 för Skellefeteå. Flipperpuck framför målet och Wernblom får stå helt oattackerad och peta in pucken.
8-8 i skott i Karlstad trots tre numerära underlägen och inget överläge. Låter inte alls som den matchbild jag hade väntat mig så här långt.
8-8 i skott i Karlstad trots tre numerära underlägen och inget överläge. Låter inte alls som den matchbild jag hade väntat mig så här långt.
Sv: Kvällens match
Det verkar förresten så här långt inte vara så mycket mer utvisningar än normalt, i alla fall i vår match. Förvisso sju tvåor hittills, men då är ju fyra av dem dubbelutvisningar för tuppfäktning. Lite oroande att de enda tre numerära underlägena hittills har varit Luleås.
Sv: Kvällens match
Aliline: häpp, 0-1 i Karlstad precis när jag tänkte fråga om hur spelet ser ut - och assist för Leinonen dessutom! Bra, nu är det bara att hålla nollan resten av matchen också så vinner vi. Det kan väl inte vara så svårt? :-)
Sitter och ser på Skellefteå-Brynäs och där händer absolut ingenting. Brynäs har haft ett friläge som Ove Molin avslutade tamt. Det ser ut att vara två väldigt osäkra lag så här långt, mycket säkerhetsspel och se till att inte gå bort sig.
Sitter och ser på Skellefteå-Brynäs och där händer absolut ingenting. Brynäs har haft ett friläge som Ove Molin avslutade tamt. Det ser ut att vara två väldigt osäkra lag så här långt, mycket säkerhetsspel och se till att inte gå bort sig.
Sv: Kvällens match
MorganaLefaey: väldigt få tips såhär inledningsvis.
undrar om den stora massan häckar på svenska fån. och jag som tillochmed mailade savage så han inte skulle missa den.
undrar om den stora massan häckar på svenska fån. och jag som tillochmed mailade savage så han inte skulle missa den.
Sv: Kvällens match
Aliline: 28 sekunder tog det för Renberg att bli utvisad. Blir det den snabbaste utvisningen i premiäromgången, tro?
För övrigt står det "Lulrå" på ånlajnen...
För övrigt står det "Lulrå" på ånlajnen...
Sv: Kvällens match
Jesper Jonsson: Då har man varit in och tippat då. Frågan är om man orkar med mer än 10 omgångar som fallet var förra säsongen.
Sv: Kvällens match
Portello: Ni behöver inte vara oroliga.
det blir minst 1 pinne.
för jag har lagt hela förmögheten på krok-boltic
det blir minst 1 pinne.
för jag har lagt hela förmögheten på krok-boltic
Sv: Kvällens match
Portello: Hmm, plingen får mig inte alls å bli nervös....speciellt ikväll när det bara är två matcher till, plus ev. fotboll
Sv: Kvällens match
Portello: Fast det är Luleå som är hemmalag och bestämmer därmed färgerna, vill jag minnas. Det finns en rekommendation om att hemmalagen ska ha mörka tröjor och bortalagen ljusa men det följs långt ifrån alltid. Vill Luleå ha gult får Skellefteå vackert anpassa sig. Skellefteås hemmadräkt är väl i det närmaste helsvart, så det får väl bli den i så fall.
Sv: Kvällens match
MorganaLefaey:
Kanske säkrast att göra så. Täcka över det 10 nedersta och 10 översta centimetrarna av rutan samt slå av allt ljud. Så får det bli. Borde ju bli rätt säkert att jag varken hör eller ser nått på min fjortontummare då.
Fast i och för sig kanske det finns alternativ ser jag nu när jag kollar TV-tabån, Hem till byn börjar ikväll på SVT! Helt nya avsnitt. Garanterat fritt från fullvuxna män som tävlar i att slå på en gummibit med trä... kompositklubbor. Fast min idol Willy Strid har visst dött.
Kanske säkrast att göra så. Täcka över det 10 nedersta och 10 översta centimetrarna av rutan samt slå av allt ljud. Så får det bli. Borde ju bli rätt säkert att jag varken hör eller ser nått på min fjortontummare då.
Fast i och för sig kanske det finns alternativ ser jag nu när jag kollar TV-tabån, Hem till byn börjar ikväll på SVT! Helt nya avsnitt. Garanterat fritt från fullvuxna män som tävlar i att slå på en gummibit med trä... kompositklubbor. Fast min idol Willy Strid har visst dött.
« Föregående · 750623 · Nästa »