Kvällens match
« Föregående · 763076 · Nästa » Till forumet
Sv: Kvällens match
Portello: Tänk vad härligt om Modig skulle göra om Lundqvists bedrift när han fick chansen och tog den, säsongen Norena var Frölundas förste målvakt. Finns ingen anledning att byta tillbaka till Leinonen sä länge Modig spelar såhär.
Sv: Kvällens match
Sex raka pinnar, det trodde jag inte efter Brynäsmatchen. Modig i målet en hit. #34 gör två mål på tisdag. Fin dag det här, seger över MIK och BBK fotboll har en skatteskuld på 694 000:-
Sv: Kvällens match
LL: man får väl säga
ÄNTLIGEN
inte om mina profetior men om surovy
synd inte kermit kunde göra ngt
ÄNTLIGEN
inte om mina profetior men om surovy
synd inte kermit kunde göra ngt
Sv: Kvällens match
Gillar Mora skarpt (likt LHF alltid en underdog som stjälper etablissemangets tankar/tyckande, hehe).
Sv: Kvällens match
björn power: det är de orättvisa vinsterna som är skönast. Helst ska det vara så orättvist att man nästan skäms för de tre poängen...
Vi har nu förresten fyra raka trepoängare borta mot Mora, efter förlust i den första matchen lockoutsäsongen har vi sedan vunnit med 5-4, 4-1, 4-3 och 3-1. Genom åren har vi också tagit många vinster borta mot Leksand - verkar som om LHF trivs bra i Dalarna i största allmänhet. Förra säsongen blev det ju tex 10 av 12 möjliga poäng där.
Vi har nu förresten fyra raka trepoängare borta mot Mora, efter förlust i den första matchen lockoutsäsongen har vi sedan vunnit med 5-4, 4-1, 4-3 och 3-1. Genom åren har vi också tagit många vinster borta mot Leksand - verkar som om LHF trivs bra i Dalarna i största allmänhet. Förra säsongen blev det ju tex 10 av 12 möjliga poäng där.
Sv: Kvällens match
Jesper Jonsson: ja, det är ju egentligen numerärt underläge så visst, eftersom vi vann kan vi vara snälla och säga att du fick rätt i båda dina profetior.
Sv: Kvällens match
1-3, HÄRLIGT, HÄRLIGT men ...
Mitt hockeyhjärta säger mej efter att ha lyssnat på ett bra webradioreferat från Mora att vi vann mycket orättvist, hade inte inte sagt speciellt mycket ifall vi förlorat idag.
Men, men vi har själva varit med om många liknande situationer genom ären så ...
Ge järnet Lule !!
Mitt hockeyhjärta säger mej efter att ha lyssnat på ett bra webradioreferat från Mora att vi vann mycket orättvist, hade inte inte sagt speciellt mycket ifall vi förlorat idag.
Men, men vi har själva varit med om många liknande situationer genom ären så ...
Ge järnet Lule !!
Sv: Kvällens match
LL: Surovy måååååååååååål. Hurra. Borta blir det vinst men hemma. Låter gott när Luleå gästar Gävle. :D
Sv: Kvällens match
LL: ja dt gör vi
EN får väl nästan räknas som shg eftersom mora hade en extra attacker
EN får väl nästan räknas som shg eftersom mora hade en extra attacker
Sv: Kvällens match
Salcin: va? 1-3? Fan, onlinen på swehockey hänger tydligen inte med i dag - men skit samma när vi vinner :-) (för vinner gör vi väl nu, eller?)
Sv: Kvällens match
Hoppas Modig får fortsätta i målet även mot Djurgården han har nu gjort 2 raka stormatcher.
Sv: Kvällens match
Aliline: bra, det kanske kan få själförtroendet att bli bättre för honom? Jag har ju bara sett honom spela en match (MIF borta på tv), men jag tyckte att han gjorde en hel del bra grejor då. Det kanske bara är lite självförtroende som saknas? Vi får väl se. Spännande minuter i Mora väntar i alla fall...
Sv: Kvällens match
Aliline: Klantigt av Sandström att göra puck-out i detta läge blir tufft sista 2 minuterna.
Sv: Kvällens match
Salcin: Lugn, bara lugn, Lubos har öst lovord över honom så TS lider nog av det sk. LB-syndromet. Bäva alla es-motståndare from omg.12 och framåt!
Sv: Kvällens match
Salcin:
Brendl skulle ni ha tagit ist!! Verkar so om det inte finns nån hejd på din killen!
Brendl skulle ni ha tagit ist!! Verkar so om det inte finns nån hejd på din killen!
Sv: Kvällens match
Jesper Jonsson: Med Surovy's lön skulle vi kunnat haft en hygglig center+back. Börjar bli Leska varning på honom.
Sv: Kvällens match
Jahapp, där kom 1-1. Inte oväntat med tanke på att LHF-spelarna envisas med att se till att bli utvisade hela tiden.
Sv: Kvällens match
björn power: fortsätter han hela säsongen som han har spelat hittills så spelar han nog inte i elitserien öht nästa säsong utan i NHL.
Sv: Kvällens match
Jesper Jonsson: Hur f**n ska vi bära oss åt för att få den gode Fredrik att skriva på för låt säga 2 år till (sedan drar han ut i vida världen för att skrapa ihop framtidskassan:). Mitt bästa tips är att en Luletjej som redan är etablerad på den lokala arbetsmarknaden kan fånga han för DÅ är han vår ;)
Är rädd att om inget speciellt händer så lirar han i DIF from nästa säsong :(
Är rädd att om inget speciellt händer så lirar han i DIF from nästa säsong :(
Sv: Kvällens match
Salcin: Grattis, ni vinner nog idag. Mora skjuter aldelens för mycket för att ta hem denhär matchen :P
Sv: Kvällens match
Oj, 17-7 i skott till Mora i den första perioden. Då är det nog bra gjort av Luleå att vara i ledning.
Sv: Kvällens match
tk75: Tydligen Modig i mål.Hoppas att han kan spela lika bra som mot Brynäs samt MoDo.
Sv: Kvällens match
Läste i dagens NSD om en intervju med Åkerström som redan blivit en klassiker. Jag hade inte sett den och kunde inte låta bli att söka igen den.
Att han kan hålla sig så kylig...
Att han kan hålla sig så kylig...
Sv: Kvällens match
Bonäs norra: Jag tror det blir en rätt jämn match.Skulle tippa på uddamålsvinst för något av lagen.
« Föregående · 763076 · Nästa »
Kan man peta en målis som som släppt in två mål på åtta perioder och runt 80 skott? Trots att killen bara är 19 år? Det ska bli intressant och se vem som vaktar kassen på tisdag.
Rent poängmässigt sett så måste vi ju vara nöjda med säsongupptakten. Hela tiden har vi ändå haft minst en nyckelspelare borta. Förutom Lubos Bartecko, dårå.
Fast hemmaspelet är jag likförbannat inte nöjd med. Vi har faktiskt inte gjort en enda riktigt godkänd match hemma enligt mig. Den senaste matchen mot Modo hade vi ju ren tur att vi inte sumpade redan i den första perioden som vi gjorde mot Brynäs.