Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 156967 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Danne Rydmark
Nubben:
Kanske hade man för stora krav på honom från början...

...men eftersom Mif inte haft så många "stora" talanger på sistone är det kanske inte så konstigt.

Redhawkmatte: där har du fel.

Hannula har gjort många bra matcher i år, framför allt när han fått spela med Jussi o Danne. Men det är klart, man hade MYCKET höga förväntningar på Hannula inför säsongen, och de har han inte levt upp till riktigt än.

Nubben:
Hannula har ju först kommit igång nu, efter att han representerat Tre Kronor. Så det kanske var ganska naturligt att inte spela med honom i första femman. Men, nu känns det som att det är en av Sveriges bästa femmor!

Sv: Efter 2 perioder
HÄRLIGT MALMÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ

Efter 2 perioder
1-2

Så SKÖNT

men MIF har tappat många matcher i 3:e i år...

Hoppas verkligen att grabbarna kan hålla ut nu.

Redhawkmatte: Jag efterlyster nya femmor efter typ 3-4 omgångar, då sa jag just den här femman som 1:a line...

De fick chansen och spelade bra ett par matcher, sen splittrade bäckis på dem igen, nu är de tillbaka o nu producerar de massvis med bra saker.

Nubben:
Perfekt femma! Fart i kombination med finess...

...dessutom en hel del rutin!

Keep on going Mif!

Krossa HV!!!!!!!!!

Merla: DAnne gör assist osso, underbar line...

Hannula - danne - jussi
Norgren - Perti

Det är en underbart väl fungerande femma

ps. rydmark passade fram till 1-2 målet =)

1-2 hannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnula!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1-2 HANNULA !!!!

Danne Rydmark
ojojoj, vad ska man säga ...

Om han nu mot förmodan skulle lämna MIF inför nästa säsong så skulle jag bli minst sagt förbannad på ledningen. Men den dagen den sorgen...

MIF mot slutspel 2003 !

Sv: Håååvee - MALMÖ
Danne är kung !

Rydmark e helt otrolig hittills denna säsongen...

Kung Rydmark....
Härligt!!!!
Där satt den.........Rydmark är Kung!!!!

Vad skulle vi göra utan Rydmark?

1-1 RYDMARK !

anders: Ja 5, men man kan ju knappt kalla "Fjuss" (Hasselblad) back, han är mer en person som är på läktaren o köper korv ;)

Nä men skämt o sido, det är 5 backar.

miffo: 5 backar är det väl????

BP - Bäckis nånsin tränat på det ?
Tycker det är tragiskt hur MIF kan gå från Elitseriens tops när det gäller BoxPlay, till som nu BOTTEN...

ur kazzt är det !

Men kom igen, vi ska vända på detta !

Det blir nog tufft ikväll med bara 4 backar, tror vi förlorar med 4-1.

Faan, bara 12 sek dröjde det in på PP-spelet. Kom igen nu MIF!!!

1-0 till hååve

nek97raj: Sportradion har tappat mycket på senare år tycker jag, det var bättre för 4-5 år sen.

Nubben: tyvärr måste jag lämna er nu pågar och åka hem. Sportradions påfrestande sändning väntar.

Sv: HIV-MIF
Redhawkmatte: taktiken för MIFs del borde då vara: Fullt ös framåt!
Buckle down boys, here we go!

anders: snart släpps pucken

2-2 vid full tid, sedan vinner Mif på straffar, Mattsson avgör!!!

Redhawkmatte: Japp jag tippar mer eller mindre det samma. 3-3 eller 3-4 vid full tid, hoppas givetvis på 3-4...

Men gör vi 4 mål på Liv, han brukar alltid spela bra mot just oss jue.

Nubben:
3-3 efter full tid! Det är mitt tips, har för mig att du tippade något liknande!

nek97raj:
Sandström må ha presterat under sin förmåga under hans tre år i Malmö men han kunde i alla fall visa lite hjärta och kämpatakter på isen - till skillnad från en viss Fredrik Lindquist!

Tittade på Hv71 och Malmös lag. Tycker att de är ungefär likvärdiga ikväll! Målvaktssidan jämn, backsidan till Hv och forwardssidan till Mif...

...det här kan bli en skoj kväll (hoppas jag).

Nubben: vågar ALDRIG tippa. Hoppas på vinst, så klart, men det är ju en jävla osis med dessa aldrig upphörande skador.

Håååvee - MALMÖ
Vad tippar ni då ?

Redhawkmatte: håller med. Och, som du påpekar, Sandström var rätt ok som back, iaf bättre än som forward.

nek97raj:
Och som Sandström...

Nä, men jag måste säga att det är ett otroligt oflyt Mif har när det gäller skador. Idag saknas ju Björk, Lundberg, Andersson (dock inte p.g.a skada), Öhman, Suursoo, Frasse, Magnertoft...
...helt otroligt!

Får nog säga ändå att det är fel av herr Bäckman och Gunnar att inte plocka med typ Oscar Brandting eller Henrik Blomqvist till Jkp. Det kunde åtminstone få hänga med och sitta på bänken, ifall ytterligare en back blir skadad...

Redhawkmatte: Man skulle haft en forward, som likt Åhlund eller Pauna förr, kunde spela back.

Redhawkmatte: ja, så är det nog, men då spelar man tydligen med 10 forwards. Verkar struligt.

nek97raj:
Hade inte varit mer än rätt att göra om honom till back! Med tanke på att killen INTE gjort ett enda mål som forward på hela hösten...
...sedan är ju frågan om Malmström är rätt kille att spela back?!

Det är inte säkert att Malmström är back bara för att han står uppsatt som just back - det kan istället visa att Mif kommer ställa upp med tre hela femmor och att Janos Vas är den enda spelaren på Mif-bänken.

KOM IGEN MALMÖ.....

Sv: Nubben tipskungen =)
Nubben: krya po di!

Jag kollade på swehockey, där är Malmström uppsatt som back i tredjefemman, kan detta stämma?

nek97raj: Jo, så sant så sant...

Men vi håller tummarna, fan vad jag skulle vilja stå i hallen nu.
Fan att jag e sjuk !

Nubben: skulle vara skönt om man ej behövde vara nervös på slutet, för den där förargliga måljinglen på Radiosporten...

Nubben: Jo, jag läste det, men, det verkar ju saknas fler än två kuggar i HIV...

nek97raj: Jag skrev detta tidigare idag :

Hv71 idag...

Borta, de har skador på två viktiga kuggar.

MIF vinner, sen om det blir 2, eller 3 poäng vågar jag inte säga, men slutresultatet kommer väl bli:

Hv71 3-4 MIF

HIV-MIF
Jag hoppas att det är tillåtet att kopiera in text här. I vilket fall, här kommer en saxad bit från HIVs hemsida inför kvällens match:
"Skadade och sjuka
Landslagsuppehållet var ju tänkt att låta skadade spelare återhämta sig, istället förvärrades skadeläget. Kalle Sahlstedt bröt ett ben i handen i matchen mellan Finland och Ryssland, och blir borta minst tre veckor. Förutom den tidigare skadan på Pelle Gustafsson saknas även Mika Niskanen efter en meniskoperation i knäet, han blir borta ungefär två veckor.

Som om inte det vore nog har HV drabbats sjukdomar. Flera spelare har legat hemma i magsjuka. De som är drabbade för dagen och inte kan delta i kvällens match är Jani Hassinen och Per-Åge Skröder."

En sådan här chans mot HIV får nog MIF inte fler gånger i år...

Sv: Rydmark på väg till LHC...
ÄH STRUNTPRAT!!! Rydis skulle aldrig svika malmö han har ett Rödhöks hjärta inte ett fult lejonhjärta

Sv: Lilja nöter bänk igen...
Teus: tyvärr, det dröjer, som Du påpekade, nog flera år. Lilja är som klippt och skuren för NHL.

Sv: Lilja nöter bänk igen...
Från artikeln: "Den svenske backen värvades till Kings när Phillipe Boucher skrev på för Dallas Stars."

Lilja kom till NHL och Kings inför säsongen 00/01 och Boucher skrev på för Dallas inför denna säsong.

Hur som helst...jag hade inte tackat nej om Lilja kom till MIF igen, men det känns som det lär dröja några år.

Sv: Rydmark på väg till LHC...
Nubben: Tips, tack!

« · 156967 · »