Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 168060 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mål!
miffo: Domaren hatar Mif så förlusten kommer i sig vara väldigt väntad. (Ok, jag överdriver lite kanske men Vinnerborg är bland det sämsta som åkt runt i zebra-tröja i Sverige)

Jaja, känns som matchen är körd nu, dåligt att släppa in 5 mål mot Brynäs!

Dommaren verkar ta många kompensationsutvisningar.

Och just som man skrev det tog Brynäs ledningen med 2 mål, nu vågar jag påstå att det är kört. Man har tappat tre gånger redan och jag tror aldrig att vi kommer ifatt nu. Klantigt...förmodligen.

Dags för timeout tycker jag.

Nää...nu börjar det nog bli gonatt här..
Redan 5 mål insläppta med 25 minuter effektiv tid kvar...
Inte bra alls!

MrLeth: Vinnerborg har ett ont öga till Mif, det är då något som man kan konstatera. Nu har ju iofs matchen runnit iväg så nu kan man likaväl köra på som idioter.

Magnus: Nää..det här verkar inge vidare.
E fortvarande lite tveksam till MIFs bortaspel...och sånt här spel med toksatsning framåt är väl inte favoritmelodin när man spelar borta.
Kan väl tillägga att jag inte har en susning om hur matchen ser ut...men att döma av statistiken så...

Sv: Mer tid för Valdix?
miffo: Vinnerborg dömer i kväll så det spelar ingen roll hur Mif spelar. Brynäs spelar konstant 6 mot 5...

MrLeth: Försvarsspel? Nä varför då?

Vad händer i MIF försvaret ikväll :-(
Dommaren ser ut att blåsa på allt just nu.

Magnus: Jo, jag tänkte oxå nämna det precis...
Verkar inte vara målvakternas afton direkt!

Jupp...visst menade jag J20 tidigare..

Värsta j*vla målkalaset ikväll tydligen. Dessutom verkar Leksand vara i en löjlig form. Precis som Färjestad och HV verkar vara helt borta.

Merla: Jag tar mig friheten att svara, MrLeth menade Valdix snygga 5-1 mål mot Luleå i j20 SuperElit i helgen.

MrLeth:Valdix snygga 5-1 mål mot Luleå? Du menar väl Vas 5-1 mål mot Linköping eller e jag helt ute o cyklar eller? =)

MrLeth: Bra att du skrev det, då behöver man inte följa matchen längre. Om Brynäs skulle hamna efter lär han ju fixa så de kommer i fatt och om, han slänger väl själv in pucken bakom Hadelöv och godkänner det. Allt för att hans personliga hatlag ska förlora.

Noterbart från de första perioderna:

Mattsson fortsätter att göra mål, äntligen!

Två gamla bänkvärmare har sett till att Luleå leder 2-0 mot MoDo, Fredrik Svensson och Magnus Nilsson.

Har Frölunda tagit tidigt jullov eller är det normalt att skjuta hela två skott mot mål under en period hemma i Scandinavium?

Stefan: Förresten så är det visst Vinnerborg som dömer...
Med andra ord så vet man aldrig vad som kan hända.
Radiosporten hade kanske rätt ändå?! *asg*

Stefan: Attans...ja det e därför jag aldrig lyssnar på sportradion.
Skulle MIF dessutom råka gå mot en seger så slutar dom ju ändå kommentera matchen.. :o)

Fan vad kasst av radiosporten :-)

miffo:

på radion sa de nyss att Brynäs kvitterade till 2-2 i powerplay genom Janne Larsson..
sen när de drog resultaten

Brynäs-MIF 2-0

Så MIF ligger under med 4-2 eller vad säger du Stefan ?
Står 2-2 nu på swehockey iaf.

MrLeth:

jäklar detta var illa... nu har vi gått från en 2-1 ledning till underläge med 2-0 hörde jag precis på sportradion.. hur gör man det?

Litta avstånd...
Ser ju gärna att bottenlagen förlorar idag så man kan få lite större distans..
Men sånt flyt brukar vi ju inte ha.. :oI
Aja...

miffo: Ja, jäklar..här blir det mål!

miffo: 1-2 Mattson!!

MrLeth: Där var det kvitterat också.

Mål!
Redan mål för MIF...hepp...det gick snabbt!

Mer tid för Valdix?
Med Sjögren borta så borde det finnas mer utrymme för Valdix...
Han är definitivt den junior som imponerat mest på mig i år.

Med tanke på hur Lillis och Gunnar satt o nickade efter Valdix snygga 5-1 mål på Luleå i söndags så är jag inte speciellt förvånad att han fick plats i truppen idag.
Valdix statistik i J20 är rätt grym förresten... 6mål, 6 assist :12p... på 5 matcher!

Sv: Brynäs - MIF
Casparsson började bra men på slutet har det inte hänt allt för mycket tycker jag, han är dessutom enda back förutom Hasselblad som ligger på negativt +/- vilket inte är speciellt gott betyg. Vi klarar oss utan honom men han hade gärna fått stanna för att fylla ut truppen ändå. Samma sak med Sjögren, han kunde kanske behövts framåt våren.

Vi får hoppas att Malmström komer hem med massor av självförtroende!

Sv: claesw's tråd
claesw: med den rätta utgången...

Stefan:
Vi hoppas på en bra fight helt enkelt!

Jönsson: jo, men, vi får hoppas att Björk kan axla hans fallna mantel.

nek97raj: synad att linköping ska ta tillbaka casparsson=(
han hade varit en tillgång bland backarna!

Stefan: jaså, då får man väl se till att hämta hem malmström efter jul iaf, så det kan bli fyra kedjor!

claesw:

nästan rätt Riihijärvi (två ii) annars var det rätt :)
Jodå Jussi gör ofta en del poäng.. och matcherna mot Brynäs brukar vara mer "öppen" vilket passar Jussi perfekt :) (och Molin)

Stefan:
Det stämmer. MIF har dock Rihijärvi (stavas det så?) som alltid är bra mot Brynäs...

Brynäs - MIF
Thomas Sjögren har blivit entledigad sitt kontrakt och har därmed lämnat föreningen.

3 kedjor och 4 ytterforwardspar går man runt på ikväll.

claesw:

är det nått Elitserielag man inte kan räkna med 3 säkra mot så är det just Brynäs på sin 12:e plats. Det är ett lag som har "gubben i lådan" spelare som Ove Molin som när som helst kan blixtra till och sänka vilket lag som helst på egen hand.

nek97raj:
Nej det är sant, speciellt inte för er i kväll ; )

claesw: finns ALDRIG tre säkra "pinnar"

claesw's tråd
Vad tror ni om ikväll? Det känns plötsligt inte som 3 säkra pinnar att möta Brynäs va? : )

Sv: Those were the days...
nek97raj:Yeppz 6 år av 14 så ja har hejat på d i hälften av mitt liv nästan

CoolaKoffe: utmärkt!

nek97raj:Ja har alltid varit me MIf sen ja började hejade på d(6 år)

claesw: Usch ja, det hade jag ju lyckats förtränga.... Då minns jag hellre säsongerna 91/92 & 93/94

nek97raj:
Jo, ni var ju grymma i början på 90-talet, även om jag lite elakt påminner om semifinalserien 92-93 mot Brynäs (kolla min sida om ni inte vet hur det gick). Brynäs hade då Smurfkedjan, som var GRYM! : )

Those were the days...
Saxat ur Aftonbladet:
"– Jag tycker att vi spelar hygglig hockey i dag men det går inte att jämföra med Mif i början av 90-talet då 15 man i truppen var landslagsmässiga, säger Marcus Thuresson.
Under uppgången var varje match en fest. Det spelades fantastisk ishockey, det bjöds på tacklingar och slagsmål och individuella prestationer i superklass. Fotbollsstaden Malmö blev hockeyfrälst"...

Sv: Mif-Linköping
Magnus: Bra förslag, skicka Sjögren till H(i)V och ta hem Malmström!

Sv: Mif-Linköping
Saxat från matchrapporten: "Vi gick runt på tre femmor idag då Wahlberg inte kunde medverka pga sin fot. Sjögren har inte varit bra på sistone så han fick sitta på läktaren idag."
Varför inte låta ge Vas & Valdix chansen för att kunna spela med fyra kedjor?

« · 168060 · »