Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 183109 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Fjuss
Måste ju erkänna att Fjuss spelade riktigt bra, han var grymt stabil=)

grattis
grattis till segern! ni splade bra men utvisningen tåls att diskutera eller hur?! aja men nästa gång tar vi er o då är vi serieledare för vi kommer att vinna över timrå i vår nästa match :)

Tusen tack Daniel Rydmark!
Jaha dom var man hemma igen då i från matchen Timrå-MoDo en holmgång som Timrå vann med 4-1 efter att metodiskt ha kämpat ner ångermanlänningarna och gått upp i serieledning tack vare Daniel Rydmark!

Det är dags nu att den mannen får lite upprättelse efter år av hat och förakt från samtliga håll och kanter utom av sina egna då förstås.

Som "Timråklacken" har dissat, hånat, hatat och bespottat Rydmark i tid och tid är det inte mer än rätt att sända honom en tacksamhetens tanke från norr efter en synnerligen väl utförd prestation.

Jag lyfter på hatten och bugar och bockar åt det ödmjukaste. Hoppas någon Malmösupporter kan framföra detta till Rydmark personligen från mig Magnus Sjöstedt å hela Timrås vägnar.

Vi får väl bjuda igen någon gång!

Varför inte ett guldparty framåt vårkanten?

FLAGGAN I TOPP - TIK i TOPP TJOHOO!!!

Peter Andersson
Saxat från Aftonbladet:
"Hos Malmö var veteranbacken Peter Andersson suverän. Han spelade med samma självförtroende och auktoritet som för tio år sedan när han var som bäst."

Sv: Nubben tipskungen =)
Teus: Skön seger i afton mot exserieledarna! Men vi höll på att tappa allt. Vad tänkte P. Andersson på när han var nästan ren? Skjut mänska tänkte jag o skrek jag. Istället passar han, det är alltid bättre att skjuta!

Dragan 2k: Ja det blir väl som vanligt. Garanterat så har de en spelare från Djurgården i studion idag.

Teus: Tyvärr kommer de inte säga ngt om matchen. Den dryga halvtimmen är som vikt för Djurgårdens fenomenala form.

Om de inte säger ngt om Timrå är det skandal.

Stefan:

Ja det stod om det löftet i Kvällsposten. Han fick också frågan om han skulle vilja forstätta i MIF efter att kontraktet gått ut, och svarade "Ja!". Annars brukar ju spelare oftast svara lite tveksamt, trots att de svara ja (t ex "som det ser ut just nu"), men här var det ingen tvekan. Jussi har vekligen ett MIF-hjärta. :)

Över till matchen. Härligt med 3 poäng mot Frölunda, Hadelöv var mycket bra. I sista perioden var lagen lite avvaktande, och väntade ut att det andra skulle göra misstag. Sen drog ju MIF på sig lite utvisning, vilket gjorde att Frölunda fick chansen att avgöra matchen. Men de lyckades ju inte. När sen MIF fick spela powerplay, så kände jag på mig att avgörandet skulle komma.

Trevligt att man kan se hockeykväll idag, brukar inte vara någon höjdare när de förlorar. Hoppas bara att de iaf säger någoting om matchen i studion. :)

Stefan: man får gratulera till segern i kväll. Kan inte säga annat att ni förtjänade denna vinst.

miffo:

första perioden sög fett... men andra och tredje var faktiskt rolig att se på.... riktig kämpa hockey.

Jussi har gett nyårslöfte att MIF går i slutspel berättar Rydmark :)

Stefan: Skönt!
Oväntad seger faktiskt. Hadelöv håller nollan för 3e gången denna säsong. Nu måste vi börja vinna på bortaplan också. Segern verkar rättvis om man kollar till statistisken, men samtidigt verkar det ha varit en medioker match.

Stefan:

3-3 i skott.... 24-12 totalt

12 skott för offensiva serieledarna det är IMPONERANDE!!!

Stefan:

slut 1-0

Stefan:

2sek kvar.. Jussi utvisad. tekning i MIFs zon

Stefan:

Mycket nära 2-0...... i tom kasse.

Icing av Frölunda

Stefan:

Frölunda tar ut målvakten nu...

Stefan:

1min kvar och Frölunda tar timeout... tekning i MIFs zon.

Stefan:

Magnertoft hade båda chanserna.

1min kvar nu.

miffo:

mindre än 2min kvar nu... nära 2-0 flera gånger nu, Lundqvist räddar Frölunda nu

Stefan: Konstigt att Arne klagar som är Frölundare.

Hejja MIF :=)

Stefan:

Arne och Ankan skyller på domaren detta mål, han har gjort en bra match men utvisningen var för billig..

den var billig, men ändå en utvisning om man ser efter regelboken.

Fan nu blir det så där jäkla nervöst igen, hoppas inte MIF spelarna känner likadant som jag :-)

Stefan:

3min kvar...

Stefan:

Rydmark målskytt, tekning bak till till back, Norgren rensar framför mål och Rydmark petar in returen efter skott från blå av Jussi

Ser ut som att Timrå kan gå upp i serieledning ikväll om MIF vinner, men jag vågar inte säga något ännu.

Stefan:

1-0 i p.p

miffo:

4min

Hur mycket är det kvar av matchen ?

Vi siktar in oss på ett klimax ikväll i följetongen hur man förnedrar experter i allmännhet och Challe Berglund i synnerhet. Se nu till att trycka dit de där göteborgarna så är glädjen delad !

miffo:

Hammar skottfintar, passar till Peter Andersson som helt ren väljer att försöka passa vidare istället för att panga in puckskrället..

Nu åker Peter Andersson ut..

Där kom PetraSÄCKS obligatoriska utvisning.

miffo:

Nej. Det var lite osäkert innan matchen om han skulle vara med, men han har lirat hela matchen och verkar inte besväras av det.

Teus: Hannula i friläge, är inte han magsjuk ??

Stefan:

Jepp, härlig hockey i andra perioden. Roligt att se att alla femmor i MIF kan snurra upp serieledarna. Synd bara att Lundqvist är som en vägg. Hadelöv har också varit mycket bra.

MIF var bäst under första halvan av perioden, sen hade Frölunda en stund med några farliga lägen (bl a frilägen). I slutet av perioden tog över igen, bl a hade Hannula bl a ett friläge.

Känns tyvärr inte så bra att MIF inte lyckas få håll på Lundqvist. Även om de än så länge har matchen under kontroll, så är Frölundas kontringar mycket farliga.

Bäst på plan är fortfarande Lundqvist.

Teus:

Andra perioden var hästklasser bättre än första perioden.. 9-5 i skott till MIF i andra...totalt 21 - 9 till MIF.

MIF bör ha tagit ledningen med 1 eller 2 mål i andra målet, Hannula brände ex. ett friläge i slutet av perioden.

Men även Frölunda har haft några farliga anfall.

EFter 15 min av usel hockey från båda lagen, så kom MIF iaf igång lite. Rydmark träffade bl a stolpens utsida. Frölundas anfallsspel har inte synts till än, och de sista 10-12 minutrarna i perioden hade de typ ett skott på mål. Detta oroar mig, hade gärna sett att Hadelöv inte fick stå still för mycket i första perioden. För de lär säkert få till det i andra eller tredje, och då kommer det nog många skott.

Lundqvist i Frölundamålet är bäst på plan än så länge.

miffo:

MIF spelade upp sig lite sista 5-6 minuterna och var minst dåliga.... 0-0 är helt rättvist, men skulle nått lag haft ledningen så är det MIF men som sagt 0-0 stämmer överrens med matchbilden.

Låter ju inte så lovande Stefan. Men det är ju tur att inte Frölunda spelar på topp heller då, inte än så länge iaf. En match i tränarnas smak kanske ?

Stefan:
4447 är dagens publiksiffra, inte ens när serieledarna kommer på besök kommer man upp i 5000pers, och så hade man familjeerbjudanden.

Nubben:

9min 50sek innan MIF sköt första skottet på mål... trots 2min i powerplay.

Peter Andersson har redan varit av och blivit sydd efter att fått en klubba i ansiktet av Jonas Esbjörs som åkte på 2+2... Rydmark utvisad strax efter för hakning.

Nivån på passningsspelet från båda lagen är av lägre Hockeybockey nivå... ser ut som 5åringar som aldrig hållit i en klubba som försöker passa pucken så här långt.

Nån gång i livet ska det lyckas, en riktigt vild chansning...

MIF spelar ut Frölunda idag. Frölunda har ett bra lag det vet alla, men ikväll är de int epå spelhumör.

MIF 6 - 2 VF

många PP mål ;)

Man kan väl få drömma iaf, eller ?

Sv: Gott Nytt År!!!
anders:
Tycker inte att Branting eller Blomqvist ska testas vid denna tidpunkten - det borde Bäckman och Johansson i sådana fall gjort i höstas! Nu är varje match så oerhört viktig att det inte finns utrymme för det.

Det vore väl skoj om Johan Björk får spela ikväll. Det han hittills har visat upp har bara varit positiv. Kommer bland annat ihåg matchen mot Linköping när Mif tog sin hittills enda seger på bortaplan - då var han en av Mifs bättre backar!

Men jag håller med - Peter Hasselblad? Varför?

Redhawkmatte: Men käre gud, varför köra med Hasselblad för??? Förlorar de verkligen så mycket på att testa t ex Oscar Branting eller Henrik Blomqvist???

CoolaKoffe:
Hannula är INTE magsjuk längre. Han är med i laguppställningen på swehockey.se. Däremot saknas Jesper Mattsson (Frans Nielsen tar hans plats). Peter Hasselblad spelar ikväll i backpar med Joakim Lundberg. Detta är typ Peters första match på en månad, låter ganska dumt att låta honom spela mot serieledarna!
Roger Öhman och Johan Björk är insatt som ett backpar.
Frågan är om Mif kommer köra runt på fyra backpar eller bänkar Öhman och Björk?!

Hannula e borta i dagens match så ja tycker att Malmström hoppar in i 1:a femman

miffo:VA på canal+ f*n ja har inte d fast då får ja gå te min polare som hejar på DIF :S

EN RIKTIG NYÅRS SMÄLL !
GOTT NYTT ÅR alla Rödhökar.
I dag vinner vi med 5-2 över Indianerna.

Fan att föräldrarna har tagit tillbaka Canal+ dekodern, nu missar jag matchen ikväll :-(
Får följa matchen på swehockey som vanligt.

Gott Nytt År!!!
I kväll skall jag bänka mej framför teven canal+ Mif-Frölunda, hoppas vi vinner i kväll, annars blir det tråkigt för mej då även en Frölunda fantast skall se matchen med mej.

Kram till alla Miffare och gott nytt år på er!!!!

« · 183109 · »