Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 185414 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: LHC-MIF
anders: Förhoppningsvis har vi fått upp tempot i laget också. Vi är nu med i matchen igen.

LHC-MIF
Gött, reducerat till 2-1, Liimatainen, kom igen nu MIF!!!

Sv: En stängd Elitserie
MIF utvsisning nu också.

Där kom också 2-0. MIFs usla bortastatistik ser ut att fortsätta. Januari kan bli den månad som avgör MIFs framtid om att vara kvar i Elitserien.

1-0 till LHC, så går det när man har tanken på att spela 0-0. Tror vi kommer förlora tack vara just inställningen inför matchen.
Fattar inte hur en coach kan gå ut och säga att ett lag ska spela
0-0.

miffo:

på bortaplan ska hemmalaget föra matcherna och öppna upp sig för farliga kontringar. Ju längre matchen lider och det står 0-0 ju mer behöver Linköping öppna upp sitt försvar för att aatsa framåt, visst MIF behöver poäng men läget är ännu värre för Linköping.

4-4 i skott efter första perioden, vilken höjdarmatch :-)
Men MIF kanske ångar på i andra, Bäckman hade ju som mål att hålla tätt 10 första. Förstår mig dock inte på Bäckman ibland, han verkar inte vilja att laget för matcherna.

19 Nicke: Håller helt med, de tolv bästa lagen i Sverige är de i elitserien nu. Och inget annat lag rår på dom, men Hammarbys satsning ser lovande ut och får Leif Boork hålla i trådarna så kan det nog lyckas.

Det här med stängd liga där vet jag inte var jag står. Mycket möjligt att inte juniorerna skulle få så mycket mer istid med en stängd liga heller. Svår fråga det där, förstår ju klubbarna då de slipper att åka ner.

Junior: Svårt att tänka säj det, har inte legat så lågt på länge :-).

Ahmen det tror jag vell inte någon skulle vilja, men just nu så är det jue bara samma gamla lag som pendlar upp till Elitserien o ner i allsvenskan igen, Timrå är vell den solklara skrällen, men jag har svårt att se något allsvensk lag som kan ta platts i Elitserien just nu... Björklöven, Aik mfl klarar inte av det, dom här lagen som ligger i Eliten just nu är sveriges bästa lag, AiK är en stor klubb, men namnet skrämmer inte nå längre, dom har inte spelarna som behövs för Elitserien, så jag håller delvis med om en stängd liga, det känns nog tungt för er Rögle supportar att behöva tänka på dom här planerna som snackas i hockey sverige, men ställ er själv den frågan, skulle ni verkligen passa i Elitserien, och då menar jag på planen, för stödet från supportrarna är en annan sak!.

Junior:

nix pix... det hade jag inte velat då. Vill inte stänga den idag heller, men skall dem stänga den pga att för lite juniorer får chansen så skall det även tillkomma en regel att minst 5st juniorspelare skall finnas ombytta till VARJE match.

Önskar helt ärliga svar nu
Skulle ni verkligen vilja stänga Elitserien om ni legat i Allsvenskan?

Sv: Petri Liimatainen
anders:Men d ska d börja me snart (2004) Ja har läst SVD(Svenska dagbladet) Om d.D skulle va en turnering i Europa exakt samma som i fotboll

Ewrix:Nämen tjena haru oxå skaffat HS coolt men vi snackar via mejlet lr i min gästbok ok?

CoolaKoffe: TJJJJAJAJJAJAAAA! koffe! va görzz??? MIF MIF!!!!!!

Stefan: Jo man önskar ju att en eventuellt stängd liga skulle medföra fler juniorer, det tror jag inte det skulle/kommer bli. Det kommer nog bli som i Finland att de lag som ser att de inte räcker till för at slåss om guldet skickar iväg alla sina dyra stjärnor till bättre behövande lag i toppen. Medan de själva kanske lyfter upp en massa junirer och spelar av säsongen och börjar om på ny kula nästa säsong.

Magnus:

skall vi stänga Elitserien så bör det vara ett krav att alla Elitserielag har med en femma juniorspelare i varje match, sen om man utnyttjar dem under matcherna är en annan sak, men 5st skall iaf sitta med på bänken.

Är en junior skadad så tar man in en annan istället.

miffo: Både ja och nej, risken för nedflyttning i sig är en spänning man inte vill vara utan tycker jag. Det är redan ett upplägg som gör att bara riktigt usla Elitserielag kan åka ner, de flesta lag i Elitserien som kommer till Kvalserien bör kamma hem det utan problem (som Timrå i fjol). AIK var mer Allsvenskt hela säsongen ifjol än vad många Allsvenska klubbar var samtidigt som Leksand var allt för bra för Allsvenskan.

Å andra sidan är det förmodligen i längden omöjligt att kombinera dagens "underhållnings evenemang" som Elitserien är med helyllesvenskt seriespel. Det mest sannolika är att Elitserien med tiden tar efter Basketligans upplägg där klubbarna får ansöka om medlemskap och ekonomi, arena m.m. avgör om man platsar eller ej. Tycka vad man vill om det men det är så det måste bli tror jag.

En stängd Elitserie
Vad tycker ni om det ?
Hörde när Håkan Loob disskuterade om det och jag tyckte han hade väldigt vettiga åsikter. En stängde Elitserie skulle göra så att vi vågade satsa mera på våra juniorer och även klubbarna skulle våga satsa på nyare och finare arenor. Man kan ju även öppna Elitserien för nya lag om så behövs i framtiden, för de som har ekonomin och kunskapen att vara ett stabilt Elitserielag. Både rent ekonomiskt och sportsligt.

Dessutom skulle det inte bli den panik som idag finns i många klubbar, vi har ju hört om alla sparkade tränare.
Det skulle bli en liga med mer harmoni och mer utrymme för ledarna att kämpa för sitt mål. Som det är nu så blir det fort panik i klubbarna när man börjar förlora ett antal matcher i rad, det tror jag inte är bra för hockeyn i Sverige.
Finska ligan har ju tydligen blivit stängd och jag hoppas verkligen att Elitserien också blir det så småningom. Varför måste vi i Sverige alltid vara annorlunda än övriga världen: Gör som NHL och finska ligan tack.

Nubben: Blanda inte in finska lag nu. Hur intressanta är de???

Kör istället på med en turnering mellan svenska mästarna, finska mästarna, det bästa laget på kontinenten och nhlmästarna (eller det lag som vill ställa upp)

difzi:D skulle va rätt ql å köra mot finnarnai skills competition

Nubben: de é kul...men skulle oxå va kul att köra skills competiton mor finnarna..

Jag menar also finska serien mot Elitserien...

Så ingen missuppfattar det hela =)

CoolaKoffe: Allstar här hemma i Sverige suger fett.

Ändra om allt genom att göra det till en match / skills competition mellan Elitserien och Finland...

Då hade intresset ökat och man hade kanske kunnat börja kalla det för hockey.

19 Nicke:Petri va grymt bra hade 2-3 målchanser sen gjorde han 1 assist lr gjorde han 2 assist??

Petri Liimatainen
Petri Liimatainen är en spelare som Håkan Loob gillar mycket, håkan sa till och med att det är en spelare som han ska lägga ner tid på att få till FBK.

Sv: Allstars
miffo: Ja, lägg ner skiten eller låt SVT ta över det så det blir lite seriöst. Det är för mycket barn-tv över det nu!!!

miffo:Äh Allstars e ql d va ql å se Luleå möta allstars ja blev lite överraskad att d vann skills tävlingen å spelade oavgjort d borde göra så där fler ggr kanske d möter malmö om nåra år vem vet??

Varför spelade Rydmark istället för Hannula ?
Missade försnacket inför matchen.

För övrigt var det en riktigt sömning match, höll på att somna flera gånger vid TVn. Tycker dom kan lägga ner detta jippo tills nästa säsong om det ändå inte är de bästa spelarna som möts. Skulle vara roligare om det istället var en match där det bästa svenska laget mötte det bästa finska laget i respektive liga.
Eller som för några år sedan då Modo och Djurgården mötte Vancouver samt Colorado, det var underhållande ishockey.

Allstars
Tja

Allstars vann grenen Skotthastighet

å d som hade d hårdaste skottet va Petri Liimatainen han fick 141 km/h

Sv: Rydmark
bajenmattias:Hans tröja borde hissa upp

Sv: Slovakisk back
Teus:Helt korrekt där fixar man Elit 2003 Bli medlem!! ja å Teus e Medlemmar P.S Ja heter Kung_Jussi

Sv: Rydmark
CosmicBoy:

Ja det är gött för er för Rydmark platsar inte i nåt annat lag!!!

han verkar ha kommit i gång bra i Malmö så han kanske inser själv att skriva på för inget annat lag vill ha honom!!

Han är och kommer alltid at förbli Grisen nr 1 i elitserien!!

Tacklingen bakifrån på Robert Nilsson talar ju bara om vilken feg Ishockeyspelare han är....

CoolaKoffe:

Rätta mig om jag har fel, men jag tror jag vet var du fått det resultatet (se länktips). En onlineliga för spelet NHL 2003. :)

ignoreland: Fjuss = Hasselblad

Det är hans smeknamn

vem är fjuss??

CoolaKoffe: Vart har du fått det resultatet ifrån ?

Magnus:

Kan även tillägga att Carl Söderberg slutade 1:a (5+6) och Mattias Persson slutade 2:a (7+2) i poängligan. Söderberg blev även delad 1:a i assistligan och Persson blev 1:a i målligan.

Mif:s U18 lag tog bronset i FM Mattsson Cup. Man förlorade semin mot HV med 2-4 och slog sedan åter Huddinge i bronsmatchen med 4-2, grattis grabbar!

Magnus: så sant så sant. Johan hade tillfört väldigt mycket...

Magnus: Men sist vi hade bra backbestättning var väl ändå säsongen 98/99, då hade vi tre riktiga superbackar i Kim Johnsson, Niclas Hävelid o Johan Tornberg. Blir lite besviken ibland när media skriver att Hävelid är en AIK:are? Visst han har ju spelat där längst, men han kan ju tacka Mif för att han blev proffs.

Men bäst backar hade vi helt klart som jag ser det säsongen 93/94, vilka backar alltså - Liimatainen, Persson, Svehla,Öhman, även Hasselblad var stabil och Sälle likaså och även Norgren. Rätt ålder på alla, mellan 25-30år!!!

Igår va d tränings mellan MIF-leksand MIF vann me 5-2(1-1,3-1,1-0)

Magnus:Slovaken kommer kanke inte heller va så dum

Von Vettet: Har saknat Tornbergs härliga skidskoåkning och offensiv, hans defensiva kvalitéer kan man däremot diskutera. Saknaden gick ner något när Liimatainen kom hem dock, fast både Liima och Tornberg hade inte varit fel.

anders: Hannula var nyss utvisad 2 minuter för tripping mot MoDo.

CoolaKoffe: mmm, var inne o tittade på Huddiinges hemsida. Tänkte se nån bild på unge Hannula, tänkte se om de var lika. Men jag lyckades inte luska ut vem han var på bilden!

CoolaKoffe:Ja Ronnie Hannula spelar i Huddinges U 18 lag hoppas att han drar te MIF

Von Vettet: Du är inte ensam...

CoolaKoffe: Ronnie Hannula????

Von Vettet:Ja saknar han han va as bra förutom d där självmålet men d ahr alla glömt han va som 2 backar Ronnie Hannula gjorde 1 mål å 1 assist mot AIK i FM Mattssons cup

Ngn mer än jag som saknar Tornberg oerhört mycket?

« · 185414 · »