tur att det är paus nu. för leksand kom verkligen igång efter målet. jag hoppas Bäckman slänger in Magnertoft för att han såg sugen på träningen. jag är besviken på Jussi . han verkar inte interesserat att spela hockey längre. kanske dags och bänka honom ???? men Bäckman vågar inte göra det ,det är bara Wikegård som bänkar alla som spelar dåligt och det bra ibland. kaz.
CoolaKoffe: vi ses på söndag :o)) och sen verkar om MIF spelar lite hårdare idag. Hadelöv tar allt. och sen Guetier har räddat leksand många gånger idag ,det sägs att MIF mot Gutier. känns som bekant (MIF mot LUNDQVIST i VF.. synd. jag orkar inte lyssna på web radio. hjärtat håller på att stanna snart. KAZ.
Förvånande match 1: HV-SSK 1-4 Förvånande match 2: VFHC-MoDo 1-2
Annars ser det väl ut som man trott (Mif tror jag inget om längre på borta is). DIF kör helt planenligt över LHC, högst väntat. Luleå har kommit igång och nöter säkert ner Brynäs. FBK har vaknat ur dvalan och kommer säkert promenera hem segern mot Timrå.
HV71 har verkligen gått dåligt på slutet. FBK ångar dock på och ser ut att bli extremt farliga i ett slutspel, just nu spelar dom bäst av alla lag. MIF leder iaf borta mot Leksand :-)
Verkar som om alla resultat just nu är på våran sida om man bortser från att Hv71 ligger under hemma mot Södertälje..
MoDo, Brynäs, Linköping, Leksand ligger alla under samtidigt som vi leder. Visst matcherna har just börjat och mycket kan hända men just nu ser det bra ut :)
christoffero: Tycker att Magnertoft är en kämpe som tar och ger mycket stryk. Av någon anledning får han väldigt lite istid. In med han tillsammans med Thuresson.
anders: Skjuta är något MIF har gjort väldigt mycket denna säsong jämfört med andra säsonger!!!
De har ofta vunnit skotten mot motståndaren, och alla matcher jag sett hemma ( har la missat 3 matcher) så har de bomarderat för fullt, men ofta inte fått in dem för det, men det som krävs där är en som gör grovjobb framför kassen, en stor pjäs, en Tomas Holmström eller så, det är ofta returer som mål kommer på, och där e Malmö dåliga på att sätta dit dem!!
Så en som inte e rädd för stryk behövs i MIF, en som kan skänka en och annan tand för att få dit pucken..
nek97raj: Överskattad eller inte. Han är en spelare som jag tror att alla tränare vill ha i sitt lag. Precis som med t.ex Jussi. En spelare som kan gå ut och spela skjortan av motståndarna om han bara är på humör. Men som ibland oxå kan förvinna i matcherna. Men på det stora hela en otroligt duktig och viktig spelare. Jag skulle inte bli arg om J.J helt plötsligt ville gå till MIF ;-) . MIF mot SM-Guld 2003
Kom igen nu Mif, jag går ner på knä idag och ber om seger mot Leksand. Särskilt Leksand, för jag har så svårt för dom! Har en arbetskamrat som är en sådan fanatiker där! Vill smälla honom på fingrarna lite=)
nek97raj: Ja, varför inte. Faktum är ju att under den tiden Barry Smith coachade Mif så skedde en förbättring. Sedan så var det hela bara ett spel ifrån hans sida för att få bättre arbetsvillkor i Detroit. Men hade han fortsatt så hade det nog ordnat upp sig i klubben.
Ja, hoppas att Dave King finns med i diskussion. Vi behöver nya tränare utifrån, gärna transatlanter. För då kanske vi får bort det här finliret och börjar skjuta lite mera. Bättre att skjuta i alla lägen än att jämt spela sig fram till lägena! Och så kanske vi får lite mer fighting spirit som nordamerikanarna har i sig=)
Skit i Melin, här kommer istället ett tips till Percy, saxat från dagens AB: "Nej, vad svensk hockey skriker efter i dag är nya idéer och sportchefer som ser längre än till grannklubben eller - de riktigt vågade - till Finland. Varför vågar ingen testa en ryss, tjeck eller transatlant i båset? Bevisligen är deras ligor bättre och även deras landslag har större framgångar i dag. Alla kan inte hitta en mästartränare, men ett guldkorn skulle kunna lyfta en hel förening. Se på TPS Åbo, som tog ryssen Vladimir Jurzinov till Finland på 90-talet. Han förändrade inte bara TPS - utan också finsk hockey i stort med sina nya, fräscha idéer. Ett namn som jag kommer på direkt - och som skulle kunna vara en ny Jurzinov - är Sverigebekantingen Dave King. Han har sagt att han innan han dör vill träna ett elitserielag och nu är han dessutom arbetslös. King fick nyligen sparken som tränare för NHL-laget Columbus Blue Jackets och letar jobb. Han pratar till och med lite svenska - om det nu är språket som är problemet för föreningarna och de fega klubbledarna."
en annan anledning till att J.J inte kom till MIF var för att MIF hade gjort 90-talets tabbe att anställa en viss herre i träskor.
J.J förhandlade förövrigt lite lätt med MIF när han skulle återvända hem från NHL, men frugan sa stopp hon ville tillbaka till Karlstad...sen var det inge mer snack om det.