Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 196438 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Frölunda - MIF
Stefan:

utvisning Joakim Lundberg för fasthållning.... inte tillåtet att trycka upp folk mot plexit längre..

6min kvar

Stefan:

värt att notera är att pucken var på väg ut ur zon men tog på en MIF skridsko och stannade i zon vilket ledde till målet..

Stefan:

nu är matchen slut..

2-0 Jonas Johnsson spel 4 mot 4 efter att ha snurrat konstant i MIF zon.

Stefan:

matchens roligaste händelse så här långt är iaf när Carnbäck moppsade upp sig och drog till med nävarna i ansiktet på Mattsson som backade undan och puttade till Carnbäck med klubban med resultat att Carnbäck blev sittandes i båset... då båsdörren var öppen :)

Stefan: *suck...* Hoppas det inte rinner iväg nu bara...

Magnus:

1-0 Magnus Johansson

en bjudning av MIF försvaret som låter en ensam Frölundait snurra fritt och invänta förstärkning...

Stefan: Jo men så är det ju, vissa tror att man spelar dåligt bara för att man loosar vilket inte alls är fallet. Vi har varit mycket jämna i år spelmässigt, få rikitgt stora förluster. Tyvärr har aldrig vågen svängt till vår fördel i de ljämna bortamatcherna vilket visar sig mycket tydligt i tabellen. Hemma har vi spelat kanonbra.

Stefan:

Roger Öhman skadad i samband med Petraseks utvisning.
Fick hjälpas av isen på ett ben... får behandling.
Såg ut att ha mycket ont.

Magnus:

backarna hjälper till mycket bra.
33 skott på 2perioder låter lite väl mycket..
Och självklart är det målen som räknas... men om man har följt lite inlägg här inne så har vi spelat kasst och inte kämpat... helt tvärtom..

Stefan: Bara en yttepytte liten detalj då, att spela bra och att göra tillräckligt många mål för att vinna är inte alltid samma sak...

Hadelöv verkar vara på topp ikväll, men jag gissar att han har mycket bra hjälp av sina backar som ser till att avsluten blir angenäma för honom. Har jag rätt ni som ser det?

Stefan:

0-0 efter två perioder.
33-17 i skott till Frölunda men ändå helt jämt på isen, jämt i målchanser. Båda målvakterna spelar mycket bra.

Med det spel man visar upp mot Frölunda så är det ett mysterium att man är så dåliga poängmässigt på bortaplan.

Sv: Radio?
Stefan: jaadu .. testade det dära förr då de var gratis .. blev utkastad varannan minut ,, å som du har sagt: Kommentatorerna är bland det sämsta jag hört.. "å där kommer nummer 15 .. öööööh.. få se "

Frölunda - MIF
0-0 efter första perioden.

Bästa målchansen för MIF hade Hammar som brände...
Bästa målchansen för Frölunda hade Magnus Johansson som sköt i ribban i spel 4 mot 5.

Frölunda dominerade kraftigt i början, men MIF kämpade upp sig rejält vart efter. Man tog 2st utvisningar i anfallszon, varav Malmströms var bakom mål...

actionleif:

japp det vet jag, var tyvärr tvungen att lägga upp logga och länk på första sidan om det :(

Vem sitter frivilligt med Felia?

Stefan: om man har telia så slipper man just nu att betala för radiosändningarna

ignoreland:

jag har testat radion ett x antal gånger... ofta med taskigt ljud, något extremt partiska kommentatorer, problem att logga in till radion, sändingar som bryts mitt i matchen osv osv..

nu har jag iofs inte testat radion på j-kligt länge, så de kan ha fixat till det nu, men jag lär inte använda mig mer av den tjänsten och än mindre betala för det.

Sv: Nubben tipskungen =)
Det blir 0 poäng för Mif i kväll igen, ingen tvekan om det.

Nubben: Känns som att vi vinner ikväll, det lossnar på nått sätt. Frölunda är ju också i en svacka vilket de inte är så vana vid som Mif!

Stefan: Är det skräp? På vilket sätt?

ignoreland:

testa mitt länktips om du vill testa på skräpet...

Radio?
Hej!

Hur gör man för att lyssna på matchen på radio via nätet?
Det är ju en del hör som brukar göra det. Kan inte hitta vart man gör det.

Det enda jag hittar är något på Telias sida, men då måste man surfa med Telia och det gör jag inte.

Nån som vet?

//Andreas

Så vitt jag vet har MIF vunnit alla matcher när dom varit med på Canal+, man kan hoppas den trenden håller i sig även ikväll.
Men 6-1 till Frölunda är mitt tips.

Med tanke på hur det har sätt ut den här säsongen, man har sagt ooo ikväll vinner vi borta, sen har vi åkt på däng.

Så idag säger jag istället att det blir 0 poäng, vi åker på däng.
Hoppas på att detta ska innebära att vi tar 3 givetvis ;)

så tipset lyder 5-2

Sv: Vinn ikväll nu!
Stefan: 3-1 till VF är ett hett tips=)

Smaklig måltid!

danoj:

nä nu bär det iväg för lite matlagning men lycka till ikväll Danoj och ni ev. andra Frölundaiter som besöker denna gästbok :)

Stefan: För en ggs skull har du rätt i det du påstår.

liepins:

vågar man fråga vad du tror om dagens match? :)

Själv tippade jag 5-1 till Frölunda om MIFs härliga effektivitet framför mål håller i sig.

Får man ett snabbt ledningmål idag så tror jag att det kan släppa och MIF vinner med 4-2.. notera OM man får ett snabbt ledningsmål

liepins:

:-)))

CosmicBoy: Stefan är ett levande bevis på att ordet ironi existerar:)

danoj:

självklart var jag ironisk.

Men vad är skillnaden att värva en spelare som topplag och bottenlag?

Om ett bottenlag värvar en spelare för att förstärka laget för att ev klättra uppåt, varför värvar då ett topplag som Frölunda en spelare?

Det heter kris när bottenlaget gör den värvningen, heter det förstärkning när serieledarna förstärker?

danoj:
Jag TROR Stefan var en aning ironisk...

Stefan: kris?
Det är inte vi som försöker undvika kvalserien.

sektionU:

aj då för er Frölunda fans, då är krisen påtaglig i Frölunda nu :)

Jari Von Jäger: Kan Ni inte ta ert interna snack i ett annat forum? F.ö. har MIF nock med att försöka hålla sig kvar över kvalstrecket, jag har svårt att tro att man tänker på att "hjälpa" andra lag...

danoj: Det är väl ingen hjälp, nån måste förlora för att den andre ska gå om. Vi får göra vårt jobb genom att slå DIF.

Jari Von Jäger: Tänk att några måste ta hjälp av andra för att uppnå sina mål, ;)
Men ikväll får ni ingen hjälp.

Sv: Förstärkningar på gång!
anders: Vet ej..ingen koll på MIFs historia direkt men visst har Bäckis suttit ett par år nu?

Vinn ikväll nu!
Kom igen nu Mif och vinn ikväll, så tar Timrå Djurgårn på Torsdag och går upp i serieledning.

D ew nog bäst att vi värva den backen fö att vi har verkligen problem me d

liepins: Tycker du inte Mif bytt tränare tillräckligt?

BlackBay: Osäker om man ska kalla just de inbitna brevskrivarna fans dock?

Stefan o liepins:
säger också hmmm... dom gillar det här med mail o brev fansen i LHC....

Stefan: Sura mail..hmm..det känns igen...=)

BlackBay:

enligt mig så har Linköping inte haft något bra lag... vilket jag även skrivit här på HS tidigare och fått ett x antal sura mail ifrån LHC fans om att jag skall hålla käften =)

Stefan:
Du skriver att MIF inte behöver förstärkningar eftersom ni har ett sånt bra lag på papperet för att hålla er kvar.

Har inte Linköping också ett bra lag "på papperet"?....som till o med skulle ligga på övre halvan.......

Man ska inte alltid stirra sig blind på "papperet"..... titta på oss i TIK.... humlan som flyger fast den inte borde det.

Stefan: Håller inte med om Kallio där. Är säker på att han hellre vill spela i ett bra lag med hyffsad lön istället för i ett uselt med lite bättre. Annars kunde han ju lika gärna välja farmaligan eller Schweiz.

Borde väl finnas nån hyffsad gubbe i Allsvenskan i nåt av lagen som inte klara sig till kvalserien?

liepins: Som exempel kan nämnas Jiri Slegr i SSK 96/97, NHL-back av reltivt hög klass.

liepins: Toppspelare som är födda utanför Svedala kommer till det lag som pröjsar bäst och skiter oftast i resten.

« · 196438 · »