Staalmannen gjorde igår 3 mål då Danmark förlorade mot Slovenien i Odense med 4-6. Stalle gjorde tre mål, och det känns skönt då han benämns som "Malmö-forwarden"... :)
Detta har inget alls med Mif att göra men är jäkligt roligt om man sätter sig in i situationen som råder i gärsgårdsserien (Allsvenskan) här uppe. Skellefteå-Löven är som Mif-Rögle var (ja, för Rögleiter är det visst fortfarande) när vi spelade derby. Löven har makalösa problem just nu och förklaringarna som ges från officiellt håll är, hmm, något krystade kan man säga. Man väljer exempelvis att sparka lagets i särklass bästa back, Jesper Jäger, pga av ålder. Han fyller 32 i september vilket ju är makalöst gammalt. :) Å andra sidan behåller man Alexander Beliavski som "bara" fyllde 39 i januari. Hur som helst, för att göra en lång historia kort. Skellefteå har på sin hemsida ett inslag som kallas för "retstickan". Han/hon/det har nu ponerat över hur det sett ut om Löven anställt Mohammad al-Sharif som ledare, ni vet snubben i basker med koll på allt som menade att Amerikanerna begick självmord utanför Bagdads portar. Följ länken och läs "Bagdad-Bob"...
Tänkte bara säga att MIFs försäsongsträning hittills är bland det tuffaste jag sett, och det tycker spelarna också... styrketräningen är otroligt tuff där det är väldigt mycket inriktat på spänst, extremt mycket spänst och benstyrka. Men även en hel del läggs på ryggen och lite på handlederna...dock ingen bänkpress eller dylikt. Naturligtvis mycket springande och cykling också, för de som är intresserade =)
Kanske beror deras goda ekonomin just på detta?! Jag tror allt MIF lägger ner alldeles för mycket pengar på och åka o se snygga ut. Varför inte satsa på gamla hederliga nättröjor med hål stora som i fotbollsmål?! Kanske kunde vi sen sälja själva färgerna till nått företag eller så... Vad sägs om att ha Skånetrafiken som huvudsponsor?! Så hade vi fått lite större variation på dräkterna från säsong till säsong oxå... Jag menar grönt, gult, lila, vitt...dom byter ju färger på bussarna som en annan byter kallingar. ( Jaja...kanske inte ändå :o9 ) Och bara tänk på vad vi tjänat in stålar på resandet!
Va sägs? E det inte lite väl idéfattigt i MIF-styrelsen... Förresten så fick jag upp en alldeles strålande idé till nu! Det snackas om strejk bland lapplisorna nu i dagarna... Varför inte passa på o trycka upp egna bötesblock där alla bötespengar går direkt till MIF??! Laglösheten lär ju vara total när lappmiffarna drar ut på fältet... Vi snackar enorma summor här alltså! :oO
Johan: Ganska märkligt att ett lag med FBK:s ekonomi inte lägger ner lite pengar på att ha rejäla tröjor. MoDo förstår man nu, det är lite fjällräven och gummistövlar som gäller där! :)
Magnus: Det borde bli extremt lönsamt för JOFA-lag som Färjestad och MODO som åker omkring i vad vi skulle kalla "Replica". De lär de väl kunna köpa loss för en hundring eller två, sen köper fansen dem för 1500:-... Det kallar jag lönsamhet!
Deras tröjor är tunnare än tunna! Fladdrar i vinden och går sönder vid beröring.
Magnus: De minimerer da tabet ved at sælge trøjerne...Tænk, hvis de slet ikke solgte trøjerne, så havde de tabt 2000 kr. pr. trøje, nu "nøjes" de med at tabe 400 pr. trøje...det var vel egentlig godt nok at de gennemførte auktionen after all...
Stefan: Tycker nog det är bättre att behålla alla tröjor inom föreningen så de finns möjlighet att någon gång kanske få se dem igen.
På tal om Lövens auktion så är den ett dunderfiasko just nu (stänger 17:00 i kväll). Anledningen till auktionen var att dra in pengar till föreningen (varje tröja kostar ca 2000:- i inköp för klubben) och just nu ligger snitt budet på 1594 kr. Endast 4 tröjor har bud på 2000 kr eller över (Magnus Österby är en av dem, 2000 kr). Alexander Beliavski drar ensam upp snittet med 4500 kr.
Slutsats: Vill en förening tjäna på en auktion måste man ha något mer att erbjuda än en Allsvensk trupp. :)
Förstår inte varför man inte säljer ut tröjorna. Risken att gå minus på det hela är ju obefintlig. Det är ju bara att sätta ett minimipris på alla tröjor och skita i att sälja dom som inte ger vad en tröja kostar att köpa in. De man inte säljer skickas till juniorerna och sen köper man nya för dom som man lyckas sälja.
Tycker rent av att det är lite taskigt att inte ge supporortrar/sponsorer den möjligheten att köpa in en spelartröja.
Dessutom skulle man ju t o m garanterat tjäna pengar på det eftersom alla tröjor man säljer ger plusresultat, även om det mest troligt handlar om rätt små summor i sammanhanget.
stämmer bra det... matchtröjorna återvinns i juniorlaget. Har försökt få MIF göra som Timrå, Björklöven, MoDo dvs auktionera ut tröjorna på nätet men det är inte intressant tyvärr :(
Apropå ingenting så har Jimmie Svensson inget kontrakt till -2004 som det står på din sida Jojo... dock är förhoppningarna att han skall skriva på ett kontrakt i morgon Torsdag!
Hur som helst ha det trevligt här inne alla.. nu sticker jag iväg på kryssning till Helsingfors.
En liten undran. Är det någon som har lite insyn i klubben som vet vad klubben gör med spelarnas matchtröjor efter säsongen. Det brukar ju vara standard att varje säsong ändra på stilen på tröjan, och då undrar jag om det går att lägga vantarna på en av förra årets tröja kanske?! Går de på någon form av auktion eller slängs de bara, vad händer med dem? Tacksam för svar av någon som vet. MIF mot SM-Guld.
Fransson: Kul att Röglefansen tar upp listan nu när Rögle för en gångs skull råkat komma med... Det roligaste med det hela är att jag har aldrig hört Rögleklacken så dåligt som under denna säsongen. Som Johan försökte påpeka från början. AB:s lista är ett lotteri...eller tja, snarare ett skämt. Vilket vi iofsig påpekat i flera år nu.
Tycker det är lika roligt varje gång att ta upp det som skrevs för nått år sen... Det lät nånting så här: Malmöpubliken är som i NHL där man är vana vid att se stjärnor komma och gå. Dessutom har publiken en hög medelålder...
Klackens medelålder vid den tiden kan väl ha legat runt 19-20år... Behöver man säga mer?! :od
Magnus: Har sett två Malmö-matcher i år, där Malmö spelat hemma och redhawkssupport, förtjänar verkligen INTE att vara med på den listan, urvalet av sånger är under all kritik och stödet i MED OCH MOTGÅNG har varit sisådär och jag är inte ensam om dessa tankar, men jobba på så kanske ni oxå kommer in på listan
Noterar att Linköping värvat vår gamle skyttekung Mikko Peltola. det har ju ryktats en längre tid men jag trodde nog inte det var speciellt trovärdigt. Men som jag skrivit innan, han kanske har mer att tillföra. Det återstår att se i vinter, har dock mycket svårt att se honom göra de poäng han gjorde i Mif för 6 år sedan...
Johan: Å andra sidan är väl inget som kvällspressen skriver något att haka upp sig på. Jag menar tidningar som en dag kan skriva "fiasko" och två dagar senare "succé" om samma lag/idrottsman/kvinna är ju omöjliga att ta på allvar. Det enda jag kan säga från min avsides utsiktspunkt är att Mif har en lojal kärna av fans som består och är äckligt diciplinerat lojala i hela landet. Tyvärr har stödet på hemmaplan stagnerat och fallit kraftigt bakåt. Hur Löven kan vara med på listan är för mig en gåta. Visst är det omänskligt tryck på Löven-Skellefteå matcherna men sen då? Ja en liten, liten, liten kärna fans som är väldigt bra men absolut inte på något sätt bättre än vad stödet är i Malmö för Mif. Men som sagt, vem bryr sig om vad Extrabladet, KvällsPressen, Aftonbrevet och allt vad de nu heter överhuvudtaget skriver?
Nu är nållåttorna på AB ute och cyklar igen. Ny ranking av fans - denna gången utan fotbollsfans. (Hela artikeln finns som länktips).
Bland de 20 bästa finns inte MIF Redhawks, men däremot följande "grymma" supporterskaror: IFK Vänersborg, Plannja, Björklöven, Bajen Bandy, Linköping, Växjö Lakers, Villa/Lidköping... Jag medger att jag inte/sett alla dessa lags klackar men Bajen Bandy har jag sett och om de är topp 20... Ja då är inte Juha Riihijärvi viktig för MIF - om vi säger så...
Så grymt typiskt att dessa rankingar ALLTID baserar sig på enstaka massinvasioner i avgörande matcher som typ: finaler elelr avgörande kvalmatcher.
Suck. Ny cykeltur med Aftonbladet. Blir så trött på att de har en massa avlönade sosse-journalister som inte har något vettigare för sig än att ranka klackar fem-sex gånger om året...
19 Nicke: Mmm visst. Förresten - som tips för att klara sig genom tullen smärtfritt finns ett klockrent alternativ: *Var 20 år, då kan du ta in asmycket, mer än du orkar bära. Lagligt.
Johan: Mjoe sant ! men det var ett tag sen, och minnet är inte det bästa när det gäller priser i Malmö :} , och Danmark tröttnar man vell inte på i första taget..
Blomman är ju tydligen inte klar för Lakers, det är bara ett missförstånd från Lakers sida. Han ska träffa Lills nästa vecka sedan får vi se vad som händer.
Aben: Håller med! Man har suttit och plågat sig med fotbollsmanagerspel bara för att man inte hittat någon hockeydito som varit bra nog. Eastside Hockeymanager var en bra bit på vägen men på tok för buggigt, bra att de får chansen med CM-motorn. Jag längtar så jag kan spy, hoppas man inte behöver blir besviken bara.