Luleå hockey tvingas stå över sina 2 evt: nyförvärv Lintner en annan ( kommer dont remember) ifal: på grund av en dans gala som ägde rum i arenan förra veckan, där Luleå HC förväntat sig att få in ett par extra tusenlappar, ressultatet blev minus -300 000 kr.
Det råder kaos bland supportar nu i norrbotten ;).
Stefan: Mycket bra formulerat stefan. Nu klarnar en del för mig.
Det jag försökte förmedla var att hemsidan är i dagsläget inte så dålig som det ges uttryck för här på hockeysnack. Visst borde du och Niclas behandlas på lika villkor, absolut. Det jag vill få sagt är att man har lyckats med många fina uppdateringar om vad som pågår i föreningen just nu och det gör mig glad som en trogen MIF-supporter. Sedan kan det bli ännu bättre, helt klart..
Sune Lundberg jobbar med frugans företag om jag inte kommer ihåg helt fel. Fick mail av honom för ett tag sedan då han behövde hjälp med bilder på nån MIF souvenir som sonen tappat bort.
Ewa Olsson som var klubbdirektör (som även skötte ekonomin) före Wikers har jag ingen aning om vart hon försvann tyvärr, en mycket trevlig person. Finns många rykten om varför hon lämnade klubben tvärt.
Åke Bergdahl jobbar väl åt Almtuna var väl aktuell för AIK i vintras?
Tommy Theorin har väl jobb som nått på Svenska Fotbolls Förbundet..
har säkert glömt någon, det har iaf varit en jäkla massa personer som kommit och gått under åren.
har funnit en hel del att rapportera om i mitt tycke.. väntar på att träningsmatchen mot Hv71 skall läggs in bla.
Träningsmatcherna över huvudtaget kom in efter att jag mailade och klagade att de plockade bort dem.
Om inte Hannula nätar mot Finland hör hemma på en officiell hemsida, då hör inte Staalmannen gör imponerar i VM heller det.
Största anledningen till min irritation är att jag fick en hel del kritik av Sven-Åke Wikers under hela förra sommaren så fort det gick mer än 2-3 dagar utan uppdating oavsett om det inte fanns något att uppdatera. Nu har det varit VM, hänt saker med före detta MIF spelare, träningsmatcher har tillkommit osv men inget har uppdaterats om det. Nu kom det en artikel om träningarna som en från nån skola skrev.
Och angående mitt slut i MIF det är inget fel i det, men jag borde ha fått reda på det mer än timmar för deadline. Niklas som tagit över sidorna kommer säkerligen att sköta hemsidan på ett bra sätt men jag kommer att kritisera honom på samma vis som jag fick kritik från ledningen i MIF. Notera att man inte får kalla MIF Redhawks för Mamö vilket Niklas gjorde i sin första eller andra nyhet om laget, snacka om att jag skulle ha blivit halshuggen för samma nyhet.
Tycker det börjar bli lite mycket gnäll ang MIF Redhawks nya webmaster och den officiella hemsidan. Själv tycker jag Stefan gjorde ett kanonjobb med hemsidan. Många uppdateringar, lyssnade på besökarnas synpunkter osv. Jag kan ändå förstå MIF's agerande i frågan (även om de kunde skött det smidigare).
Nya webmastern har ju fått ta över sidan i en något otacksam tid. Det finns ju inte så hemskt mycket att skriva om off-season. Visst kunde han skriva att Svehla lagt av och att Hannula nätade i VM, det hade inte skadat. Men den typen av info hör kanske inte riktigt hemma på den officiella hemsidan, Svehla är ju inte längre anställd av föreningen. Själv tycker jag han har gjort ett bra jobb. Vi har fått höra om Stalles hemkomst, läget på träningarna osv. Jag har fått en liten känsla av att hemsidan har kommit närmre föreningen (lite luddigt, men ni förstår säkert vad jag menar). Därmed inget ont sagt om Stefans insatser för hemsidan.
Nu väntar vi bara på att officiella hemsidan ska presentera ett nyförvärv..
Nån som sett de nya nummerna? Annars kan jag berätta det nu.
Staal får 29, Österby får 24, Svensson får 3, Nihlstorp får 35. Annat att notera är att Wahlberg återgår till 23 som han hade i Södertälje. För att få i gång poängproduktionen igen? :)
MrLeth: Låter som det är fler än Rögle som haft det problemet. Bara positivt, inget negativft precis som i gamla sovjet (om jag har fattat ert problem rätt).
...förresten, e det nån som hört nått om alla dessa fd klubbdirektörer och dylikt som passerat genom klubben... Har dom inte försvunnit lite mystiskt? Var finns dom nu egentligen?! :oO *paranoian smyger sig på*
Stefan: Jo, det blev allt lite krångligare o hitta hit... Vi snackar kanske litta gammal hederlig censurering ala öststaterna. "På MIFs nya diskussionsforum får du diskutera allt som rör klubben...bara det inte innehåller kritik"... ;o)
Vad jag tycker om MIF Redhawks sätt att sköta saker och ting som till exempel avtackningar för lång och trogen tjänst etc vet väl de flesta vid detta laget.
Jag tycker naturligtvis "sparkningen" av Stefan som webmaster skedde på ett ojuste sätt, men det är som det är. Och det är ju givetvis så att en ny webmaster som hållt på med hemsidan 2 månader är sämre än en som hållt på 4-5 år eller vad det nu rör sig om.
Utvärderingen om vem som är bäst eller sämst borde därför ske efter en liten stund. Jag säger såhär; när den nye killen designat en hel sida från grund och botten och sköter den löpande, då kan vi säga vad som är bättre eller sämre än det andra.
CoolaKoffe, hoppas du inte skrev för allvarliga saker till S-Å Wikers eftersom han är "visserligen inte den som vill vara långsynt", men om han tänker på detta långt fram i tiden så kommer han fortfarande vara arg över det. Inte särskilt långsynt va..? ;) (Internt skämt)
Denna veckan vill jag gärna se ett nyförvärv på hemsidan för att bli lite lugnare.
Nubben: Kanske är det så att Luleå (Coop Arena) och Cluben (Cloetta Center) inte fick starkare namn, och därmed inte kunde välja något bättre! Percys jättebygge kräver nästan ett multinationellt företagsnamn. Carlsberg har man ju sagt att det inte blir, anledningen är väl att man så gärna vill servera Falcon, Pripps och andra jättegoda ölsorter på platsen... *hrmpf!*
Stefan: Hela grejen med Ishockeyföreningen MIF Redhawks och dess kanslipersonals nitiska granskande av hur namnet används är ju lite patetiskt. När vi var i Linköping en gång ringde vi Svenska Spel och ebrättade för dem att "Malmö IF" inte existerade, och därmed borde deras Lången-kuponger vara ogiltiga (detta blev senare ändrat). Karl-Arne Jönsson, ordförande i supporterklubben, använder fortfarande den hök man hade under 1996-97 då nya emblemet och nya färger användes för första gången. Detta har de mot all förmodan och sunt förnuft inte klagat på!
Dessutom, om de vill etablera ett namn och en logga så är det en fördel för samtliga om dessa inte ändras år efter år. Höken har vi fått se i MINST tre olika utföranden, namnet har ändrats någon gång det också.
De borde ta sig själva på mindre allvar.
När är deadline för NHL-klubbar att signa europeiska spelare, någon som har koll?
sedan jag slutade som VD? :) JO tack ja hade gärna varit VD i MIF Redhawks och styrt upp föreningen :)
Men nu var det inte så bra tyvärr... jag var Webmaster för MIFs hemsida en liten skillnad där :)
Maila klagomål till MIF Redhawks om vad du/ni tycker om sidorna, jag fick ta emot kritik från Sven-Åke Wikers som han fick från "folk" runt om i landet, så det är inte mer än rätt att Niklas som idag sköter sidorna får samma kritik även han.
Jag fick inte skriva Malmö som lagnamn inte ens när det förekom i "Lillis" hörna så undkom kritik från Wikers angående det. En av de första nyheterna av Niklas sedan jag slutade refererade till laget Malmö trots stränga regler om att vi heter MIF Redhawks. Men man får skriva Redhawks samt MIF men inte Malmö!
Och jag kan till viss mån stämma in på kritiken, saknar fortfarande vissa nyheter på hemsidan som att Robert Svehla slutar, Robert Svehla tog VM-Brons, Mika Hannula gör mål mot Finland, Mika Hannula tog Silver med Tre Kronor samt spelschemat som kom ut igår m.m
Fast klaga på det skall jag inte göra då Niklas jobbar kansli tid och kan inte uppdatera på kvällarna som var de tider jag uppdaterade men men :)
Men hur som sagt CoolaKoffe släng iväg ett mail till Sven-Åke Wikers på adressen: [email protected] antar att det är godkänt att lägga ut hans e-mail här då den finns på Svenska Fans hemsida.
asså ja vill inte va negativ nu men ja vill bara säga att sen Stefan slutade som VD lr va d e på mif redhawks hemsida så har d blivit sämre d uppdaterar nästan aldrig men Stefan man fick se nyheter en gång per vecka
Magnus: Nej det är samma sak med Brynäs dom har inte direkt fixat någon så där jätte känd spelare men man får hoppas att dom lite "okända" spelarna gör bra ifrån sig.
namn och meritmässigt är det bara Staal som "imponerar", men även om vi hade värvat Mario Lemiuex, Peter Forsberg och Mats Sundin så är det inte 100% säkert att vi blivit ett bättre lag av det men troligen :)
Hade gärna sett nått etablerat namn på backplats anfallssidan ser helt okej ut i mina ögon.
Har inte direkt imponerat på mig....Den enda som jag räknar som bra är Kim Staal. Någon som vet om den där Lasse Degn kommer att spela i MIF nästa år??
Richter LHC: Ja, de har klantat till sig lite i artikeln kära aftonbladet. Men jag visste ju sedan innan att det skulle byggas en helt ny hall. Så jag reflekterade aldrig över att aftonbladet skrev att det bara var ett namnbyte. De är lite klantiga ibland tidningarna=)
anders: Man ska inte tro på allt som tidningarna skriver. Dom har flera gånger bevisat att dom tar med helt fel uppgifter i sina blaskor.
HV71 byggde Kinnarps över Rosenlundshallen, LHC däremot bygger Cloetta Center brevid Stångebro Ishall. Alltså kommer man ha 3 ishallar på Stångebro sportfält. LHC spelar i Stångebro Ishall säsongen 2003/2004. Efter den säsongen ska Cloetta Center stå färdig.
anders: Ja, de syftar i deras artikel att Stångebro Ishall bytt namn till Cloetta Center!? Men det är bara en massa rappakalja.
Om du tittar på länken så ser du att den bakre arenan (den gamla, Stångebro Ishall), framför den ser du en stor yta där de gräver och håller på med lite allt möjligt. Där kommer den nya arenan, som döptes till Cloetta Center, att stå.
Varför de refarerar till den gamla arenan som SKA stå kvar och inte byt namn till Cloetta Center verkar endast du förstå.
anders: Det är du som fattar noll. Ingen arena har bytt namn, en arena som snart ska börja byggas har FÅTT ett namn. LHC spelar nästa säsong i Stångebro Ishall, inte i Cloetta Center (den existerar inte). Stångebro Arena kallade man arenan som snart ska börja byggas (arbetsnamn) tills det att man beslutade att sälja namnet till just Cloetta.
Vad aftonbladet refererar till spelar ingen roll, de har fel.
anders: Den gamla arenan kommer LHC att spela i yttligare en till säsong och den har inte genomgått något namnbyte, så jag förstår inte vad det är för rappakalja aftonbladet kommer med.
Stefan: Det är dyrt att driva en elitserieklubb i hockey i vår avlånga land i dagsläget, så om man kan få in ex antal miljoner för att man bytar namn på arenan så vore man ju dum om man tackade nej.
Visst låter det oftast väldigt dumt o det borde inte behövas några fjantiga ändringar men men, nu är det så o jag ser gärna att MIF (o alla andra som ska använda Percys nya arena) tecknar nått avtal med nått storföretag.
Men sen kanske man kan hoppas på nått bättre namn än de som Linköping o Luleå "valt". ;)
anders: Oj vad du har rört ihop det, förstår inte vad du vill ha sagt.
Den nya evenemangsarenan döptes igår till Cloetta Center och enligt aftonbladet så har den bytt namn från Stångebro Ishall, vilket inte alls stämmer. Den har aldrig haft något tidigare namn eftersom den inte ens är färdigbyggd på långa vägar.