Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 155497 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Malmö-Timrå
Bilden man får av matchen på radion är att Timrå är grymt dåliga, men Mif har ändå gjort 7 mål och det kan nog betyda en hel del för laget att det lyckas offensivt också för en gångs skull. Hoppas bara att Hadelöv nu får hålla nollan också?

Grattis till Utklassningen!!!

TIK forever!!

PETRASEK har inte varit utvisad i dag. hmm men det borde komma en utvisning snart :)

Nu tappar Timrå humöret också.

miffo: känns som det kvittar i fall timrå är dåliga eller inte.
3poäng...
Plus även när mif har spelat bra så har man loosat fast man kanske har varit det bättre laget i några av matcherna.

Det sämsta när man vinner matcher med så här mycket är att man inte riktigt vet vad segern innebär. Var Timrå ruskigt dåliga idag eller var det MIF som är/var så överlägset?
Stark insats hur som helst och 3 poäng är viktigt.

Nu börjar det se ut som på den "gamla goda tiden" när Mif förnedrade lag på löpande band. Hoppas verkligen att detta är som Lahtinens berömda ketchupflaska.

hehe 7-0 mkt kul.

Kom igen nu TIK!!! Låt inte Andreas Hålla nollan =/ But ut Kapanen och spika igen =/

Ja vad säger man, 6-0 med en man mindre på isen. Nu är det inte tal om att bara vinna mot "heta" Timrå utan nu, för att använda ett Luleåitiskt uttalande, pissar Mif på dem. Nu gäller det att hålla detta och bara ånga på i framtiden...

MIF dominans!

Låt Hadelöv hålla nollan också.

Ja, hej hopp så var det definitivt igenspikat i TIK:s kista.

miffo: Det är han då sannerligen värd efter alla matcher han ensam sett till att Mif kunnat kämpa om poäng ända fram till slutsignalen.

Ser det som högst osannolikt att Timrå får några poäng i kväll. Att jämföra med FBK tappet är bara pinsamt. FBK och TIK är inte direkt jämnbördiga, inte ens om FBK spelar med hela förstafemman på läktaren.

Frisco: Skulle vara trevligt om Hadelöv fick hålla nollan för en gångs skull men det är nog att hoppas för mycket.

BlackBay: Jo men Färjestad är ju klasser bättre än Timrå.

miffo:
MIF hade 4-0 mot FBK o tappade det

såg att dets tår 3-0 nu, känns riktigt bra.

miffo: Nu kan det inte bli 2-4 till Timrå :-)

18.19 3 - 0 EQ MIF 17. RYDMARK, Daniel
(51. HANNULA, Mika)

Amb-41: Då ska Timrå göra 4 mål i rad nu då. Ingen omöjlighet dock, MIF tappade ju 4-1 mot FBK för 2 omgångar sedan.

anders: Möjligt att Timrå dalar lite i tabellen men Mif ligger på den plats där de kommer att vara...

Tror det blir 2-4 ikväll.

Visst har Timrå spelat riktigt bra, men det är inte så bra så att de ska ligga där uppe i tabellen. De kommer att dala förr eller senare. Och jag tror att deras resa neråt i tabellen börjar nu! Likaså Mifs resa uppåt i tabellen!

Mitt tips blir 3-1 till Mif!

Spelar Mif bara sitt spel och trycker ner Timrå bör det inte vara några problem att ta tre poäng. Förvisso är Timrå ett lag i medvind men vi bör vara starkare skadorna till trots.
Jag är usel på att tippa men drar till med 3-1 till Mif.

Redhawkmatte: Hoppas att ni vinner, ni kommer någ då ett snäp upp i tabellen och så hjälper ni Djurgården att komma upp i tabellen för de vinner då över FBK!

// Trogen Djurgårdare

CoolaKoffe:
Tror att det blir en jämn tillställning! 4-3 till Mif. Timrå är ett mycket bra lag, så vinner Mif ikväll ska man vara mycket nöjda!!!

Sv: Nubben tipskungen =)
anders:
Frasse är axelskadad igen! Blev det mot Italien under helgen. Kommer vara borta i kvällens match och kanske i nästa match också?!

Nubben:
Själv sitter jag hemma med 39 graders feber och är magsjuk på köpet!

Hade gärna sett dagens match men har inga krafter för att orka det...

Stefan: Är inte Frans Nielsen med? Är han skadad eller sjuk?

Annars är han väl rätt given i laget?

Mitt tips 3-1

Sv: Lundh
difzi: Vet inte hur pass stor koll du har på läget i tabellen,men för att DIF ska passera TIK så krävs att TIK förlorar med sisådär 7-0 samtidigt DIF slår FBK med 8-0. Låter ju jäkligt troligt,eller hur?

Tycker inte att alltid när Toivo spelar i MIF han är oftast skadad???
för 2 år sen var det likadant. spela några matcher och sen pause p.g.av"skada" det är bara löjligt vad händer i MIF.
SYND att vi supporter ta största smällen. och synd om jojo som reser över allt och på alla matcher får att titta på sånt hockey.
nehej Percy gör nåt innan är det allsvenskan nästa.
kaz.

Stefan: ser rätt bra ut, tycker jag.

hoppas att MIF förlorar idag så tränare får kicken .jag är tröt på de. och det är dålig stämning i hela laget .
många spelare klagar på dem men ingen vågar säga det oficielt.
ha det bra .KAZ.

nek97raj:

Dagens femmor blir följande:

Johan Norgren, Petri Liimatainen
Mika Hannula, Daniel Rydmark, Juha Riihijärvi

Peter Casparsson, Joakim Lundberg
Jesper Mattsson, Mikael Wahlberg, Henrik Malmström

David Petrasek, Peter Andersson
Thomas Sjögren, Marcus Thuresson, Jan Hammar

Peter Hasselblad, Janos Vas och Andreas Valdix startar på bänken.

Nubben: jag satsar en slant på det resultatet då.
krya på dig.

MIF vinner idag, jag sitter hemma med 40 graders feber så kanske är det den yrseln som gör att jag fått för mig att MIF vinner med 5-2.

Men mitt tips får ju bli 5-2 till MIF ikväll...

Nått gott ska väl komma ut ur den här jävla sjukdomen iaf...

Malmö-Timrå
Ikväll är de det hetaste örnmötet i Sverige.. och örnarna från Norrland vinner med 2-3 i sd..

Sv: Eländes elände...
Nubben: Jag hoppas verkligen att Du har rätt. Timrå verkar dock vara "still going strong".

Sv: Eländes elände...
nek97raj: Vi vinner idag, Timrå kommer tappa nu efter de nbra inledningen. Vi kommer klättra...

Vänta o se ;)

Stefan: hoppas att ni vinner över tik, hejar på er när det gäller den matchen....

ok, om man erkänner så är det bara för att om dif vinner över fbk och ni vinner över tik så kommer djurgården komma till 4 plats,,,

nek97raj:

jaha då har det kommit en ny artikel i Expressen, för den jag läste om Lillis framtid skrevs fanns med dagen efter SSK matchenn

Stefan: Jasså, jag tyckte artikeln var daterad den 8:e november

nek97raj:

om jag inte minns fel så var det förra måndagen det skulle avgöras enligt Expressen..... vilket var åt skogen.

Man skulle börja diskutera en ev. förlängning efter förra helgen..

Lundh
stefan, du som har bra kontakt med "Lillis", hur blir det med hans forstsättning i MIF (det stod i Expressen att det skulle avgöras idag)?

Sv: Bäckman/Johansson ska kanske sparkas!!
MalmöIF: liksom Nubben mfl. tycker jag att man i vilket fall sm helst bör ge Bäckman & Johansson lite mer tid. Man får inte glömma att MIF varit väldigt skadedrabbade i höst, vilket nog till stor del förklarar den skrala insatsen hittills.

Sv: Suursoo och Magnertoft!?
christoffero:

Så här stod det i Expressen i en intervju med BÄckman i Lördags:

Toivo Suursoo är den på den nuvarande skadelistan som såg ut att kunna spela redan på tisdag. Men nu har han fått ont igen och lär vara borta flera matcher till.

Bäckman kommenterar även artikeln om att han skall få sparken om två matcher (om man förlorar).
-Jag pratade med Percy i fredags morse, men samtalet handlade inte om mig och Gunnar, annars var det ungefär 3 veckor sedan jag hade någon kontakt med Percy.

Bäckman tillbaka visar även ryktena om dålig stämning i truppen utan påpekar att det är tvärtom och har så varit hela året.

Suursoo och Magnertoft!?
Nån som vet nåt än ang Suursoo och Magnertoft, om de är spelklara imorgon?

Sv: Malmström
Interjuven va Exellcente men Malmström ska göra lite mer mål å poäng asså 1 assist efter 16 omgångar men kom igen

Sv: Malmström
liepins: Väldigt bra intervju på sportzonen med Malmström. Se o lär MIF!!!

« · 155497 · »