Bilden man får av matchen på radion är att Timrå är grymt dåliga, men Mif har ändå gjort 7 mål och det kan nog betyda en hel del för laget att det lyckas offensivt också för en gångs skull. Hoppas bara att Hadelöv nu får hålla nollan också?
miffo: känns som det kvittar i fall timrå är dåliga eller inte. 3poäng... Plus även när mif har spelat bra så har man loosat fast man kanske har varit det bättre laget i några av matcherna.
Det sämsta när man vinner matcher med så här mycket är att man inte riktigt vet vad segern innebär. Var Timrå ruskigt dåliga idag eller var det MIF som är/var så överlägset? Stark insats hur som helst och 3 poäng är viktigt.
Nu börjar det se ut som på den "gamla goda tiden" när Mif förnedrade lag på löpande band. Hoppas verkligen att detta är som Lahtinens berömda ketchupflaska.
Ja vad säger man, 6-0 med en man mindre på isen. Nu är det inte tal om att bara vinna mot "heta" Timrå utan nu, för att använda ett Luleåitiskt uttalande, pissar Mif på dem. Nu gäller det att hålla detta och bara ånga på i framtiden...
miffo: Det är han då sannerligen värd efter alla matcher han ensam sett till att Mif kunnat kämpa om poäng ända fram till slutsignalen.
Ser det som högst osannolikt att Timrå får några poäng i kväll. Att jämföra med FBK tappet är bara pinsamt. FBK och TIK är inte direkt jämnbördiga, inte ens om FBK spelar med hela förstafemman på läktaren.
Visst har Timrå spelat riktigt bra, men det är inte så bra så att de ska ligga där uppe i tabellen. De kommer att dala förr eller senare. Och jag tror att deras resa neråt i tabellen börjar nu! Likaså Mifs resa uppåt i tabellen!
Spelar Mif bara sitt spel och trycker ner Timrå bör det inte vara några problem att ta tre poäng. Förvisso är Timrå ett lag i medvind men vi bör vara starkare skadorna till trots. Jag är usel på att tippa men drar till med 3-1 till Mif.
Redhawkmatte: Hoppas att ni vinner, ni kommer någ då ett snäp upp i tabellen och så hjälper ni Djurgården att komma upp i tabellen för de vinner då över FBK!
difzi: Vet inte hur pass stor koll du har på läget i tabellen,men för att DIF ska passera TIK så krävs att TIK förlorar med sisådär 7-0 samtidigt DIF slår FBK med 8-0. Låter ju jäkligt troligt,eller hur?
Tycker inte att alltid när Toivo spelar i MIF han är oftast skadad??? för 2 år sen var det likadant. spela några matcher och sen pause p.g.av"skada" det är bara löjligt vad händer i MIF. SYND att vi supporter ta största smällen. och synd om jojo som reser över allt och på alla matcher får att titta på sånt hockey. nehej Percy gör nåt innan är det allsvenskan nästa. kaz.
hoppas att MIF förlorar idag så tränare får kicken .jag är tröt på de. och det är dålig stämning i hela laget . många spelare klagar på dem men ingen vågar säga det oficielt. ha det bra .KAZ.
MalmöIF: liksom Nubben mfl. tycker jag att man i vilket fall sm helst bör ge Bäckman & Johansson lite mer tid. Man får inte glömma att MIF varit väldigt skadedrabbade i höst, vilket nog till stor del förklarar den skrala insatsen hittills.
Så här stod det i Expressen i en intervju med BÄckman i Lördags:
Toivo Suursoo är den på den nuvarande skadelistan som såg ut att kunna spela redan på tisdag. Men nu har han fått ont igen och lär vara borta flera matcher till.
Bäckman kommenterar även artikeln om att han skall få sparken om två matcher (om man förlorar). -Jag pratade med Percy i fredags morse, men samtalet handlade inte om mig och Gunnar, annars var det ungefär 3 veckor sedan jag hade någon kontakt med Percy.
Bäckman tillbaka visar även ryktena om dålig stämning i truppen utan påpekar att det är tvärtom och har så varit hela året.