Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 158870 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Nubben tipskungen =)
elitnytt:Sorry ni losade

å GRATTIS HANNULA Å HASSELBLAD

Mika gjorde Hattrick å Hasselblad gjorde sitt första mål

miffo: Hoppas dom inte vinner ;), vi tar igen det här, vi har tagit igen 3 mål tidigare, nu är det bara 1 mål. Ha det så bra på middagen :=)

Ska iväg på middag nu, hoppas MIF vinner men dom verkar ha tappat allt tyvärr.

Nu kommer Djurgårdens vändning. Det är nog bara MIF som kan tappa 4-1 :-(

Bara inte MIF slutar spela nu.

Första femman verkar ha lekstuga för tillfället.

Vilken start på andra perioden. OJ!

Thuresson fick matchstraff :-(
Då får nog Valdix mer speltid.

Det verkar vara en ful match med många utvisningar. Säkert Wikegård som har gjort sina spelare griniga :-)

Bra start iaf: 03.13 1 - 0 EQ MIF 51. HANNULA, Mika

Nubben:ja tror 4-1 te MIF första femman regerar

anders: 3 poäng så klart, annars skriver jag att det är efter förlängning...

Nu har tippandet kommit igång, i början var det inte många rätt men nu har det blivit en hel del rätt.

En lite fråga!
Tjabba alla..
Ville bara fråga om någon vet om Tjejer går in gratis idag..har hört det från en icke säker källa.
Hoppas nu att MIF slår DIf..även att jag håller på FBK.

5-3 till MIF é mitt tips.
MVH
Morphius
PS! Ursäkta att jag skickade på fel ställe innan

Sv: Spelare tillbaka idag!
christoffero:FAN VA BRA!!!

ja ska se matchen på com hem sen ska ja se den me Leksand

Spelare tillbaka idag!
Enl sydsvenskan gör Marcus Magnertoft, Toivo Suursoo, Frans Nielsen och nyligen avstängde Peter Andersson comeback idag..

Dock osäkert hur mycket de två första kommer matchas, då de varit långtids-skadade.

Men mycket glädjande, Mackan har man saknat väldigt mycket denna säsongen, slitvarg som han är :-)

Sen behöver man ju inte nämna att man gärna vill se Suursoo tillbaka där han slutade ofrivilligt, hattricket mot SSK hemma!! :-)

Forza Malmö!

Jag hoppas på seger idag. Men jag har lärt mig att det är dagsformen som avgör allting! Inget annat!

Nubben: Är det tre poäng till MIF då eller garderar du dig genom att bara skriva 3-2?

Sv: Tipset!
Redhawkmatte: Låter bra att dom är tillbaka, då kanske MIF håller i 3 perioder. Jag vågar inte tippa något, men hoppas naturligtivs på MIF seger och vi bör kunna vinna med den form vi visat på slutet.

Då var det dags för en fin match igen, MIF har ju som säkert alla vet 3 raka hemma matcher och 9 poäng på de här 3 matcherna är målet...

Först ut är Djurgåårn, de har verkligen tagit sig i kragen och kommit bort från botten, genom ett par vinster på raken. Nu är det MIF:s tur att göra det samma.

MIF vinner i dag, och det blir en rätt jämn match med mycket ge o ta. Men mitt tips lyder:

MIF 3-2 DIF

Tipset!
Jag tippar 4-1 till Mif! Suursoo, Mackan och Nielsen är ju tillbaka, enligt SDS...
...det lär dock ta tid innan Suursoo och Mackan kan spela HELA matcher!

Sv: MIF-DIF
Tippset kommer imorron gubbs ;)

anders: Låter väl ok! Men jag tror snarare på seger efter full tid, så 4-2 kanske... - Jussi, Hannula o Rydmark nätar som vanligt!

Forza MIF!

Mmmm, blir nog en svår match. Dock så är Mif grymt starka hemma. Men det brukar bli förlängning mellan Mif o DIF. Så då blir det, det nu också. 2-2 vid full tid o Hannula avgör i sudden!

Ja, själv tror jag på en tuff match, men MIF kommer dra det längsta strå:et och vinner med 4-2...

Sv: VAS
Redhawkmatte: Nope

Henke, o Valdix alternerar så att säga...

Sv: VAS
Nubben:
Har du inte glömt Malmström?

VAS
IN MED VAS, det har jag sagt hela säsongen nu...

Hannula - Rydis - Jussi
Vas - Thuresson - Valdix
Hammar - Wahla - Sjögren

(om Mattsson o de andra inte kan lira)

difzi:tsss glöm d blir 3-1

hv matchen
nån som har koll hur laget skötte sig förutom jussis straff mål?

Sv: Sportradion
Redhawk: Det var så lite så! Kram på dej.

MIF-DIF
mif-dif 3-5 eller 0-5

matchen kommer nog att inleda jämnt men vi vinner, ni é starkare på hemmais, men dif vinner med några mål i skillnad.

// Trogen Djurgårdare.

Sv: 3-4
Yes, nice vår första vinnst på bortaplan, så jävla nice!

Sv: Jäkla Pettan!
Tycker ni att straffarna ska va kvar??

b-sson: Funderar på om det kan vara Mats Olsson som skrivit allt det dära.
Killen som fick Stora journalistpriset igår...Undrar vem som satt i den juryn egentligen??!
Enligt Expressens hemsida så skapade Mats O. ett nytt sätt att skriva om sport på -90 talet.
Skulle inte förvåna mig ett dugg om det är det vi ser frukterna av nu! ;o)

Sv: Skador
nek97raj:å När alla blir skadefria då blir d 4 femmor

Stefan: jag tycker också att Vas bör få chansen snarast.
OM NÄR de skadade kommer tillbaka torde MIF ha ett starkt lag.

Sv: Danne Rydmark
Richter LHC:Ni har sagt d flera ggr

b-sson:

Upptäckte också det, skulle inte förvåna mig om det inte var ett skämt. Pinsamt isf, båda har ju till och med spelat i landslaget.

Nubben:
En till artikel om Rydmark för er som är intresserade. (länktips)
Tycker att cluben ska försöka byta Cappe mot "Fröken Rydmark" =P
Går inte MIF med på det ska dom plocka hem honom(Cappe). Så får dom klara sig med de backar dom har.
Men nu är det ju inte jag som bestämmer så man kan ju sluta hoppas.

Blir det en uppvärmd Cappe i storform eller Rydmark som kommer tillbaks?
Eller kanske ingen va dom?

Jag vet iaf vem jag vill ha. =D

Forza cluben!

ingela: tack ingela för kram ;o)

nek97raj:

skulle inte Mattsson, Magnertoft, Suursoo kunna spela på Söndag mot Djurgården så räknar jag kallt med att Vas kommer att få göra debut på isen... om han inte får det då så lär han ALDRIG få spela i MIFs a-lag.

Som det ser ut nu har man 3st kompletta femmor MED Vas i laget...

ingela: Det var ju just det som jag sa. Media inkluderar (Tv, radio tidningar m.m)...

Tv4 är väl en sak som kan diskuteras, jag tycker allt hänger på resportern, vissa är väldigt stockholmsfixerade medans andra inte alls är det.

Det gäller alla kanaler, ta Arne Hegerfors t.ex. Han har sina personliga favoriter, men det märkt inte. Han är en legend, ett proffs. Canal + gjorde världens kap när du fick över honom.

Nubben: Det är inte bara radion som är fixerade i Stockholm titta in tv 4:a sporten hur den är vinklad till Stockholms favör.
Dom har nog inte förstått att det finns någonting utanför Stockholm.

Om det är något man tycker riktigt illa om så är det Stockholmare som tror att dom är något.

Även fast jag inte är en skåning själv, så tycker jag att skåningar är nog dom mest ärliga och rätt fram och det gillar jag.ex:Percy,Ludde Koljini (travkusk).

Kram alla hökar!

Nu börjar klättringen.

nek97raj: Nej man ska spela på det resultatet som först kommer upp i huvet.

b-sson:Hannula å Liimatainen e inte finnar

Nubben: man ska spela på ett resultat som man inte önskar, så blir man aldrig totalt besviken.

nek97raj: Man tackar, på söndag ska jag sätta en slant på mitt tips, det är så typiskt de gånger man träffar rätt så oddsar jag inte, de andra gångerna oddsar jag, det är skummt...

Nubben: särskilt påfrestande är Mats Strandberg, den jävern låter käften glappa så att alla andra matcher hinner ta slut under tiden. kan de inte pensionera gubben?!

Nubben: grattis, ditt tips slog in!

nek97raj: Så sant så sant, satt o sso o lyssnare, kollade nätet, och hade matchen Timrå - Leksnad på tv:n. MIF tas inte upp i media, de är ju så enormt stockholmsfixerade.

Säg en sportsändning där inte Djurgården är med ? Och de FÅ (otroligt FÅ) sändningar där DIF inte är med, då har de Södertälje med.

Stockholm stockholm stockholm. Det är inte konstigt att alla utanför Stockholm hatar 08:or...

« · 158870 · »