Om någon mot förmodan inte sett dessa goa pågar bli intervjuade i Rödovre kommer här några länkar. (Bröderna Burakovskys danska är leker man inte bort!)
Alltid samma sak, men men. När vi tar nästa SM-Guld så kanske vi får ett annat erkännande, för nu har vi ju inte köpt upp allt bra som går att hitta i Sverige. Nu har vi lovande juniorer, grovjobbare av rang och ett stabilt lag.
Efter nästa framgång så får vi se vad som händer i media, i deras ögon är vi ju fortfarande köpelaget som Percy styr o ställer allt inom.
Hörde förresten att Malmström fått fina vitsord på tv-sporten efter sitt mål senast. "MIF-förvärvet Henrik Malmström gör mål för HV.....men å andra sidan är Linköping det lag som släppt in flest mål i elitserien"
/Avdelningen: måste jag verkligen säga nått positivt om en MIF-spelare??!
ledansk: Det beror på vad du menar med "inte allt för vanligt". Det är bara 4 lag i Elitserien som har fler segrar än Mif så det får stå för dig. Något kval blir det inte och har det heller aldrig varit aktuellt med.
Valdix och Vas fick visst stanna kvar på stadion för att leka med j20 lite. 3-0 efter 13:17 mot Björklöven/Teg. Valdix har gjort två mål och en ass, Vas har gjort två ass och backen Henrik Blomqvist (som är angiven som a-lag spelare) har gjort ett mål och två ass.
Nubben: Själv vill jag nog vänta en 10-15 omgångar innan jag uttalar mig om vilka lag som slåss om vilka placeringar. Det kan hända massor ännu. I januari ska Mif spela 11 matcher varav 8 på botaplan, då kommer mycket av vårat öde avgöras.
Magnus: Onekligen en 6-poängsmatch, och, tyvärr, så är LHC bättre när de spelar defensivt, så det gäller att Mif är effektiva i avslutningarna och alerta på kontringar.
En riktig 6 poängare nästa match mot Linköping. LHC börjar bli frånseglade om de inte vinner och Mif måste vinna för att hålla sig över strecken. Kommer säkert bli tätt och nervöst för alla inblandade.
Svehla55: Ja jag fattar inte hur de kunde göra av med honom när det finns folk som bla Hammar (när gjorde han ett mål senast?) Peter A, slöare back får man leta efter, skulle möjligvis vara Fjuss. Tycker det är helt konstigt att låna ut honom, för hans skull hoppas jag han lyckas göra loss från MIF och lyckas någonannanstans.
VF har visserligen favoritskapet i denna match, och de leder ju med 2-0. Men mif har alltid en tendens till att vända matcherna i skandinavium, ofta till straffar... Vet inte vad det beror på, om mif är ett hjärnspöke, eller om det beror på att mif spelar grishockey... jag tror på det sistnämnda... ;)
Verkar varit lite mer Mif i andra, vi väntar fortfarande på Frölundas första utvisning. Verkar vara en väldigt snäll match. Eller också spelar lagen så bra att det inte behövs några utvisningar, vad vet jag?
Valdix=2 mål 1 assist
VaS=1 mål å 2 assist