Malmö Redhawks

SHL · 24628 inlägg · 2625 ämnen
« · 167164 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Intervju med Mif kolonin i Danmark!
JA menar3 poäng å d va samma sak fö Vas 1 mål å 2 assist

Valdix=2 mål 1 assist
VaS=1 mål å 2 assist

miffo:7-2 te MIF Valdix gjorde Hattrick

Nån som vet hur det gick för J20 idag ??

Intervju med Mif kolonin i Danmark!
Om någon mot förmodan inte sett dessa goa pågar bli intervjuade i Rödovre kommer här några länkar. (Bröderna Burakovskys danska är leker man inte bort!)

Jocke Musakka www.hockeytv.dk/klip/profiler/joakim_adsl.htm

Mikael Burakovsky
www.hockeytv.dk/klip/profiler/michael_bora_adsl.htm

Robert Burakovsky
www.hockeytv.dk/klip/profiler/burakovsky_adsl.htm

Sv: Malmström i media...
MrLeth: Det är som vanligt...

Alltid samma sak, men men. När vi tar nästa SM-Guld så kanske vi får ett annat erkännande, för nu har vi ju inte köpt upp allt bra som går att hitta i Sverige. Nu har vi lovande juniorer, grovjobbare av rang och ett stabilt lag.

Efter nästa framgång så får vi se vad som händer i media, i deras ögon är vi ju fortfarande köpelaget som Percy styr o ställer allt inom.

Okunnighet är ordet som kommer upp...

Malmström i media...
Hörde förresten att Malmström fått fina vitsord på tv-sporten efter sitt mål senast.
"MIF-förvärvet Henrik Malmström gör mål för HV.....men å andra sidan är Linköping det lag som släppt in flest mål i elitserien"

/Avdelningen: måste jag verkligen säga nått positivt om en MIF-spelare??!

:o)

Rögle supporters
Mindervärdeskomplex

Avundsjuka

Sluta skriva att MIF ska till kvalserier m.m och framför allt att vi skulle stöta på Rögle i nått sånt, varken MIF eller Rögle kommer hamna där.

Om ni nu vill kalla er Rögle supporters så visst bra, stötta laget.

O kom ihåg att storebror oftast har rätt, och de få gånger han inte har rätt då kan han alltid sätta lillebror på plats.

Sv: Mif-Linköping
ledansk: Det beror på vad du menar med "inte allt för vanligt". Det är bara 4 lag i Elitserien som har fler segrar än Mif så det får stå för dig. Något kval blir det inte och har det heller aldrig varit aktuellt med.

2003-01-28 19:00 HV 71 - MIF Redhawks Kempehallen

Är det inte lite långt att åka om nu Kinnarps Arena skulle vara upptagen? :)

(källa swehockey.se)

Valdix och Vas fick visst stanna kvar på stadion för att leka med j20 lite. 3-0 efter 13:17 mot Björklöven/Teg. Valdix har gjort två mål och en ass, Vas har gjort två ass och backen Henrik Blomqvist (som är angiven som a-lag spelare) har gjort ett mål och två ass.

Härligt!!!!!
Jag ville bara skriva av mej lite, över att jag är så glad att vi vann idag, Underbart!

Brynäs nästa!

Kram på er alla Hökar!

Sjögren var alltså bänkad idag...
Då känns det inte så bra att Malmström är utlånad...
Kanske byta, Malmström hem och Sjögren till Jönköping?

Nubben: Själv vill jag nog vänta en 10-15 omgångar innan jag uttalar mig om vilka lag som slåss om vilka placeringar. Det kan hända massor ännu. I januari ska Mif spela 11 matcher varav 8 på botaplan, då kommer mycket av vårat öde avgöras.

Sv: Staal
Magnus: Om nu Stalle skulle komma tillbaka så kommer iaf jag verkligen tycka att det är bra, och allt annat kan man dra ett streck över.

Han trivdes ju enormt bra här, så varför inte. Det kanske blir så.

*hoppas*

Detta var verkligen en 6 poängsmatch...

Jag kvittar vad folk säger, säsongen är lång, men Brynäs och Linköping blir de två lagen som får spela i kvalserien....

MIF mot SLUTSPEL...

Staal
Tycker att Lillis & Co ska göra allt för att få hem Staal till nästa säsong. Om han tar erbjudandet är allt förlåtet...

3 poäng, härligt :-)

Skulle inte ha sagt att det var avgjort, jävla vitryss. Dom borde inte få spela i svenska hockeyklubbar efter vad de gjorde
i OS :-)

46.42 4 - 1 EQ MIF 21. MATTSSON, Jesper
(13. THURESSON, Marcus)

matchen torde vara avgjord!

Nu kom Petraseks obligatoriska utvisning.

40.54 3 - 1 EQ MIF 17. RYDMARK, Daniel
(37. LIIMATAINEN, Petri)

JAA!

Såg det, 2-1 ledning inför 3:e känns bra :-)

miffo: hannulalalalala

Antar att ni Malmöbor är och ser på matchen :-)

Många utvisningar för MIF nu i andra :-(
Ser ut att bli en jämn match.

Noterar även att Wahlberg saknas, trodde inte det skulle vara några problem för honom idag.

Nu skulle det vara kul att få reda på varför Sjögren inte spelar idag.

Rösta på Hannula!
Tja

vikka vill att Hannula ska vinna röstningen i tryck&tyck om årets Lucia

då så va väntar ni på en miffare som lucia COOLT!!!!

Sv: Frölunda - Malmö
danoj: Äntligen nån med lite vett i skallen :)

Merla: varför drar du då upp gamla matcher själv från början?
Man börjar ju fundera vilket årtal du befinner dig i.

skalpjägaren:jag lever i 2000-talet, inte 80 =)

Merla: Kvalet till elitserien 1989:
Malmö IF - Västra Frölunda 1-10

Fortsätt drömma...

Sv: Henke
Hur ligger planeringen av en ny stadion, kom o tänka på det när LHC ska bygga en ny. Var ska den ligga? Hur mycket platser och när skall den byggas?

Henke
Tja

eftergårdagens vill ja säga en till nyhet

GRATTIS!!!
Henke gjorde mål i HV 71

Magnus: Onekligen en 6-poängsmatch, och, tyvärr, så är LHC bättre när de spelar defensivt, så det gäller att Mif är effektiva i avslutningarna och alerta på kontringar.

skalpjägaren:ja, gärna...en 1-10 vinst mot VF kan man drömma om hur mkt som helst =)

Mif-Linköping
En riktig 6 poängare nästa match mot Linköping. LHC börjar bli frånseglade om de inte vinner och Mif måste vinna för att hålla sig över strecken. Kommer säkert bli tätt och nervöst för alla inblandade.

skalpjägaren & BORÅSINDIAN: Frölunda duskuteras lämpligen i ett Frölunda forum och inte på ett Mif forum.

Merla: Fortsätt ni att leva i det förgångna, så vinner vi sm-guld...

*drömmer mig tillbaka till 1-10 vinsten mot vf*

BORÅSINDIAN: Ja, det är alltid lika gött!

skalpjägaren: Vad härligt det var att frölunda satte dit röd hökarna.

Sv: Malmström målskytt...
nEwBs: Ehrm, ja nu är iofs både Andersson och Hasselblad backar och det var mer på forwards sidan vi hade för mycket folk...

Svehla55:
Ja jag fattar inte hur de kunde göra av med honom när det finns folk som bla Hammar (när gjorde han ett mål senast?) Peter A, slöare back får man leta efter, skulle möjligvis vara Fjuss.
Tycker det är helt konstigt att låna ut honom, för hans skull hoppas jag han lyckas göra loss från MIF och lyckas någonannanstans.

Svehla55: Synd att det är för helt fel lag bara, hopas verkligen att han kommer tillbaka till oss...

VF har visserligen favoritskapet i denna match, och de leder ju med 2-0. Men mif har alltid en tendens till att vända matcherna i skandinavium, ofta till straffar... Vet inte vad det beror på, om mif är ett hjärnspöke, eller om det beror på att mif spelar grishockey... jag tror på det sistnämnda... ;)

Malmström målskytt...
Seså, nu blev Malmström målskytt också.....

Sv: Laguppställning
Verkar varit lite mer Mif i andra, vi väntar fortfarande på Frölundas första utvisning. Verkar vara en väldigt snäll match. Eller också spelar lagen så bra att det inte behövs några utvisningar, vad vet jag?

Frölunda är mycket bra, det är bara att buga sig för dem och inse fakta. 1-0 är säkert i underkant misstänker jag...

Kom igen Mif!

Merla:

självklart :D

1-0 till VF 13-5 i skott men MIF leder utvisningsligan med 2-0 så här långt alltid något :D

« · 167164 · »